Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¨¨MAANANTAIHIN HELMIKSET¨¨

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni viikonloppu ja uusi viikko on edessä. Olemme jälleen pikkasen lähempänä helmikuuta.

Mun massu on jälleen saavuttanut uusia mittoja ainakin miehen mielestä. Hän kait sen parhaiten huomaa kun jatkuvasti joutuu katteleen :) Eilen jaksoi vielä sanoa prinsessaksi ja maailman ihanimmaksi naiseksi joten en kait vielä ole ihan barbababaksi muuttunut. Olen kyllä kuullut muiltakin kuin omalta muiltakin kuin omalta mieheltäni, että raskaana oleva nainen on kaunis näky. Joten ylpeydellä kannan massuni ja kaiken muunkin raskauteen liittyvän =)

Olen tänään menossa kauneushoitolaan (jollain tavalla se on ylläpidettävä tämä kauneus) kolmoishoitoon. Hoitoon kuuluu kasvo- ja jalkahoito sekä pikamanikyyri. Sain lahjakortin ystäviltäni vauvakutsuilla. Odotan hoitoa innolla ja jos olen tyytyväinen niin ajattelin ennen helmikuuta käydä vielä ainakin kerran jossain hoidossa. Hoito tehdään kosmetologikoululla joten hinnat ei ole mitään ihan hirveitä.

Eipä tänne suuntaan tämän kummempia. Harmaata ja sadetta piisaa, mutta koitetaan hymyillä kaikesta huolimatta :)

Birdy ja NiiloInkeri 24+3

Vierailija
2/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olikin tämä aamu tositosi pitkästä aikaa kaunis ja valkoinen... Täytyy kohta lähteä esikoisen kanssa ulos lumitöihin :) Kivaa vaihtelua ainaisen synkkyyden jälkeen.

Tänä aamuna kuulin ilouutisia työntantajalta - saan kuin saankin koko äitiyslomani ajalta kerrytettyä lomapäiviä! Työntantajan kun ei lain mukaan olisi Pakko niitä maksaa, sillä olin ilmoittanut olevani hoitovapaalla vielä ensi syksyyn... Mutta hyvä näin, eipähän tarvitse mennä ihan " lomattomana" takaisin töihin, sitten kun palaan (tuntuu kyllä vielä niin kaukaiselta sekin asia...)

Meille on tänään tulossa kotiin Tapiolan vakuutusedustaja puhumaan heidän vakuutuksistaan, ollaan ajateltu vaihtaa kaikki vakuutukset sinne, jos saadaan sopiva tarjous. Mitäköhän sitä vois myyntimiehelle tarjota? Kahvia ja pullaa?

Omasta navasta vielä, että mulla on nyt alkanut tuntua napakat potkut jo navan yläpuolellakin :) eli kasvua on tapahtunut. Ja vielä tuosta kauneus-asiasta: itse juuri eilen suihkun jälkeen ihailin kroppaani - on toisaalta hirmu kaunista, kun vatsa on iso ja pinkeä, ja tissit kans mielettömän suuret =) =) Mä kun en onnekseni oo juuri muuten lihonut. Harmi vaan, että synnytyksen jälkeen tästä kaikesta on muisto vain jäljellä, roikkumaha ja riipputissit :(

Onko kukana harkinnut ottavansa jotain raskausajan valokuvia, siis jotain puolialaston/alastonkuvia? Sellaiset tyylikkäät, ammattimaiset ois hienoja, harmitti kun en esikoisen aikaan otattanut - mutta enpäs tiedä mistä sellainen kuvaaja löytyis, joka tällaista mammaa viitsis vähissä pukeissa katsella ;) Hih, huvittaa ajatuskin!

Näistä villeistä visioista toivottelen hyvää alkanutta viikkoa!

M ja kaveri 26+5 (luulen ma)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näköjään tapana kerran kuussa kirjoitella tänne,vaikka vähän useammin sentään käyn lukemassa... ;)

Oliko tamperelaisilla sillon viime kuussa se tapaaminen?Millaista oli?Mulla on mennyt ihan ohi...Entäs onko uutta suunnitteilla?

