Onko paha juttu, jos jättää työpaikan pikkujoulut väliin?
En jaksais yhtään kattoo sitä porukkaa enempää kuin on pakko. Ja noi on vielä aika kosteita tilaisuuksia, eikä mua kiinnosta dokata, ainakaan työporukan kanssa. Pitäisikö keksiä joku selitys vai miten?
Kommentit (8)
Et saa tietää, mikä se tapahtuma on, josta puhutaan koko vuosi seuraaviin pikkujouluihin asti.
oletusarvona on, että pikkujouluissa juodaan ja sitten mokaillaan? Jos ihmiset juovat, vaikka tietävät että se päättyy morkkikseen, he haluavatkin just sitä mokailua ja jälkihäpeää. Niin tyhmähän kukaan aikuinen ei ole, etteikö tietäisi, millainen ihminen on humalassa. Mitä se sitten heitä haittaa, jos joku sen oikeasti muistaakin?
Menen tunniksi ja lähden kohteliaalla tekosyyllä (lastenhoito, toinen meno tms.) pois ennen kuin yleinen humalatila nousee. Ei ole kukaan valittanut.
Ei sitä kukaan edes huomaa. Itse olen tehnyt niin että olen mennyt paikalle, mutta liuennut sitten nopeasti kotiin. "Ei nyt tällä kertaa" tai "ensi vuonna sitten" on ihan hyviä selityksiä.
Tänä vuonna ne pidetään paikassa mihin minulla on elinikäinen porttikielto kun nuorempana varastelin sieltä tavaraa takahuoneesta aika paljon.
mä oonkin aina jossain köhässä ja flunssassa sillon. Siitä onkin tullu jo jonkinlainen vitsi, sanoovat että sähän ootkin siaras sillon.
voisi ainakin alkuun mennä käymään, mutta on kyllä parempikin jäädä pois, jos menisi muiden arvosteluksi. Enkä nyt tarkoita olla töykeä, mutta siis eihän se ole kivaa jos joku vesiselvänä katselee vierestä ja jälkeenpäin naureskelee kaikkien sanomisia ja tekemisiä.
Helposti silti jää työyhteisön juttujen ulkopuolelle, jos ei osallistu yhteisiin juttuihin.