Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö 9v ,134cm/33kg Pullukka?

Vierailija
11.10.2011 |

Mitä mieltä?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8v on 128v ja 25kg. Ja normaali vartaloinen.

Vierailija
2/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mieltä. Lapsen on hyvä olla hoikka. Mitä enemmän kiloja on lapsena, sitä suuremmalla todennäköisyydellä ylipaino uhkaa aikuisena. Toki lapsella on kasvupyrähdyksiä / hiljaisia vaiheita kasvussa jolloin painon ja pituuden suhde vaihtelee.

Oma 8,5 v tyttöni on 139 cm ja 28-29 kg. Ei ole liian laiha vaikka hoikka kylläkin.

Jotenkin nykyään on ihanne jos pienillä lapsilla pitkä ja laiha vartalo. Minusta on hyvä opettaa lapsille että pieni pyöreys kaunistaa =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mitä lääkärit tai terveydenhoitjat sanoo. jos av-mamma sanoo, että läski, niin läski on.

Vierailija
4/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani on 142cm ja 44 kg eikä ole lihava, mutta pyöreä. Paino on yläkantissa, mutta nyt vaan lisää liikuntaa, ruoka on normaalia ja kerran viikossa on joku herkku tarjolla.

Vierailija
5/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuten aiemminkin joku sanoi, riippuu ruumiinrakenteesta onko painoa liikaa vai ei. 142cm/44kg on kyllä vääjäämättä pulska. Kiinnostaisi kyllä tietää kenellä on lihava lapsi ja millä mitoilla. Jos tälläkin palstalla kaikkien lapset ovat vain sopivia ja lihaksikkaita jne. Itse näen pulskia lapsia paljon kouluissa, uimahalleissa jne. Eli kylllä heitä on olemassa ihan silmämääräisen arvion perusteella, puhumattakaan tilastoista.

Vierailija
6/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla löytyy kyl enempi näitä jotka puolustelee lasten syöttöporsaiksi tekemistä.

Vierailija
7/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne ovat ihan sopivia, eivät kiristä tai näytä tiukalle. Housuista, joissa säätövaraa, täytyy aina kiristää reilusti. Käytetään mm. Esprittiä, Benettonia ja H&M:ää. Ei mitään d-mitoituksia.

ap

Vierailija
8/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ap ihan hyvä lapsi. Jos vaatekoko on tuo, niin sopivahan tuo on. Lihas painaa enemmän kuin läski.

Vierailija
9/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 9v poika on

135cm/39kg. Laksikas, vatsalihakset mm näkyvät.

Pojan serkku on

136cm/35kg ja omaa kunnon "kaljamahan"

Meillä urheillaan liikunnallisten leikkien lisäksi yli 10h/viikko. Serkku taas kärsii peukalo syndroomaa.

Vierailija
10/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pituudeltaan 142cm ja painaa 48kg. Osa käyttämistään vaatteista ovat 160cm mitoituksella, jotta vaatteet eivät puristaisi.

Surulliseksi tapauksen tekee se, etteivät vanhemmat pidä väilä lapsen terveellisestä ruokavaliosta, vaan hänellä on halutessaan mahdollisuus mässäillä ja mässyttää "pullaa" ja muita herkuuja, päivästä toiseen. Ruokailussa on usein kyllä tarjolla salaattia ja vihanneksia, mutta niitä ei lopulta tarvitse ottaa. Lapsen saama ravinto on "ravintoköyhää", yksipuolista ja rasvaista. Toki herkkuja kielletään ottamasta, mutta kielloilla ei ole merkitystä, koska niistä ei pidetä kiinni: "nyt riittä jo, olet syönyt jo kolme pullaa". Lapsen syödessä neljättä pullaa, katsellaan ja ihmetellään vieressä, kun vähempikin herkkumäärä riittäisi. Vanhemmat kehtaavat sanoa ääneen lapselle, että tämä on lihava, tai vatsa roikkuu tms., mutta eivät kuitenkaan näe, että oman toiminnan kautta ovat madollistaneet ja sallineet lapsen lihoavan erittäin pyöreäksi.

Vierailija
11/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole laiha. Ihan sopiva. Lapsethan on todella liikkuvaisia, energisiä, aineenvaihdunta nopeampi kuin aikuisilla. Jos kouluikäinen lapsi on pyöreä, mielestäni jotain on vikana. Esim. liian vähän liikuntaa tai ruokavalio.

Vierailija
12/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ole laiha. Ihan sopiva. Lapsethan on todella liikkuvaisia, energisiä, aineenvaihdunta nopeampi kuin aikuisilla. Jos kouluikäinen lapsi on pyöreä, mielestäni jotain on vikana. Esim. liian vähän liikuntaa tai ruokavalio.

itse olin pyöreä alakoulussa,mutta murrosiän kynnyksellä solakoiduin ja muutuin hoikaksi.

Ja miten on mahdollista että samassa perheessä saattaa olla laihoja ja lihavia lapsia,kun kerran ruoka on samaa? Eiköhän tuo johdu geeneistä,mutta täälläkin lapsia pitäisi pitää nälässä,että sopii joukkoon.