Täällä tuntuu potkut jo napakasti melkein kylkiluissa asti...Tuntuu vihdoin ja viimein kääntyvän välillä pää alaspäinkin.Viime yönä oli jopa hankala nukkua potkimisen takia :/ Neuvolalääkäriltä kyselin jo hädissäni että jos se ei käänny niin saanko silti yrittää synnyttää ja kyllä kuulemma saa jos kaikki tuntuu olevan hyvin ja ite haluan.Painoa on nyt tullut yhteensä 9,5kg,normaalin rajoissa siis mennään,toisin kuin esikolta ;) Vähän meinas lääkäri tuosta mussuttaa,mutta käskin olla huolehtimatta kun lähti entisetkin kilot ihan kohtuunopeasti pois ja laihduttamatta.

Esikon imetys on nyt sitten loppu,viime yö oli kolmas etten imettänyt.Hyvin on mennyt,vielä pari viikkoa sitten tyttö sai kamalat raivarit jos ei saanut rintaa yöllä kun halus,mutta nyt on selvästi valmis vieroitukseen.Viime yönä herätti kerran,joi vettä ja nukahti =) Minä vaan poden huonoa omaatuntoa,mutta parempi näin,kun alkoi taas supistella imetyksen jälkeen.

terkkuja, Liikku ja masukki rv 27+5

Vierailija
4/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja työmotivaatio huipussaan ;)

Täällä Kuusamossa on myös lunta, mutta taitaa sulaa kohta pois.

Kävin äsken Hesessä lounaalla, ja nyt närästää... Pitäisi vaan pysyä terveellisempien ruokien parissa!

MinnaMii: Täälläkin on tullut mietiskeltyä sellaisia kauniita raskausajan valokuvia. Oma suosikkikuvaajani on Taivalkosken Kuvaamossa ja Pudasjärvellä kuvaava Väyrysen Pia (googleta Taivalkosken Kuvaamo, niin kotisivut pitäisi löytyä...) Hän otti reilu vuosi sitten upeita, vähän erilaisia hääkuvia meistä. Hän on käsittääkseni ottanut myös mammakuvia... Hänen kuvattavanaan oli kiva olla :)

Minulla viimeiset työpäivät häämöttävät: aikaistettu äippäloma alkaisi 19.12. mutta pitämättömät lomat, ylityöt yms. saivat aikaan sen, että vimppa työpäivä onkin jo 23.11! Saa rauhassa sitten lomailla... En edes muista, milloin olisin viimeksi ollut kunnolla lomalla!

Mukavaa alkavaa viikkoa!

Laivakoira rv 26+1

Vierailija
5/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sais tämänkin viikon/päivän aloitettua. Tuntuu että kaikki tökkii. Mulla olisi huomenna neuvola, ja siellä " käsitellään" tää mun supistelu-juttu, ei ole vieläkään helpottanut, ja viikon päästä pitäis mennä töihin, ei kyllä pätkääkään kiinnosta... Taidan pyytää jos saisin lisää saikkua, kun ei kiinnostais mennä kanniskelemaan/nostelemaan/pukemaan ja istumaan lattialle lasten kanssa...

Muuten masuun kuuluu hyvää, viime viikon keskiviikkona tunsin ekan kerran (ehkä) potkiskelut masun päälle, ja mieskin on niitä yritellyt tunnustella, muttei ainakaan eilen illalla vauva iskänsä tunnusteluista paljon ollut moksiskaan...

Siitä Tamperelaisten tapaamisesta... olisin myöskin kiinnostunut tulemaan, kun ei täällä Hämeenlinnan lähistöllä vielä kukaan muu ole innostunut...

Taidan tästä taasen mennä sohvalle koirien kanssa makoilemaan...

Napero ja masukki 26+4

Vierailija
6/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua täällä harvemmin näkyykin... En paljo ole kirjoitellut, mutta sitäkin enempi lukenut :) Josko taasen muutaman rivin kirjoittelis, kun kuopus nukkuu ja vanhempi täs sylis touhuaa... Älkää siis ihmetelkö kirjoitusvirheitä ym epäilyttävää!!

