lapsella isän luona ei omaa huonetta
Kuuluuko teidän mielestä lapsilla olla isän luona oma huone? Meillä yhteishuoltajuus ja isä asuu avovaimonsa kanssa omakotitalossa kahdestaan ja siellä ei kuulemma huoneet riitä siihen että lapsilla olisi oma huone..tämä talo on ex mieheni naisystävän talo. Lapsi nukkuu tällä hetkellä vierashuoneessa levitettävällä sohvalla ja siellä on kuulemma lapsen lelut (eli ne mitä MINÄ olen antanut, pari hassua) isä ei ole ostanut tytölle mitään..minusta lapsella kuuluisi olla kummankin vanhemman luona oma huone ja omat huonekalut tai edes vähän paremmin järjestetty nuo asiat. Lapsi on kuitenkin siellä vuoroviikonloput ja viikolla yhden yön.. Tuntuu että lapset eivät mahdu heidän elämään :/
ja tällä miehen uudella ei ole omia lapsia..ikää kuitenkin jo 32v.
Kommentit (44)
ei meilläkään ole lapsille omia huoneita ja ihan lähivanhempi olen.
isän vieressä levitettävällä sohvalla, kun ei yksiössä ollut juuri mahdollisuuksia omaan huoneeseen. Eikä mulla koskaan isommassakaan asunnossa ollut omaa huonetta, mutta en siitä kyllä kärsinyt millään lailla.
Kannattaa varmaan siltä lapseltakin kysyä (olettaen, että on sen ikäinen, että osaa ottaa kantaa) miltä tuo asia tuntuu.
ei satunnaisella kyläilijälle tartte pitää yhtä huonetta varattuna koko aikaa. Vaikka se sitten olisikin oma lapsi eikä mikään "vieras", mutta jos ei asu siellä. Minusta on ihan ok että asuu vierashuoneessa siellä käydessään.
Jos lapsi nukkuu n.6-8 yötä/kk. Niin hukkaanhan sellainen huone menee jos huoneella ei muuta käyttöä.
Eli nyt on 2 aikuista ja 1 lapsi. Kolmiossa asutaan. Ensi kesänä meille muuttaa 18 tyttö opiskelemaan ja kesäkuussa syntyy vauva. Ei ole mahdollista muuttaa. Ahdasta tulee, mutta kaikkeen on sopeuduttava.
lapsi on 3v ja aikaisempaa kokemusta ei ole tällaisista eroasioista, lähinnä halusin kuuulla mielipiteen miten yleensä on järjestelty, ja siis sen ymmärrän hyvin jos ei ole mahdollista järjestää omaa huonetta. Lapsi kuulemma itkee kovasti öisin ja ajattelin että toisiko se enemmän turvaa isän luona kun lapsella olisi oma huone joka on laitettu edes jotenkin.
Mutta tietenkin pitäisi olla iloinen että lapsi isänsä luona edes käy. Sitä vain äitinä haluaa että lapsella olisi isänkin luona turvallista olla yötä.
Meillä lapset haluavat asua yhdessä eli ei ole omia huoneita, ikää 9 ja 7.
Millä tavalla se turvallisuus on tavarasta kiinni? Luuletko että 3-vuotias tutkii huonekaluja?
Aluksi minulla oli oma sänk kaksion eteisessä, jonka jälkeen isäni avovaimoineen muuttivat uuden vauvan kanssa rivitalokolmioon ja minä pääsin nukkumaan kerrossängyn yläpetiin ja jossain vaiheessa pikkuveli tuli alapetiin. No sitten tuli uusi pikkuveli ja hän siirtyi isoveljensä paikalle alapetiin ja tämä siirtyi minun yläpetiini ja minä jouduin patjalle lattialle.
kun lapsi ei voi nukkua samassa huoneessa isän kanssa. se on isälle ja tälle uudelle ongelma..
Lapsen isä asuu yksiössä, eli ei tod. ole omaa huonetta lapselle.
Me asumme 5 hengen voimin kolmiossa,
eli ei tod. ole omaa huonetta lapselle vaan kaikki 3 lasta ovat samassa pienessä huoneessa.
Hyvinhän ap:n lapsella on sen suhteen asiat...
Nukkuuko hän sinun kanssasi? Ehkä kannattaisi siellä kotona vähän sysätä isommaksi lapseksi!
Hyvin paljon riippuu siitä, miten sinä asiat hänelle esität.
aina tutut tavarat mukaan? Niin meidänkin lapsilla on, kun menevät vaikka kaverin luo kylään. Sama pyyhe, jotain leluja, vaikka ehkä jopa äidiltä tuoksuva vaate.
