Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälittää kyläpaikan emännät, jotka tohkeissaan tarjoavat itsetekemiään leipomuksia ja luulevat

Vierailija
13.10.2011 |

niiden oikeasti olevan hyviä. Tottakai vieras kehuu, koska se on kohteliasta. Mutta totuus on, että ne ovat kamalia räpellyksiä.

t. kondiittori

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondiittorina varmaan nopeasti tottu usiihen teolliseen makuun, mikä useissa leipomotuotteissa nykyään on - valmistaikinaa saksasta ja valmista vaniljamöhnää briteistä. jne. Tottakai se sit maistuu oudolta, kun joku tekeekin kotona itse oikeista aineista.

Vierailija
2/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin kaupasta ostetut leivonnaiset vetävät maussa vertoja kotona tehdyille, vaikka ulkonäössä ne saattavatkin voittaa. Olen itse asiassa monesti ihmetellyt, miksi ne siellä leipomassa eivät saa aikaiseksi edes hyvänmakuista pullaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos leipomukset on tehty margariinilla, sekoitusta vaativaa taikinaa on vatkattu, vatkattu taikinaa vain sekoitettu ym.

- köksänope

Vierailija
4/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useinmiten ne on todella hyviä ja aina parempia kuin valmiina ostetut

Vierailija
5/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondiittorikaveria, muunlaisten kaverien luona sen sijaan olen saanut kaikenlaisia ihania leipomuksia. Yhtään kamalaa räpellystä ei tule mieleen. Itse en leivo.

Veikkaanpa, että tämä kondiittori taitaa harjoittaa ammattiaan Porvoossa.

Vierailija
6/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä kondiittorit sitten tarjoavat näitä herkkujaan? Ainakin leipompojen leivokset on tosi teollisen oloisia, vaikka olisikin paikallisessa leipomossa tehtyjä. Täytekakut ovat aivan karsean mauttomia ja kuivia, eivätkä vedä vertoja kotikakuille.

Tiedän, sillä inhoan leipomista ja joudun usein tilaamaan leipomoista syötävää, eikä sieltä vielä ole tullut sellaista vastaan, mistä olisi joutunut sanomaan "nam!". Kokemusta useista leipomoista.

Vierailija
7/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkullisia leivonnaisia sekä makeina että suolaisina tuttavien luona. Leivon itsekin ja jos vieras ottaa lisää tekosiani, niin ei kai ne ihan pieleen ole menneet. Kunnon raaka-aineet: voita ja kermaa, niin hyvää tulee.

Vierailija
8/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne kotona tehdyt parempia kuin kaupan pullat eikä ole lisäaineilla pilattu.

Vierailija
9/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi aina ostan Rainbown kääretortun kahvileiväksi!

Vierailija
10/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullat ja kakut maistuvat niin paljon huonommilta kuin kotona tehdyt? Onko kysymys halvemmista raaka-aineista vai onko ammatti-ihmisten maku vain niin erilainen kuin meidän tavisten?

Tosin täytyy sanoa, että Kakkugallerian kakut ovat oikeasti herkullisia, mutta se onkin poikkeus.

Vierailija
11/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on todella ihana synteettinen creme-täyte (aivan karseaa), välissä teollinen marja-/hedelmätäyte ja päällä jauheesta sekoitettua mautonta kermankaltaista valmistetta, joka on pursotettu pari päivää ennen tarjoilua. Päällä jotain teennäisiä suklaakikkuroita. Jees, maistuupa ihanalta.

Vierailija
12/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondiittori ja voin allekirjoittaa saman.

Kun olin mammakaverin luona kylässä hän oli tehnyt kääretortun, joka oli palanut pinnalta. Oli sitten hädissään ottanut palaneen kohdan pois, mutta maku kyllä jäi.

Uuden tekemiseen menee aikaa n 15 min sis paistamisen, eli välillä kannattaa aloittaa uudestaan sen sijaan että yrittäis paikata epäonnistunutta.

Vierailija
13/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mut miksi jonkun kyläpaikan emännän pitäis edes olettaa tekevänsä yhtä hyviä kuin kondiittori? Löysää pipoa ap..

Vierailija
14/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku aijuu, viimeeks se olikin ne täytekakut, mistä sä provosit ;D

Vierailija
15/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mut miksi jonkun kyläpaikan emännän pitäis edes olettaa tekevänsä yhtä hyviä kuin kondiittori? Löysää pipoa ap..

Kyllä mun leipovat ystävät ja sukulaiset tekee aivan todellä hyviä leivonnaisia, en mä kyllä oo vielä huomannut, että kondiittorin tekemät maistuisi automaattisesti paremmalta. Ilmeisesti sua ei oo siunattu leipomistaitoisella lähipiirillä, toisin kuin mua ;)

Vierailija
16/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus on se, että ap ei ole kondiittoria nähnytkään, huono provo.

Vierailija
17/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun vaihtoehtona on tarjota joko niitä kaupan valmiita raakapakastepasteijoita ja kuivia karjalanpiirakoita ja jotain ikisäilyvää kääretorttua, niin kyllä itseleivotut voittaa nää mehevyydessä mennen tullen.

Vierailija
18/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen maitoallergikko ja en käytä missään leivonnaisissani voita enkä kermaa, mutta kummallista, että tekeleeni katoavat alta aikayksikön niin oman perheen kuin vieraittenkin suihin, hyvä että itse aina ehdin maistamaan.

Vierailija
19/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihan suoraan ilmoittavat onko joku tekeleeni hyvää vai ei.

Vierailija
20/23 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia sanoi koira kun kulliaan nuoli.