Summassaaren kylpylähotelli (Saarijärvessä)
IHAN KAMALA paikka !!!
En todellakaan suosittele sitä kenellekään. Olin siellä tuetulla lomalla ja pois lähdin jo ennen loppua.
Henkilökunta oli yllättävän epäkohteliasta.
Se hotelli oli likainen ja jämähtänyt jonnekin -80-luvulle. Huoneen huonekalut oli kuluneet rikki ja nojatuolit kellastuneet kamaliksi, yök !!!
Ja se kuvataan kylpylähotellina, miksi?!! Siellä on yksi pieni alla, 6m x 4m.
Sateetta ei ollut kivaa, kun huone oli päärakennuksessa ja uima-allas oli kauempana toisessa rakennuksessa.
Koko paikka näytti ja tuntui synkältä.
Lasten leikkihuone oli kamala ja siellä oli RIKKINÄISIÄ leluja!!!
Kommentit (124)
Ja mikä hulluinta niin siivoojat eivät mielestäni juurikaan siivonneet huoneita, kun kävivät!
Ottivat vain roskat. Sänkyjä ei pedattu eikä puhtaita liinavaatteita vaihdettu, jos halusi. Siitä olisi pitänyt maksaa että ne vaihdetaan!!! HULLUA !!
Olen ollut sokoshotellissa jossa lakanat vaihdetaan automaattisesti. Samoin Peurungassa!!
Ap
"Ymmärrän pointtisi 8. Mutta onhan niitä tuettuja lomia huomattavasti parempiin paikkoihin kuin tuo Summassaari on, mm. Ikaalinen kylpylä, osat Radison-hotelleista ja Holiday Club-hotelleista myös. Harmittaakin, kun valitsin tuon Summassaaren kohteeksi. Ja menin mtkl.n kautta joten minulla on erittäin hyvä syy päästä lomalle. Mutta ei ole nautinnollista olla paikassa jossa ei viihdy!! Ja totta hitossa minulla on oikeus siitä valittaa!!!"
Sinulla on ilmeisesti internet käytössä. Olisit voinut valita lomakohteen, joka olisi vastannut tarkemmin toiveitasi. On varmasti ihmisiä, joille tuo Summassaari olisi ollut hyvä vaihtoehto. Tuetuille lomille on moninkertaisesti hakijoita niihin nähden, jotka lomalle pääsevät.
Minua itseäni harmittaa todella, kun olen hakenut jotain tuettua lomaa tai kuntoutuskurssia, enkä ole päässyt, ja sitten kuulen, miten ihmiset eivät menneetkään tai lähtivät kesken pois, kun eivät olleet tyytyväisiä. Nykyisin suurimmalla osalla ihmisistä on netti käytössä, ja siten mahdollisuus selvittää se, vastaako loma tai kurssi odotuksia. Pitäisi hakea vain niille lomille/kursseille, jotka vastaavat toiveita, ja jättää ne loput muille.
Joo hakijoita on, tiedän, silti minulla ON OIKEUS valittaa.
Ja kuinka monen hotellin olet nähnyt mainostavan että heillä on kluneet huonekalut ja kurja ilmapiiri?! Joo netti on mut siellä saadaan Summassaari näyttämään hienolta!! Ja siksi pettymys oli suuri kun ei vastannut odotuksia ja sitä minkä kuvan netin mainostaminen antoi.
Jos se olisi ollut realistisempi olisin valinnut toisen kohteen tai osannut odottaa, että taso on huono ja vastaa mielestäni motellia eikä hotellia!!
Ap
Ps. Ehkä sinulla ei ole tarpeeksi pätevää syytä päästä tuetulle lomalle tai et ole osannut kirjoittaa siitä tarpeeksi hyvin miksi juuri te pääsisitte.
kolmena vuonna peräkkäin Katinkullassa Vuokatissa ja on tosi mahtava paikka!
lusmulle Palsta Mammalle joka kuvittelee saavansa luksusloman ilmaiseksi.
Ja koska asun Keski-Suomessa, ei ole varaa matkustaa kauan.
Tosin ensi vuonna haen jälleen tuetullelomalle ja nyt Ikaaliseen!! Mutta ehkä en pääse, ehkä pääsen.
Pointti tällä ketjulla olikin, että Summassaaren kylpylähotelli oli ihan kamala paikka.
Onneksi ne ihmiset siellä oli ihania joten ne piristi lomaamme. Eli siis ne ihmiset, jotka tulivat saman järjestön kautta (mtkl)
Ap
olen joskus saanut ko. paikassa ja ruokakin oli erittäin hyvää. Kehäkolmosen sisäpuolelta olevan porukan on turha tulla lomailemaan vaatimattomiin sisäsuomen paikkoihin, siitä ei tule mitään muuta kuin sanomista. Saarijärvessä ui sitäpaitsi kalat, Saarijärvellä asuu kunnon Keskisuomalainen kansa.