Minuakin on jo supistellut pari kuukautta. Äitiyslomalla olen edellisestä, joten sairaslomaa ei ole. Pitää vain ottaa rauhallisesti ja yrittää levätä... Heh, hyvin onnistuu 2veen ja 8kk lasten kans! Lääkäris oon rampannu ja viikko sit kävin äitiyspolil. Kaikki kunnossa, onneksi vielä ei ole paikat pehmennyt!!

Nukkuminen tuottaa jo ongelmia!! Masu kasvaa, kiloja tähän mennessä kertynyt viitisen kiloa! Viel on aikaa paisua! Jos samaa tahtia, kun edellisistä, niin mittaris ois lopussa 20kg! Nyt pitäis vähän koittaa kattoo, mitä suuhunsa panee.

Vauvan liikkeet on tuntunut jo viikosta 16 l

Vierailija
7/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jäi viesti kesken... Eli liikkeet tuntunu viikoista 16 lähtien. Nyt vauva liikkuu ku viimeistä päivää!! Luulee ilmeisesti olevansa karusellissä! Esim tos loppuviikost potki ikävästi tonne ihan alas ja paris tunnis potkut tuntu kylkiluissa ihan ylhäällä!! Ihan tunsin ku vauva kääntyi ympäri. Oli aika epämiellyttävän tuntuista, kun vauva liikku. Siitä seurasi supistelut ja potki niin, että oli vaikea hengittää!!!

Nukun nykyään melko huonosti. Selkää särkee, vauva potkii ja supistelee!! Asentoo kun vaihtaa, supistelut vain yltyy ja vaavi innostuu entisestään!! Kunnon supistukset heijastuu selkään... Mutta onneksi helmikuuhun ei ole enää kauheen pitkä aika!!

Täytyy täs lopetel, ku toi likka rupee hermostuun, kun äiti kirjoittaa, eikä leiki!!

T: sinilila 25 tasan!

Vierailija
8/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi tosi aurinkoisesti, mutta nyt jo on synkempää, harmi... Kävin aamulla neuvolassa, kiloja on tullut moooonta, hemppa oli 136 ilman rautaa ja verenpaine 100/50. Kohtu on kasvanut pikkuisen keskikäyrän yläpuolella tosi tasaisesti, syke oli masulaisella reilu 140... Ihanan helppo raskaus ollut tähän saakka, edellinen oli niin paljon hankalampi. Nyt ois kurja ja mahdotonkin sairastella kun on tuo 10kk tyttö paapottavana!

Tytöllä oli mahatauti viime keskiviikosta mutta nyt näyttää helpottavan, vihdoin! Vähän ajan päästä kai vaihdellaan kaksia ripulivaippoja jos tauti sattuu meidän perheeseen.... No, vaippojen vaihdosta en niin ollut huolissani kuin syömättömyydestä ja juomattomuudesta, kun tietää että se on tosi tärkeetä mutta sanoppa se tuolle naperolle!

Viime syksynä olin Saksassa ja siellä oli telkkarissa juttua raskausajan valokuvista. Olin silloin itse raskaana ja katselin että enpä taitaisi mennä kuvattavaksi. Ne oli niin hirmu kauniita, varmaan tietysti jotain mallinaisia... Mies otti kiusallaan minusta kuvia kerran viimisillään hotellissa kun aamulla tulin suihkusta ja aloin laittautua ristiäisjuhlia varten. Nyt kun katselee niin eihän sitä nyt ihan kamalan näköinen ole ollut, vaikka silloin siltä tuntuikin. Säätin kuvat ja olen iloinen että sellainen muisto odotuksesta jäi. Olis varmasti tosi hienoa päästä ammattilaisen kuvattavaksi. Nyt varsinkin kun tämä taita jäädä viimeiseksi raskaudeksi. Kamala ajatus!!!

