Taas mennään: Yllättävän monet suomalaiset saikuttavat töistä silkan vitutuksen vuoksi.
Jaa jaa vähän tuntuu työnantajien propagandalta tämä. Vai oletko sinä ollut saikulla "vitutuksen vuoksi"?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/608139c9-180c-4c34-af8d-20426733dc02
Kommentit (11)
1.1 tuli voimaan uusi potkulaki ja yhtä äkkiä alkoi ilmaantumaan juttuja saikuttajista yms porvarimediaan. Varmaankin sattumaan.
Tahallinen juttu Iltalehdessä. Tarkoitus vähentää sairauslomia, kohta asia hallituksen käsittelyssä.
Mitäköhän tämäkin "yllättävän moni" tarkoittaa? Juttu on maksumuurin takana, mutta alkaa lupaavasti, tästä pomo voi "arvata" feikkisaikun...
Totta tuo on ja mitä suurempi palkka, sen varmemmin saikulle haetaan. Pienipalkkaiset ovat tottuneet jatkuvaan vitutukseen, mutta johtajat ja poliitikot ovat heti saikulla, jos tulee arvostelua.
En ollut saikulla 15 vuoteen kun olin samassa työssä. En ole saikuttanut muutenkaan koskaan.
Moni kyllä puhuu nykyään työpaikoilla saikuttavansa, mutta tosiasiassa sitä tekevät ne pelokkaat joihin työnantajien propagandat ovat vaikuttaneet eivätkä he oikeasti edes aio ottaa sairaslomaa, mutta yrittävät siten purkaa oloaan muihin.
Nykyään moni takavuosien todella kovansarjan saikuttaja on " ihmeparantunut" ja täytyy vain ihmetellä minne ne moninaiset vaivat ovat kadonneet joista osa jopa eläköityi ennen ja aikojaan. Itse en oikein osaa tuota laittaa edes vilkkaalla mielikuvitusellani onnistuneen terveydenhoidon syyksi...
Nykyään lähinnä nauran mielessäni kun työnantaja, työelämän ja työterveyden kastraatti uhoaa sairaslomasta ja tekee silti työnsä nöyränä viimeisillä terveydenrippeillään vaikka kolkuttavan viikatehenkilön työkalu on jo kaulalla valmiina nykäisemään vanhentuneen harmaan olomuodon kiertokulkuun.
En ole ikinä turhaan saikutellut enkä ole moiseen yhdessäkään työpaikassa törmännyt vaikka on saanut olla poissa omalla ilmoituksella jopa 5 päivää. En tietenkään voi tietää muiden poissaolojen syitä mutta yleensä työkavereista huomannut että nyt on flunssaa ja että siksi jääneet kotiin sairastamaan.
Muutenkin ihmetellyt sitä puhetta että ns. rokulipäivien pito olisi hirveän yleistä. Yhdessä työpaikassa oli nainen jolla oli paljon poissaoloja mutta hän kertoi että hänellä on masennusta. Jäikin sitten kokonaan pois. Ei nykyisen työpaikan nuoretkaan työntekijät paljoa poissa ole. Ahkeria ja reippaita työntekijöitä.
Itse olen kyllä vaihtanut työtä kun alkanut vituttamaan, useammankin kerran.
Totta h*lvetissä ihmiset saikuttaa turhasta ja myös työterveys antaa saikkua tosi löysästi. Eihän työterveyshuolto siitä joudu vastuuseen, jos antaa saikkua, toisin päin on eri juttu.
Löysäilijat saavat heti tämän masennus-ahdistus -diagnoosin, varsinkin naiset. Miehillä puolestaan on ikuinen miesflunssa.
Tässä on tosi paljon myös eroja. Vastuuasemassa olevat tekevät työtä sairaanakin, koska heidän töitään ei kukaan muu tee. Suorittavan puolen tyypit vinkuvat saikkua, jos kädessä kasvaa ihokarva.
Iltalehti tehtailee itse näitä juttuja. Ensin joku puolituttu kertoo nimettomäni saikuttavansa turhasta. Sitten lukijakysely asiasta. Ja lopuksi lääkäri paheksumaan asiaa.
Muistatteko therian kohun, tai tämän "elättivaimot" tai polyamorian. Kaikki viisi henkilöä on kaluttu loppuun. Hakekaapa ihmiset Suomen kiinnostavimpaa ja himotuimpaa työpaikkaa. Pääset kirjoittamaan maksumuurin taakse seksistisiä juttuja - joista siis pitäisi todellakin vielä maksaa!
Meillä osa on poissa jatkuvasti. Itse en ole ollut vielä päivääkään saikulla.
Nostan, koska mielestäni tämä provosoiva lööppijuttu ansaitsisi vähän keskustelua.