sonera röyhkeä varas:maksumuitutuksista
tässä taannoin kirjotin tänne kuinka sonera laskuttaa 5€ maksumuistutuksesta, jota ne ei edes lähetä. Minut haukuttiin palstala, mutta kuluttajansuoja ratkaisi asian kuluttajan, minun hyväksi.
eli Soneralla ei ole oikeutta laittaa seuraavaan laskuun edellisen laskun myöhästymismaksuja kuin seuraavassa tapauksessa:
mikäli he ovat lähettäneet maksumuistutuksen kotiin ja sen voi lähettää kun lasku on ollut maksamatta 14 päivää. jos olet ehtinyt sillä välin eli 2vk kulessa maksaa laskun pois, eivät voi sisällyttää sitä 5€ seuraavaan laskuun.
mun tapauksessa maksoin laskun 1vk myöhässä ja sonera pisti seuraavaan automaattisesti 5€ lisää+ korot. maksumuistutusta ei tullut, olinhan jo maksanut laskunkin. soneralla sanottiin etteivät korjaa asiaa ja minun on vain maksettava ja että ilmeisesti posti oli hukannut maksumuistutuskirjeen. olivat tylyjä ja inhottavia. eteenkin kun olin asiassa oikeassa. kuluttajansuoja viranomainen soitti soneraan jolloin he selittelivät asiaa ja sanoivat ettei maksumuistutsta tarvitse maksaa. Näin on käynyt muillekin joten älkää turhaa maksako niitä ylimääräisiä maksuja soneralle.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1464787/sonera_on_ro…
LÄHETÄ sille vauvalles itse tommoset, kun ite haastelleet ryypistelleet,