Nyt välipalalle ja viemään esikoista kitaratunneille...

Mymmeli rv 25+6 neuvolan mukaan mutta mun mielestä joka maanantai on +1 päivä eli nyt on 26+1.....

Vierailija
9/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että mullakin on niitä harkkasupistuksia. En oo vaan ennen tajunnut, että ne on niitä, vaikka tokaa lasta odotan. Lähes joka kerta, kun kumarrun esim. ottamaan lattialta jotain tai laitan kengän nauhat kiinni, niin alamaha kovettuu ja sitä jotenkin painaa. Ylämaha on kuitenkin ihan pehmeä, joten siksi ajattelin, ettei noi ole supistuksia. Mutta kai ne sitten on. Toi tunne on aika ikävä, mutta se kestää ihan vain muutaman sekunnin, joten ei vaivaa sen enempää. Sama tunne tulee usein kävellessä, mutta menee myös nopeasti ohi, vaikka en edes pysähdy, vaan paahdan vaan eteenpäin (kun on aina kiire).

Jotkut Helmisimpukat täällä kirjoitteli siitä, kun on töissä pk:ssa tai pph:na, että lasten pukeminen on hankalaa. Itse olin esikoisen odotusaikana pk:ssa töissä 1-2 v lasten ryhmässä ja meillä oli silloin keväällä (esikoinen syntyi alkukesästä) sellainen tilanne, että yksi ryhmän kolmesta hoitajasta oli kuukaude sairauslomalla ja meillä oli sijainen vain parina päivänä. Usein olikin sitten niin, että iltapäivällä jouduin pukemaan lähes kaikki ryhmän lapset (yhteensä heitä oli 10 kpl, mutta joku oli yleensä kipeänä tai jo haettu) yksin. Mulla oli maha onneksi tosi pieni, eikä supistellut ollenkaan, mutta oli se silti aika rankkaa. Ainoa vaiva oli selkäsärky ja se vaivasikin aika pahana. Onneksi pystyin lasten päiväuniaikaan makoilemaan sohvalla pari tuntia. Mutta kylläpä nyt yhden lapsen kanssa kotona pääsee aika paljon helpommalla. Vaikka pojalla onkin kamala uhma ja pukeminen on yhtä tappelua, niin helpolla pääsee silti, kun on vain yksi lapsi puettavana. Olen suunnitellut, että tän pikkukakkosen ollessa 1,5-2 v ottaisin pari hoitolasta. Mutta jossain vaiheessa aletaan sitten yrittämään kolmatta lasta, niin millaista on olla raskaana yksityisenä perhepäivähoitajana, jos hoitolapsille ei ole mitään varahoitopaikkaa ja itse voi vaikka 3 kk pahoin ja sen jälkeen kärsii vaikkapa pahoista supisteluista. Ehkei ihan paras yhtälö ole toi raskaana oleva yksityinen perhepäivähoitaja...

Mä rakastin mun vauvamahaa jo esikoista odottaessa ja rakastan taas. Muuten en kyllä omasta kropastani juuri nyt kamalasti tykkää. Kiloja oli tullut viimeksi neuvolan vaa' an mukaan 6, mutta ne taitaa kaikki olla takapuolessa ja lantiossa. Ja selluliittiä on tullut kamalasti =( En ole koskaan mikään tosi hoikka ollutkaan, mutta silti ottaa päähän näyttää tältä. Toivottavasti ensi kesänä ei ole kovin kuuma, koska en aio todellakaan mennä bikinit päällä uimarannalle... Enkä missään nimessä haluaisi, että musta otettaisiin yhtään puolialastonta valokuvaa! Vaikka mies varmaan haluaisi...

Meillä vauva potkii edelleen navan alapuolelle, mutta usein hauskasti moneen paikkaan yhtä aikaa. Mulla ei ole hajuakaan, miten päin vauva mahassa yleensä on, mutta iskuja saattaa tulla tosiaan yhtä aikaa neljäänkin eri kohtaan, joten vauva varmaan potkunyrkkeilee mahassa =) Öisin vauva vissiin nukkuu, koska ei häiritse mua.

