lapsella isän luona ei omaa huonetta
Kuuluuko teidän mielestä lapsilla olla isän luona oma huone? Meillä yhteishuoltajuus ja isä asuu avovaimonsa kanssa omakotitalossa kahdestaan ja siellä ei kuulemma huoneet riitä siihen että lapsilla olisi oma huone..tämä talo on ex mieheni naisystävän talo. Lapsi nukkuu tällä hetkellä vierashuoneessa levitettävällä sohvalla ja siellä on kuulemma lapsen lelut (eli ne mitä MINÄ olen antanut, pari hassua) isä ei ole ostanut tytölle mitään..minusta lapsella kuuluisi olla kummankin vanhemman luona oma huone ja omat huonekalut tai edes vähän paremmin järjestetty nuo asiat. Lapsi on kuitenkin siellä vuoroviikonloput ja viikolla yhden yön.. Tuntuu että lapset eivät mahdu heidän elämään :/
ja tällä miehen uudella ei ole omia lapsia..ikää kuitenkin jo 32v.
Kommentit (44)
sillä isällä ei ole edes sitä yksiötä. Hänhän asuu avovaimonsa asunnossa. Silti se avovaimo antaa isän lapselle kokonaisen huoneen käyttöön, anteliaasti!
mä asun 3 huone + keittiö asunnossa.
Kun olimme naimisissa oli pojalla oma huone ja tyttö nukkui meidän kanssa. Kun tuli ero, mä siirryin olohuoneeseen ja kaikki ollaan tyytyväisiä.
Isä osti samankokoisen asunnon ja siellä lapsilla on yhteinen huone ja hän nukkuu nykyisen kanssa toisessa makkarissa.
Poika ei enää siitä tykkää, kesällä oli ok, kun olivat ulkona paljon, mutta nyt ovat paljon enemmän sisällä ja välillä hänellä käy kavereita kylässä. Ymmärrän täysin ettei nykyinen halua mennä olohuoneen nurkkaan nukkumaan, kun pohjakaan ei ole niin kiva kuin mulla.
Mutta tämän epäkohdan saa isä ihan omassa päässään miettiä.
Sitä ennen nukuin olohuoneen sohvalla, joka sijattiin piiloon päiväksi. Outoa, en kokenut sit traumaattiseksi. Ja ihan asuin omien vanhempieni kanssa, meitä oli vanhemmat ja 5 lasta. Isosiskoilla oli yksi yhteinen huone, ja veljillä toinen. En saanut siitä traumoja.
Entäpä jos isälläsi olisi ollut vaikka 6 makuuhuonetta ja teille ei silti omaa huonetta olisi voinut nipistää?