Meidän esikoinen arasteli vieraskielisessä eskarissa, jolloin sovimme, että hänellä on aina oma tuttu pehmolelu mukana.
tarvitse olla omaa huonetta, ei edes siellä kodissa, jossa pääasiassa asuu. Lapset pärjäävät ihan hyvin ilman omaa huonetta, jokainen perhe järjestää kotinsa kuten itse haluaa! Onhan lapsella siellä toisen vanhemman luona jopa kokonainen huone käytössään, hyvin tuntuu olevan tilaa hänelle?!?
Siis ihme jutuista ihmiset (yleensä exät) tekee ongelmia! Meille kun tulee 3 isompaa lasta välillä vloppuisin, niin kaikki nukkuvat olohuoneessa, koska ei ole tilaa. Eikä se heille ole mikään ongelma ollut. No nyt tulee jossain vaiheessa muutto vähän isompaan, mutta ei sielläkään kukaan saa omaa huonetta.
Isänkin luona lapsella pitäisi olla koti eikä satunnaista vuodepaikkaa. Kyse ei ole siitä, onko omaa huonetta vaan siitä, onko se isän koti myös lapsen koti, jolloin siellä on omia asioita, omia tavaroita jne.
Ei ihme, että isät itkevät, että erossa heitä ei kuunnella ja äidit vievät lapset, jos eroisän ei tarvitse sille lapselle edes kotia järjestää vaan kaikin tavoin näytetään, että täällä olet sitten vieras etkä edes kovin toivottu.
täällä kotona eikä iskän luonakaan. Turvattomuutta ja ikävää se pieni itkee kun ei kukaan ole lähellä, todellakaan ei ole tavarasta tai omasta huoneesta kiinni. Välillä on ollut mummot ja iskän uuden vaimon vanhemmatkin kylässä iskällä samaan aikaan kuin lapsi ja samaan tilaan on kaikki pistetty nukkumaan. Miksi laitat hänet isälle kun kerran itkee siellä? Minä en laittaisi. Tapaa sitten vaikka päivisin.
lapselle niitä omia tavaroita mukaan.
Tai vaikka antamasta sinne lapselle tavaroita.
Isänkin luona lapsella pitäisi olla koti eikä satunnaista vuodepaikkaa. Kyse ei ole siitä, onko omaa huonetta vaan siitä, onko se isän koti myös lapsen koti, jolloin siellä on omia asioita, omia tavaroita jne.
Ei ihme, että isät itkevät, että erossa heitä ei kuunnella ja äidit vievät lapset, jos eroisän ei tarvitse sille lapselle edes kotia järjestää vaan kaikin tavoin näytetään, että täällä olet sitten vieras etkä edes kovin toivottu.
Tää on taas enemmänkin jonkun katkeran exän lässytystä kuin lapsen puolesta puhumista. Meillä 3 lasta nukkuu olkkarissa, ja pitävät tätä ihan yhtälailla kotinaan siltikin kuin toistakin kotiaan, missä heillä on omat huoneet.
Isänkin luona lapsella pitäisi olla koti eikä satunnaista vuodepaikkaa. Kyse ei ole siitä, onko omaa huonetta vaan siitä, onko se isän koti myös lapsen koti, jolloin siellä on omia asioita, omia tavaroita jne. Ei ihme, että isät itkevät, että erossa heitä ei kuunnella ja äidit vievät lapset, jos eroisän ei tarvitse sille lapselle edes kotia järjestää vaan kaikin tavoin näytetään, että täällä olet sitten vieras etkä edes kovin toivottu.
Tää on taas enemmänkin jonkun katkeran exän lässytystä kuin lapsen puolesta puhumista. Meillä 3 lasta nukkuu olkkarissa, ja pitävät tätä ihan yhtälailla kotinaan siltikin kuin toistakin kotiaan, missä heillä on omat huoneet.
Meillä lapsia arvostetaan ja kunnioitetaan, joten ei käy edes mielessä, että heidän pitäisi nukkua olohuoneen lattialla. Jostain syystä uusperheissä lapsista tulee toisen luokan kansalaisia, joita kohdellaan kuin huutolaisia aikoinaan. Miten usein teillä lapset pyytää kavereita kylään, kun se oma tila on yhtä kuin patja lattialla? Eli onko se oikeasti koti vai paikka, jossa on pakko käydä.
jos kerran saa aina vierashuoneen.
Lapsen onni ei ole leluista tai tavarasta kiinni.