Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatko-opinnoista

Vierailija
13.10.2011 |

Osaako joku neuvoa, miten edetä, jos haluaa mennä täydentämään FM-tutkintoa kasvatustieteen opinnoilla?

Entä kun on yksi kieli, mutta tietty tarvitsisi toisen kielen, jos mielii opettajaksi? Miten pääsisi opiskelemaan toista kieltä nyt siihen tutkintoon? Vai pääseekö mitenkään?

Olen aikoinani tutkinnon opiskellut ja työskennellyt täystyöllistettynä kääntäjänä vuosikaudet, mutta nyt mielisin muutosta johonkin suuntaan. Alkaa puuduttaa!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit anoa täydentävää opinto-opinto-okeutta "opettajan erillisiin pedagogisin opintoihin". Yleensä tämä edellyttää, että sä läpäiset soveltuvuuskokeen ja/tai että sulla on opetuskokemusta.

Toisen opetettavan aineen voi opiskella joko samanlaisella täydennysopiskelulla hakemalla opinto-oikeutta perus- ja aineopintojen suorittamiseen samasta paikasta kuin nuo pedagogisetkin, tai sit ihan vaikka avoimessa.

Vierailija
2/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä minä noita jatko-opintojakin mietin täydentämisen lisäksi.

Minä olen kyllä kääntänyt 20 vuotta sitä toista kieltä, mutta opetuskokemusta ei toistaiseksi ole. Tätä käännöstyötä on tullut ovista ja ikkunoista kaikki nää vuodet - en vaan enää millään oikein jaksa tätä yksinäistä hommaa!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitkä niiden kriteerit on noihin erillisiin pedagogisiin ottamisessa. Ja jos yhdessä ei tärppää niin kysy toisesta yosta.

Vierailija
4/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistaakseni siinä on aikaraja, kuinka pitkään valmistumisen jälkeen täydennyksiä on mahdollista tehdä.

Jäi vähän epäselväksi, haluatko siis aineenopettajaksi vai luokanopettajaksi? Aineenopettajillakin vaaditaan auskultointijakso.

Etkö opiskellut pääaineesti (yksi kieli) rinnalla mitään toista kieltä? Mitä sivuaineista sinulla oli?

Vierailija
5/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy ruveta kyselemään. Asun Helsingissä, mutta toki niitä voi jossain muuallakin käydä tenttimässä varmaan.

ap

Vierailija
6/6 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun opiskelin, ne kasvatustieteen opinnot suoritettiin ihan erillisenä könttänä, mutta en tiedä nykysysteemeistä mitään.

Minulla oli pohjoismaiset kielet pääaineena (eli käytännössä kyllä kolme kieltä), mutta kaikki sivuaineet oli valtsikasta, tiedotusoppi ja poliittinen hissa. Lisäksi luin Amerikan kulttuuria ja historiaa 20 opintopisteen kokonaisuuden.

Englantia olen kyllä sitten "vain" kääntänyt tosiaan 20 vuotta ja se on jopa vahvempi kuin ruotsini...

No, sinällään varmaan sijaisuuksia yms. saisin näilläkin papereilla ja taidoilla, mutta tosiaan kaipaan itse vaihtelua.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän