Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisia ajatuksia herättää yli 5-kiloisena syntyvä vauva?

Vierailija
14.10.2011 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on alakautta synnyttänyt.

Vierailija
2/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUTS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloittaa sokeriseuranta

Kätilö

Vierailija
4/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sokerit VOI olla ok, vaikka noin iso onkin.

Vierailija
5/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan työssä todettua:

-äidillä diabetes tai todella lihava, diabetes vasta tulossa

-lapsella suuremmalla todennäköisyydellä tulevia oppimisvaikeuksia tai jopa jonkinasteinen aivovamma, koska iso lapsi synnytyskanavassa joutuu aina hapenpuutteeseen. Sektio tehdään lähes aina liian myöhään.

Jos odotat hyvin suurikokoiseksi mitattua vauvaa, harkitse vakavasti sektiota jo etukäteen. Itselläni ennustettiin kolmannesta lapsesta yli viisikiloista, kun kaksi edellistä olivat lähelle sitä. Onneksi vauva syntyi etuajassa muutaman viikon ja painoi vain reilut neljä kiloa. Olen 160/58, kapea lantio.

Vierailija
6/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isokokonen vauva on ruma!

Kaikki vauvat on söpöjä! Jopa ne "rumat" tai "liian isot" kun kaikki on jotenkin niin hellyyttäviä avuttomuudessaan.

Yli viisikiloinen on kyllä kieltämättä iso vastasyntyneeksi, mutta varmasti oikein suloinen tapaus. Ja kyllä noin isosta tulee mieleen, että odotusaikana on ollut sokerin kanssa häikkää. Mutta ei tietty välttämättä, jos on tosi pitkä vauva ja vanhemmatkin pitkiä.

Vierailija
7/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia yli 5-kiloisen alakautta synnyttänyttä. Itsekin olin syntyessäni lähes 5-kiloinen, mun veljeni taas tasan 5 kg.

Vierailija
8/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen yleistys, että isot vauvat ovat sokeria. JA JOTA KÄTILÖ TÄÄLLÄ VIELÄ JANKKAA!!!! Kaikki vaan ei ole samasta puusta veistettyjä.

Vierailija
9/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten. Mun bmi oli jotain 20 eli mitat aisi olla n. 170 cm ja 64 kg eli todellakaan ei mikään ylipaino mulla. Silloin oli esikoinen ja ei mitään sokerirasituskoetta tehty ja muuten oli kaikki arvot raskaudessa ok. Mulle ainakin sanottiin laitoksella,että lapsi on voinut hyvin kohdussa, saanut ravinteita rittämiin jne. Nyt on yliopisotssa opiskeleva nuori nainen ja täysin normaalipainoinen on eli se tasaantui heti syntymän jälkeen se paino. Eli tämä sulle, joka sanoit,e ttä on luultavasti aivovamma. Mieti sanojasi!!!

Vierailija
10/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta sitten. Mun bmi oli jotain 20 eli mitat aisi olla n. 170 cm ja 64 kg eli todellakaan ei mikään ylipaino mulla. Silloin oli esikoinen ja ei mitään sokerirasituskoetta tehty ja muuten oli kaikki arvot raskaudessa ok. Mulle ainakin sanottiin laitoksella,että lapsi on voinut hyvin kohdussa, saanut ravinteita rittämiin jne. Nyt on yliopisotssa opiskeleva nuori nainen ja täysin normaalipainoinen on eli se tasaantui heti syntymän jälkeen se paino. Eli tämä sulle, joka sanoit,e ttä on luultavasti aivovamma. Mieti sanojasi!!!

eli siinäkin on ihan synnyttjästä kiinni, mahtuuko vai eikö. Mulla tilava lantia eli ei mitään ongelmia siinä.

Vierailija
11/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös se, että iso vauva tarvitsisi sektion välttämättä, niin kuin esimerkiksi tuossa ylhäällä "ammattilainen" sepustaa. Kaikki eivät edelleenkään ole samasta puusta veistettyjä, riippuu ihan lantiosta.

Vierailija
12/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös se, että iso vauva tarvitsisi sektion välttämättä, niin kuin esimerkiksi tuossa ylhäällä "ammattilainen" sepustaa. Kaikki eivät edelleenkään ole samasta puusta veistettyjä, riippuu ihan lantiosta.

Vierailija
13/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saman mittainen ja raskauden alkaessa laihempi, mutta silti sokerit olivat koholla raskauden aikana. II tyypin diabetesta on suvussa, joka altistaa rd:lle. Vauva oli kuitenkin syntyessään 3,7 kg, mutta pidinkin suht tiukkaa ruokavaliota, joka oli selvästi lapsenkin parhaaksi, kun ei kasvanut niin isoksi.

Vierailija
14/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyvin, eli vaivaton ja helppohoitoinen.

Vierailija
15/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyvin, eli vaivaton ja helppohoitoinen.

minusta tuon kokosella on jatkuva nälkä, jota on vaikea tyydyttää pelkällä rintamaidolla, ennenkuin maidontulo tasoittuu kunnolla. Minulla vei pari kuukautta, sitä ennen vauva heräili parin tunnin välein syömään.

Vierailija
16/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoin oli 4650 (ilman mitään sokereita) ja siinä oli ihan tarpeeksi pungertamista.

Vierailija
17/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei ollut ensimmäinen.

Vierailija
18/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kaksi 4,5-kiloisina syntynyttä poikaa, ja toinen syntyi vaikeasti, toinen helposti. Eli ei kai puoli kiloa välttämättä vaikeaa synnytystä aiheuta. Riippuu niin monesta asiasta.

Vierailija
19/19 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen yleistys, että isot vauvat ovat sokeria. JA JOTA KÄTILÖ TÄÄLLÄ VIELÄ JANKKAA!!!! Kaikki vaan ei ole samasta puusta veistettyjä.

Yli 4,5 kg vauvoilla seurataan rutiinisti sokereita oli syy kokoon mikä vain. Sama pienillä vauvoilla.

kätilö