Tosin ensi vuonna haen jälleen tuetullelomalle ja nyt Ikaaliseen!! Mutta ehkä en pääse, ehkä pääsen.
Pointti tällä ketjulla olikin, että Summassaaren kylpylähotelli oli ihan kamala paikka.
Onneksi ne ihmiset siellä oli ihania joten ne piristi lomaamme. Eli siis ne ihmiset, jotka tulivat saman järjestön kautta (mtkl)
Ap
Just samanlainen 1970-luvun mukahienompihotelli kuin kuvaamasi Summassaari ilmeisesti. Likainen ja ränsistynyt ja huono ruoka. Lastenaltaassa kellui vaippa, aikuisten altaan reunoilla pitkiä hiuksia, yöks! Kerran kävin ihan itse maksetulla kylpylälomalla enkä toista kertaa mene.
Ap
päästä tuetulle lomalle! Mene töihin lusmu ja maksa itse lomasi, kuten me muutkin!
Joten pidä mölyt mahassasi.
Ja on mahdolllista päästä toisenakin vuonna uudelleen!
Ja ohi asian.
Ja lusmu en todellakaan ole, kun käyn töissä.
Kiitos vain tämän paskan maammme, kun täällä tienaa hiton vähän eikä anneta parempia tukia yh-perheille.
Ap
Ihan karmee paikka. Jostain syystä jätetty heitteille.
Hassua, mulla on ihan erilainen kokemus Summassaaresta, mutta me ollaankin ihan itse aina maksettu siellä ja ollaan niissä mökeissä jotka ovat, hui kamalaa, vielä kauempana kuin uima-allasrakennus.
Olemme olleet ainakin 3 kertaa Summassaaressa ja menemme kyllä taas uudestaan kun on aika mennä keski-Suomeen ja tarvitsemme sieltä suunnalta yöpymispaikkaa. Itse hotellin huoneista ei tokikaan ole kokemusta kun tosiaan ollaan aina niissä mökeissä. Ne mökit ovat oikein viihtyisiä. Jos jostain pitää valittaa niin liian kuumasta vessasta ja liian pienestä telkusta :D
Siellä on mielestäni ihanat ulkoilumaastot, uima-allasta en ole ikinä käyttänyt joten siitäkään en osaa sanoa mitään. Leikkihuoneesta meidän kohta 4v poika pitää kyllä paljonkin
Hassua että aina pitää valittaa niin hirmuisesti, sinäkin siis tuetulla lomalla josta et edes maksa melkein mitään ja valivalivali heti. Noh, jokainen tyylillään
Ja psst, se on Saarijärvellä, ei -ssä...
ja täytyy kyllä olla samaa mieltä siitä, että hotellihuoneet olivat aika ankeat eikä tuota ihan kylpylähotelliksi voisi sanoa. Ja vaikka meidänkin lapsemme viihtyi leikkihuoneessa, voisi sieltä poistaa rikkinäiset lelut ja hankkia vähän enemmän kestäviä tilalle. Esim. junarataa oli niin vähän, että siitä ei oikein mitään rataa saanut.
Mutta silti meillä oli mukava loma, vaikka puitteet olivat aika ankeat eikä meitäkään sää suosinut. Ulkoilemaan pystyi huonommallakin säällä. Henkilökunnasta meillä on aivan päinvastainen kuva. Todella ystävällistä ja avuliasta.
Meillä on vielä lapsi, jolla oli hankala erikoisruokavalio, joka otettiin todella hienosti huomioon ja ravintolapuolen kanssa kaikki toimi aivan erinomaisesti ja lapsi sai kaikki omat ruoat jälkiruokia myöden ja toiveitamme kuunneltiin.
Allergisille ja heidän vanhemmilleen itse suosittelen paikkaa jo keittiöhenkilökunnan asenteen vuoksi. Oli mahtava tunne, kun ei kokenut olevansa yhtään vaivaksi, mutta hankalampaankin ruokavalioon jaksettiin perehtyä hyvin.
kun ei luksusta saa. Häpeä.
On totta että Summassaari on hiukkasen ajastaan jäljessä ja investoimalla huoneiden ja liikuntapaikkojen remppaan paikasta saisi oikein hyvän. En ole itse yöpynyt siellä, mutta vanhempani ovat ja vierailin siellä..
Kävimme myös syömässä ravintolassa ja ruoka oli aivan erinomaisen hyvää ja palvelu ystävällistä.
Liikkumaan sinne mennään, luulen että ulkoilumaastot on Summassaaren vetonaula ennemminkin kuin "kylpylä".