Oisko helsinkiläisetkin nähnyt taas tässä ennen kuin jouluhössötykset alkaa???

T:Fassiloora rv 25+1, joka menee nyt herättämään tota esikoista

Vierailija
10/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta maanantai ja nyt jo on ihan veto pois. Mitenköhän sitä jaksaa koko viikon? Ja tänä iltana pitäis vielä jaksaa lähteä neuvolan äitiysvalmennukseen. Päätin nyt kuitenkin sinne mennä, vaikka vähän epäilenkin joidenkin aiheiden kiinnostavuutta...

Masussa kaikki tuntuu olevan hyvin. Tunnen nykyään paljon enemmän vauvan liikkeitä. Ja kyllähän sieltä heti protestiksi potkaistaan, kun joudun kyykistelemään ja kumartelemaan. Närästyskin oli minulle outo vaiva ihan viime päiviin asti, mutta raskausaikana näköjään oppii paljon uutta! Rakastan vielä kaikkea mausteista ruokaa, mutta seurauksena sitten tietysti närästää...

Tamperelaisten uudesta tapaamisesta on näköjään jo ollut hieman puhetta. Mulle kyllä käy, vaikka ihan lähiaikoinakin. Miten olisi jo vaikka ensi tai sitä seuraavalla viikolla?

Enni rv 26+1

Vierailija
11/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta huolimatta :). Tulis nyt lunta niin mielikin piristyisi! Mulla sairausloma jatkuu vielä tämän viikon, eilen supisteli pahimmillaan 10 min. välein ja ehdin jo todella huolestua. Alavatsa ja selkä olivat todella kipeät, mutta olo helpottui hieman kun otin särkylääkettä. Tänään onkin ollut huomattavasti parempi olo ja supistelujakin on ollut vain muutama (koputan puuta...). Että eiköhän se tästä tokene. Alkaa vaan hermostuttaa kun en pääse lenkille -olen niin tottunut siihen päivittäiseen vähintään tunnin lenkkiin. Enpä olisi uskonut, että koiran lenkittämistäkin voi kaivata näin paljon :-o. Alkuraskaudessa olin valmis toivottamaan koiran hevon kuuseen, kun töistä tullessa olin niin yliväsynyt ettei lenkki vesisateessa olisi voinut vähempää kiinnostaa. Ja yks vaan kattelee että joko mennään?

Tampereen tapaaminen ensi viikolla tai seuraavalla kuulostaa hyvältä! Saataisiinko sellainen aikaiseksi? Joko iltapäivällä tai viikonloppuna sopii mulle.

Terkuin KL (27+4)

Vierailija
12/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Pohjanmaalla sataa ja on synkkää, ei millään uskoisi että on marraskuu kun mittari näyttää melkein kymmentä astetta plussaa....

Täällä kans pikku palleroisemme on löytänyt mun kylkiluuni!!! En tiedä mitä hän sieltä kampeaa, mutta jotakin luiden väliin tuntuu menevän....taitaa olla pienet varpaat asialla :) Tänäänkin ruokatunnilla meinasin saada sätkyn kun kaivelu kyljessäni alkoi. Vauva taitaa viihtyä aikalailla pää alaspäin, ainakin siltä tuntuisi, ja lähinnä tuolla oikealla puolella. Vasemmalla puolella ei ainakaan kyljessä ole kertaakaan tuntunut mitään.

Mulla on ke aamuna sokerirasitus...hirvittää kyllä miten pärjään 12 h syömättä...voi olla aika heikko olo... Pitänee sitten heti tankata kanttiinissa jotain ennen kotiinlähtöä vaikka meille ei ole kuin pari kilsaa sairaalalta. Ke olisi myös tarkoitus kasata isyyspakkaus valmiiksi ja ostella siitä puuttuvat tarvikkeet, joten menee vapaapäivä kyllä touhutessa. Lisäksi ajattelin käydä hakemassa jo joulukorttitarvikkeet ettei tarvitse sitten joulukuulla tehdä enää kortteja vaan laitella ne vain postiin.

