Tyttö 9v ,134cm/33kg Pullukka?
Kommentit (36)
Meillä poika 132 cm ja 27 kg. Mutta on aika hoikka.
Jotenkin nykyään on ihanne jos pienillä lapsilla pitkä ja laiha vartalo. Minusta on hyvä opettaa lapsille että pieni pyöreys kaunistaa =)
varsinkin, jos on normaalisti liikunnallinen lapsi.
jos taas tuo kaikki on pelkkää läskiä, niin sit on vähän liikaa
Minusta sievän pyöreä. Ei siis vatsa pömpötä tai makkaroita missään, mutta vartalossa on kuitenkin sellainen pieni pyöreys. Tyttö harrastaa urheilua säännöllisesti ja on menestynyt omassa lajissaan.
Ystäväni lapset ovat hyvin hoikkia ja hän arvioi aina lastani ikävään sävyyn lapsen ollessa paikalla. Viimeksi keräsin rohkeutta ja sanoin asiasta hänelle. Olen kuulemma lapseni koolle. :// Ei lapsen painosta kommentoida lapsen kuullen mielestäni, oli lapsi minkä kokoinen tahansa.
ap
että olen ystäväni mielestä SOKEA lapseni koolle. jäi yksi sana välistä...
ap
Jotenkin nykyään on ihanne jos pienillä lapsilla pitkä ja laiha vartalo. Minusta on hyvä opettaa lapsille että pieni pyöreys kaunistaa =)
Oma 9v tyttäreni on 136cm, 27kg ja kyllähän olisi aika möhkäle jos tuosta ottaisi muutaman sentin pois ja lisäisi 6kg!
En kannata laihduttamista enkä laihuuden ihannointia, mutta kylläkin terveellistä hoikkuutta, monipuolista ravintoa ja sopivasti liikuntaa.
t. ylipainoinen äiti joka oli lapsena hoikka
sanoa kaverilles,ettei kaikkien lasten tarvitse näyttää anorektikoilta.Ja ei todellakaan tarvitse painosta kommentoida lapsen kuullen!
Ei lapsen painosta kommentoida lapsen kuullen mielestäni, oli lapsi minkä kokoinen tahansa.
ap
Mutta miksi "sievän" pyöreä? Ovatko ruokatottmukset todella kunnossa?
Minäkin olen varmasti sokea joillekin asioille lapsessani, ei kannata sivuuttaa miettimättä sitä, että voit todellakin olla sokea tuolle kohdalle omassasi.
t. se toisen 9v:n äiti
että luut eivät paista. kuten kahdella muulla lapsellani. Ruokavalio on kunnossa ja liikuntaa saa säännöllisesti ja paljon. Treenit 4krt/vk.
ap
Oma 9v tyttäreni on 136cm, 27kg ja kyllähän olisi aika möhkäle jos tuosta ottaisi muutaman sentin pois ja lisäisi 6kg!
En kannata laihduttamista enkä laihuuden ihannointia, mutta kylläkin terveellistä hoikkuutta, monipuolista ravintoa ja sopivasti liikuntaa.t. ylipainoinen äiti joka oli lapsena hoikka
ei kaikki ihmiset ole samanmuotoisia ja lapsiakin on erilaisia.Ei siihen terveellisellä ruualla ole mitään tekoa,jos samassa perheessä on pulleita ja hoikkia lapsia.Ei se pulleus aina tarkoita sitä että vedetään kaikkia herkkuja napaan.
T. normaalipainoinen äiti joka oli lapsena pullukka
että luut eivät paista. kuten kahdella muulla lapsellani. Ruokavalio on kunnossa ja liikuntaa saa säännöllisesti ja paljon. Treenit 4krt/vk.
ap
Eipä siinä mitään, jos olet itse tyytyväinen ja varma asiastasi.
Mutta kannattaa kuitenkin edes joskus avata mieltään sille, että sen oman lapsen ominaisuuksille, niin fyysisille kuin henkisillekin, voi helposti todella olla sokea. Mikä sekin on ihan luonnollista;-)
t. se toinen 9v:n äiti
näet sen itse. ei ainakaan kuulosta pullukalta.
tai sitten sen lapsi on laiha läski
8v, 132cm ja 26,5kg. Sopusuhtainen tyttö. Taitais kyllä näyttää 6,5kg painavampana hieman pullukalle, mutta näkemättä en voi näin toisten lapsista sanoa. Jos on ruokavalio kohdallaan, ei napostele liikaa herkkuja ja harrastaa liikuntaa säännöllisesti, ei liene syytä huoleen.
Mulla on kaksi tyttöä, syntyneet vuoden sisään (juu joskus sattuu), ovat nyt suht samanmittaisia eli siinä 135 sm. Painoeroa heillä on kuutisen kiloa ja kumpikaan ei ole liian laiha tai liian pyöreä koska ovat luustorakenteeltaan erilaisia. Vanhempi on tosi sirorakenteinen ja ns. pieniluinen ja nuorempi taasen "leveäluisempi", esim. selkeät erot kun katsomme rannetta ja käden rakennetta.
Ap, siitä tiedät että oletko sokea lapsesi koolle kun mietit että minkä kokoisia vaatteita hänelle ostat.
niin selitykseltä kuin se kuulostaakin. Mulla on just 9-vuotta täyttäneet kaksoset, tyttö on 143 cm, 34,8 kg ja poika 141 cm, 34,1 kg (eilen mitattu)ja poika on mielestäni hoikka, ei minkäännäköistä mahaa edes istuessa, käsivarret on tikut, liikkuu todella paljon ja urheilee, nauttiin ja elää urheilusta. Tyttö on mielestäni sopusuhtaisen näköinen, pyöreitä muotoja ja pieni sievä "pömppömaha", selvästi enemmän lihaa joka paikassa kuin pojalla, vaikka painoindeksi pienempi kuin pojalla. Ei oikein pidä liikunnasta, harrastaa kyllä tanssia ja tykkää liikkua luonnossa ym. Pitkiähän molemmat tietysti ovat ikäisekseen. En millään uskoisi vaa'an lukemia kun katson lapsiani vierekkäin ilman vaatteita.