Ihan samaa mieltä. Oltiin miehen kanssa siellä sellaista pariskuntaviikonloppua viettämässä. Nettisivuilla ei kerrottu, että spa-palvelut ei ole viikonloppuisin käytössä (tai siis me tultiin la-iltana ja lähettii ma-aamuna). Miesten sauna ei ollu päällä, huoneen ammeen tulppa ei pitänyt. Hieno romanttinen kynttiläillallinen syötiin humpan tahdissa, ruoka oli sellasta abc-tasoa. Joo ja naurettavaa edes kutsua itseään kylpylähotelliksi...
Se luonto siellä on ihana, mutta kai sitä vois telttailemaankin mennä. Saksalaisia eläkeläisiä siellä tuntui olevan paljon.
Vaikka se maksoikin minulle 100€/viikko.
Tietenkin minulla on oikeus valittaa, jos en ole tyytyväinen.
Hitto ottaa päähän tämä suomalaisten hyssytteleminen kaikesta, että ei saa sanoa mielipidettään jos melkein ilmaiseksi saa.
Ja olen itse suomalainen, eli ei tarvitse nyt ruveta siihen puuttumaan.
Ja hui, kun tuli kirjoitusvirhe sanassa Saarijärvessä eikä -llä. Minulla on lukihäiriö!
Juu olen samaa mieltä siinä, että keittiön puoli oli koko paikasta erinomainen. Sen kehuminen jäi alkuperäisestä viestistäni. Ruoka oli maukasta, ja jopa ruuan suhteen nirso lapsenikin tykkäsi siitä.
Kuvittelin paikan toisenlaiseksi, koska sitä mainostetaan kylpylähotellina. Tosin eräs tuttuni, joka oli ennen siellä töissä sanoi että se on kamala paikka! Siis jopa entinen työntekijä oli tätä mieltä.
Ap
En myöskään ymmärrä tuollaisia, jotka kieltävät valittamisen, vaikka lähes ilmaisella lomalla olisikin.
ymmärtää se, että ne lomat pääsääntöisesti ovat vaatimattomimmissa paikoissa. Jos ne todella olisivat jossakin 5 tähden hotelleissa, lomien omavastuut olisivat jotakin aivan muuta luokkaa kuin 100 euroa/viikko/aikuinen.
Minua harmittaa se, että haetaan näitä tuettuja lomia, saadaan ne ja lähdetään kesken pois ilman perusteltua syytä (esim. sairastuminen). Näille lomille on kuitenkin paljon hakijoita. Lomat tulisi myöntää niille, jotka todella ovat sen tarpeessa. Kun on oikeasti köyhä ja loman tarpeessa, ei jaksa valittaa kulahtaneesta nojatuolista tai surkeista leluista, vaan iloitsee siitä, että saa tauon arkeen ja ruoan valmiina.
Mutta onhan niitä tuettuja lomia huomattavasti parempiin paikkoihin kuin tuo Summassaari on, mm. Ikaalinen kylpylä, osat Radison-hotelleista ja Holiday Club-hotelleista myös.
Harmittaakin, kun valitsin tuon Summassaaren kohteeksi.
Ja menin mtkl.n kautta joten minulla on erittäin hyvä syy päästä lomalle. Mutta ei ole nautinnollista olla paikassa jossa ei viihdy!! Ja totta hitossa minulla on oikeus siitä valittaa!!!
Kuva siitä ällöttävästä tuolista;
http://aijaa.com/v.php?i=006658339318.jpg
Ja koska olen itsekin vähävarainen yh oli epämiellyttävää, että tuo paikka itsessään oli kallis! Mm. pyörien laina maksoi 3€/2h !! Kun muissa hotelleissa se on ilmaista!! Ja netin käyttö 2€/1h. Ihan hullua.
Ja lähellä oleva hunajakahvila mainostaa itseään hunajatarhana, vaikkei siellä ole enää edes tarhoja!!! Myyvät vain paikallista hunajaa. Oli aika pettymys kun menin sinne lapseni kanssa.
Plussaa saa Kivikaudenkylä, siitä me tykättiin.
Onneksi se kuului tuohon paketti hintaan sinne meno.
Itse en suosittele tuota paikkaa kenellekään, mutta jokainen tykkää mistä haluaa.
Jopa se järjestön vetäjä oli sitä mieltä ettei mtkl.n tarvitse tuota kohdetta pitää enää lomakohteena, kun oli niin ankea ja kamala paikka.
Ap
Niin, tähän meidät Suomessa opetetaan ettei saa valittaa, jos saa tuettuja juttuja. Mutta mielestäni saa valittaa, jos ei ole tyytyväinen! Tuo kohde ei ole miellyttävä paikka.
Ja varsinkin kun on olemassa parempiakin kohteita tuetuillalomilla. Miksi ei mekin saataisi siis nauttia hyvistä oltavista??
Miksi meidän köyhien yh perheiden pitäisi tyytyä huonoihin kohteisiin?!!
Meilläkin on oikeus nauttia lomasta.
Ja ei en vaadi mitään 5 tähden hotellia, vaan siistin ympäristön ja paremman kohteen!!
Ap