Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä kriteereillä jäät pois töistä

Vierailija
12.10.2011 |

kun syysflunssa iskee? taitaa tehdä tuloaan, sellainen olo nyt..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jään pois kovien lihaskipujen takia tai jos ääni on pois tai nenä valuu seulana. Hoitotyössä olen, eikä voi itse kipeänä hoitaa sairaita. Viimeisen viiden vuoden aikana olen ollut töistä pois 4pv em. syistä eli aika harvoin, kai.

Vierailija
22/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ihmisiä, jotka tulevat puolikuntoisena tartuttamaan kaikki muut työpaikalle. Taas sama juttu, toissa viime viikolla yksi työntekijöistä tuli pärskivänä töihin "kun ei ollut kuumetta" ja nyt sitten tällä viikolla on ollut neljä ihmistä poissa töistä sairauden vuoksi. Miten jotkut ovat niin tyhmiä, etteivät tajua, että aiheuttavat vaan hallaa tulemalla töihin puolikuntoisena ja kuvittelevat olevansa "hyviä työntekijöitä"?

Mulla oli ennen sellainen pomo, joka oli sitä mieltä että kaikki työntekijät huijaavat aina sairastumisensa. Se luki ääneen kahvihuoneessa muiden sairaslomatodistuksia ja päivitteli että "mitenhän tääkin on saanu huijattua ittelleen tällaisen todistuksen kun ei varmasti ole oikeasti kipeenä" Eipä tehnyt mieli jäädä kotiin vaikka oli sairaana, koska pomo raivosi (asiakkaiden kuullen) kun tuli sitten töihin sairastamisen jälkeen.

Mä olin kerran 38 asteen kuumeessa töissä, aivastelin ja yskin kokoajan, ja tuntui että pyörryn. Sanoin pomolle et mun on pakko lähtee kotiin, pomo siihen, että lähe vaan jos uskallat..! Lopulta kun pari asiakasta totesi et on aivan älytöntä olla tässä kunnos töissä, mä lähdin kotiin. Pomo oli raivonnut ja paiskinut ovia mun lähdön jälkeen. Enpä kauaa tossa firmassa viihtynyt vaan etsin uuden työn. Kuulin että tää sadistinen akka joka oli pomona sai hyvin pian potkut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koen että olen sairas niin menen työterveyteen ja he määrittelee terveyteni ja antaa sairaslomaa.

Miehelläni on mahdollisuus olla muutamia päiviä "omalla vastuulla" sairaslomalla. Ja hän jää kotiin vaikka ripulissa kun ei viitsi lähteä työterveyteensä, muuten hakee sairaslapun.

Vierailija
24/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli yskien ja räkien töihin, lämpökin koholla (37,4) eli liki kuumeen puolella. Pyysin lähtemään pois, mutta ilmeiseti oli mukavampaa kerätä myötätuntoa töissä kuin sairastaa yksin kotona.

Lopputulos: useampi hoitaja sairaana nyt, samoin potilaista. Ja näillä potilailla pahoja perustauteja muutenkin, joten pneumoniaa luvassa lähiaikoina.

En pidä lainkaan hyvänä työntekijänä vastuuttomia ihmisiä.

Vierailija
25/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuojeluvaltuutetut ja työterveyshuolto toimivat näissäkin tapauksissa eli puuttuvat hankalien esimiesten toimiin.

näitä ihmisiä, jotka tulevat puolikuntoisena tartuttamaan kaikki muut työpaikalle. Taas sama juttu, toissa viime viikolla yksi työntekijöistä tuli pärskivänä töihin "kun ei ollut kuumetta" ja nyt sitten tällä viikolla on ollut neljä ihmistä poissa töistä sairauden vuoksi. Miten jotkut ovat niin tyhmiä, etteivät tajua, että aiheuttavat vaan hallaa tulemalla töihin puolikuntoisena ja kuvittelevat olevansa "hyviä työntekijöitä"?

Mulla oli ennen sellainen pomo, joka oli sitä mieltä että kaikki työntekijät huijaavat aina sairastumisensa. Se luki ääneen kahvihuoneessa muiden sairaslomatodistuksia ja päivitteli että "mitenhän tääkin on saanu huijattua ittelleen tällaisen todistuksen kun ei varmasti ole oikeasti kipeenä" Eipä tehnyt mieli jäädä kotiin vaikka oli sairaana, koska pomo raivosi (asiakkaiden kuullen) kun tuli sitten töihin sairastamisen jälkeen.

Mä olin kerran 38 asteen kuumeessa töissä, aivastelin ja yskin kokoajan, ja tuntui että pyörryn. Sanoin pomolle et mun on pakko lähtee kotiin, pomo siihen, että lähe vaan jos uskallat..! Lopulta kun pari asiakasta totesi et on aivan älytöntä olla tässä kunnos töissä, mä lähdin kotiin. Pomo oli raivonnut ja paiskinut ovia mun lähdön jälkeen. Enpä kauaa tossa firmassa viihtynyt vaan etsin uuden työn. Kuulin että tää sadistinen akka joka oli pomona sai hyvin pian potkut.

Vierailija
26/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kannattaako tuollaisessa työpaikassa ollakaan. Kirjoitin muuten oman kommenttini nimenomaan näin esimiehen kannalta katsottuna. Olin toki tuota mieltä jo aiemmin, mutta erityisesti esimiehenä ollessa tämän ilmiön on huomannut usein.

Olen yrittänyt sanoa alaisilleni, että töihin ei pitäisi tulla puolikuntoisena, mutta aina löytyy näitä, jotka on kasvatettu sillä mentaliteetilla, että töihin mennään vaikka pää kainalossa ja asiasta ollaan vielä ylpeitä. Totuus on, että niin muut työntekijät kuin esimiehetkin näkevät heidät kaikkea muuta kuin hyvinä työntekijöinä tuossa suhteessa.

Yleensä nämä tartuttajat aiheuttavat hyvinkin pitkäaikaista haittaa, sillä tartutettuaan kollegansa, nämä kollegat tartuttavat kotona lapsensa, joita sitten jäädään vielä hoitamaan kotiin oman sairausloman jälkeen.

Järjen käyttöä siis peräänkuuluttaisin.

Vierailija
27/27 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi viime viikolla tauti,raahauduin töihin vaikka oli jo kuumetta ja kurkku kipee koska niin lyhyellä varoitusajalla ei oltais saatu tuuraajaa.Toisekseen jos olisin sen päivän ollut pois niin vakkarit olisi joutunut tulemaan vapailtaan töihin ja joutuneet TAAS joustamaan ja itse tiedän kuinka veemäistä se on kun vapaalla tulee töistä soittoa että pystytkö tulemaan aikasemmin,vaihdetaan vuoroa yms.Soitin pomolle töistä ja sanoin että en loppuviikosta enää tule töihin ja haen sairaslomaa.