Nyt taas sohvalle, alkaa olla päivä täysi koneella istumisen suhteen... Nautitaan oloistamme, kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu kun miettii mitä tästä kaikesta " kärsimyksestä" seuraa :)

Sasuliini ja hajuherne 27+3

Vierailija
13/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen tapaamisesta. Kannatan ensi viikkoa, siis jos mahdollisimman monelle vaan sopii. Päivä ja aika ehdotuksia kehiin :) Mulla kun ei ole mitään suurempia menoja eikä töitä niin voin tulla paikalle milloin vaan.

Birdy

Vierailija
14/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja tulen kirjoittelemaan tänne ensin ennen kuin olen lukenut kaikki rästipinot läpi. Taitaa olla noin puolen viikon pinot lukemati.

Täälläkin (niin kuin ilmeisesti muillakin) menee kaikki ok. Ei mitään ihmeellistä. Tällä viikolla olis taas neuvola. Vaikka olenkin ensikertalainen ja toisaalta odotan neuvoloita innolla, niin toisaalta ei vois paljoa vähempää välillä kiinostaa. Jotenkin tuntuu, että en saa niistä juuri mitään irti. Hirmu monet asiat, mitä siellä kerrotaan, tiedän jo entuudestaan tai ne on muutenkin minusta itsestään selviä. :/

Painoa on tullut ihan tarpeeksi ja nyt maha alkaa olla jo sen kokoinen, että siitä on välillä haittaa (oma pukeminen vaikeutunut) tai sitä joutuu varomaan tms. eri tavalla kuin " ennen" .

Jos olette jo aikaisemmin keskustelleet tästä niin unohtakaa koko juttu, mutta jos ette, niin olisin kiinnostunut kuulemaan ihmisten vaipatus-ajatuksia. Onko kestoilua harkitsevia? Itsellä on jo " vaippatehdas" käynnissä. Muutaman vaipan olen ostanut ja nyt olen koittanut jotain ommella itsekin, vaikka en kaksinen ompelija olekaan. Minusta on kerrassaan ihanaa, että noiden vaippojen vuoksi minulla on " tekosyy" melkeen joka päivä säheltää ja pohtia vauvaan liittyviä asioita ;)

Kirppu + Torsti-Einari rv 27+2

Vierailija
15/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oon käyttäny kestoja,ja tarkotus ois käyttää myös tulokkaalla.Vielä en oo vauvalle ommellu vaippoja,kun varmaan alussa käytetään harsoja.

Mulle sopii myös tamperelaisten tapaaminen ens viikolla.Oikeestaan mikä päivä vaan...Mutta ei ihan aamusta,me kun ollaan sillon vähän hitaita...

Täällä näkyykin olevan muitakin koirallisia,meiltäkin löytyy kaksin kappalein :D

Liikku

Vierailija
16/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei lumesta ole tietoakaan.

Kateellisena luin Birdyn kauneushoitolakäynnistä, varmasti oli ihanaa=)

Tänään oli ollut puhetta tamperelaisten tapaamisesta. Mulle käy myös ensi viikko. Minä kun olen pojan kanssa päivät kotona, niin käy melkein mikä päivä tahansa. Ainoastaan maanantai-iltana on näillä näkymin jo sovittua menoa.

Mulla potkut tuntuu jo melko ylhäällä. Välillä oikein mietityttää, että millainen jättiläinen sieltä on tulossa. Onneksi saan jonkunlaista kokoarviota marraskuun lopulla, kun on seuraava äitiyspolikäynti.

Mulla on nyt pari kertaa tullut omituinen kipu mahaan. Viimeksi eilen lattianpesun jälkeen navan kohdalle ja siitä ylöspäin tuli sellainen kiristävä kipu ja maha tulee siltä kohdin kosketusaraksi. Se ei kuitenkaan ole supistus, koska se kipu ei ole aaltoilevaa ja eilenkin sitä kesti yhtämittaa ainakin tunnin. Onko kellään muulla ollut tällaista vaivaa? Pitänee kysyä keskiviikon lääkärineuvolassa siitä. Muuten olo on vielä hyvä. Ainoastaan liitoskipuja on välillä kävellessä, esikoista odottaessa niitä tuli vasta ihan raskauden loppuvaiheessa. Toivottavasti eivät kovin pahoiksi kasva tässä odotuksen edetessä.

nonnu78 rv 26+1

Vierailija
17/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä lukaisemaan viestejä... Oli muuten aika turha se äitiysvalmennus kerta. No, toivottavasti seuraava kerta on mielenkiintoisempi!

Ensi viikolla mulle parhaiten kävis taas joku iltapäivä klo 16 jälkeen. Ainakin keskiviikko ja perjantai kävisivät oikein hyvin!

Vierailija
18/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikku:

Esikoisella oon käyttäny kestoja,ja tarkotus ois käyttää myös tulokkaalla.Vielä en oo vauvalle ommellu vaippoja,kun varmaan alussa käytetään harsoja.

Mulle sopii myös tamperelaisten tapaaminen ens viikolla.Oikeestaan mikä päivä vaan...Mutta ei ihan aamusta,me kun ollaan sillon vähän hitaita...

Täällä näkyykin olevan muitakin koirallisia,meiltäkin löytyy kaksin kappalein :D

Liikku

Liikku, jos sulta sais sitten vinkkejä tuohon kestoiluun, olen sitä vakavasti harkinnut. Juuri tuossa mietin, että mahdatko olla sama Liikku joka kirjoittaa KC:iin, mä kun seuraan sitä palstaa useamman kerran päivässä :).

Meillä on " vain" yksi koira, mutta sen yhdenkin lenkittäminen päivässä riittää jo hyväksi liikunnaksi :).

(Olenpas hyvällä tuulella kun tuli noita hymiöitä)

KL

Vierailija
19/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärähdin ;) Mutta en kyllä yhtään hoksaa kuka sinä voisit olla?

Kestoiluun saa kysyä vinkkejä niin paljon kuin haluaa,neuvon parhaani mukaan!=) Me tosin ollaan käytetty lähinnä tsi-vaippoja ja harsoja,joten merkkivaipoista en osaa sanoa oikeen juuta enkä jaata paitsi mitä olen kuullut puhuttavan.

-Liikku-

Vierailija
20/22 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että muitakin kestoilusta kiinnostuneita löytyy!

Meillä on pakko mennä enemmän tonne all-in-one vaippapuolelle (periaatteessa samanlainen kuin kertakäyttöinen, mutta se on vaan pestävä), että mieskin suostuu niitä käyttämään.

Tosin nyt olen saanut jo ylipuhuttua, että vauva-aikana käytetään harsoja ja niitä sisävaippa-ulkokuori yhdistelmiä, kun vaippoja kuluu niin tuhoton määrä päivässä ja AIO:t on niin kalliita ostaa ja en osaa itse sellaisia tehdä. Pari sisävaippaa olen rääpöstänyt itse kasaan. ;)

AIO-vaippojen lisäksi meinataan testata taskuvaippoja. Nämä kaksi mallia ovat lienee sellaisia, että niitä suostuvat myös hoitopaikoissa käyttämään.

Kestovaipoista tietoja kaipaaville hyvä aloitussivu on:

www.kestovaippainfo.fi

sieltä löytää mukavasti tietoa termeistä ja erilaisista vaipoista sekä tietenkin listoja vaippavalmistajista. Ei kannata masentua heti alkuunsa sitä termien runsautta. Vähän aikaa kun jaksaa päätään rapsutella, niin sitten se maailma rupeaa aukeamaan ihan yllättävänkin helposti. Muutaman harmaan hiuksen ehdin asian vuoksi itselleni alussa kehittämään, mutta nyt alkaa jo sujumaan ;)

-tintti oli viime viikolla kysellyt Turkulaisten tapaamista. Jos sellainen järjestetään, niin täällä olisi yksi innokas osallistuja!!!