Niin ja lisäys vielä että alakoulussa harrastin liikuntaa n.3krt viikossa+kaikki muu hötkyily,mutta silti olin pyöreä.

Vierailija
13/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset arvostelevat lapsia, jotka ovat pullukoita. Ja lapset osaavat tämän myös, mistähän oppineet, että toista voi haukkua pullukaksi tai muuten arvostella muutaman lisäkilon takia.

Meidän poika myös pyöreä 134cm/33kg suurinpiirtein mitat. Ruokavalio ok, liikkua voisi enemmän. Mutta mielestäni ei niin huomattavan ylipainoinen, että siihen pitäisi ulkopuolisen puuttua. Eri asia ne oikeasti lihavat lapset, jotka syövät esim. herkkuja päivittäin, eivätkä liiku lainkaan. Ei siis heitäkään tulisi haukkua, mutta ehkä heidän vanhempansa tarvitsisivat tukea.

Vierailija
14/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin pyöreä alakoulussa,mutta murrosiän kynnyksellä solakoiduin ja muutuin hoikaksi. Ja miten on mahdollista että samassa perheessä saattaa olla laihoja ja lihavia lapsia,kun kerran ruoka on samaa? Eiköhän tuo johdu geeneistä,mutta täälläkin lapsia pitäisi pitää nälässä,että sopii joukkoon. Niin ja lisäys vielä että alakoulussa harrastin liikuntaa n.3krt viikossa+kaikki muu hötkyily,mutta silti olin pyöreä.

Ei välttämättä tuokaan auta, että liikuntaharrastus kolme kertaa viikossa. Oma lapseni on melkein koko ajan menossa, ei ole sellainen että istuisi päivät pitkät pelikoneen/telkkarin ääressä. Mutta vain kerran viikossa liikunnallinen harrastus.

Vierailija
15/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma poikani täyttää alkuvuodesta 9 vuotta ja on nyt n. 132 cm ja painaa 33 kg. Hän ei todellakaan ole lihava, mutta on kyllä lihaksikas; harrastaa aktiivisesti uintia ja maastopyöräilyä sekä muuta liikuntaa. Hän on ollut erään vartaloon liittymättömän sairautensa vuoksi jo vuosia Lastensairaalan kontrolleissa, joissa katsotaan aina myös pituutta ja painoa, ja joka kerta on sanottu, että poika on sopusuhtainen ja normaalipainoinen, on vain aavistuksen neuvolan 0-käyrän yläpuolella. Eli ei sinunkaan tyttösi todellakaan ole pullukka noilla mitoilla!

Vierailija
16/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olin pyöreä alakoulussa,mutta murrosiän kynnyksellä solakoiduin ja muutuin hoikaksi. Ja miten on mahdollista että samassa perheessä saattaa olla laihoja ja lihavia lapsia,kun kerran ruoka on samaa? Eiköhän tuo johdu geeneistä,mutta täälläkin lapsia pitäisi pitää nälässä,että sopii joukkoon. Niin ja lisäys vielä että alakoulussa harrastin liikuntaa n.3krt viikossa+kaikki muu hötkyily,mutta silti olin pyöreä.

Ei välttämättä tuokaan auta, että liikuntaharrastus kolme kertaa viikossa. Oma lapseni on melkein koko ajan menossa, ei ole sellainen että istuisi päivät pitkät pelikoneen/telkkarin ääressä. Mutta vain kerran viikossa liikunnallinen harrastus.

voitko tajuta,että vaikka olin lapsena pullukka,niin aikuisena hoikka? Ja se liikunta harrastus(tanssin lisäksi)oli raakaa työtä ei mitään liirumlaarum juoksempa tässä vähän.

Harva lapsi istuu kotona ettei se sun lapses mikään poikkeus ole.

Vierailija
17/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulos sanoo näin(laskin että lapsi on tasan 9v.)

Aikuista vastaava painoindeksi on noin 27.5 kg/m2.

Ikäisekseen pitkillä ja lihaksikkailla lapsilla painoindeksi saattaa olla yli 25, vaikka rasvaprosentti on normaali. Jos näin ei ole, lapsi on todennäköisesti ylipainoinen. Painoindeksiä on syytä seurata kerran kuussa, ettei se enää nouse. Painoindeksin saaminen normaalialueelle on suotavaa.

Tämän lapsen normaalipainon alue on 25.8 - 31.5 kg.

Vierailija
18/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/pgr/200.036.html

Ja teille, ketkä nimittelette lasta läskiksi, olette sairaita ja saisitte katsoa peiliin. Lapsia ei haukuta!

Vierailija
19/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hoikka on. Mutta en nyt tiedä onko lapsesi kuitenkaan pullukka, koska omani tollanen hyttynen...

Vierailija
20/36 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 130cm ja paino tasan 30kg. Jokin suhde oli 15%, jos on yli 20 niin on ylipainoinen. Siltikin nopeesti laskin päässäni ett pitäs painaa 4.5kg vähemmän jotta ois nollakäyrällä.

Meidän lapsi kyllä liikkuu erittäin runsaasti, jumppa on 4krt viikko ja muuta urheilua 2krt viikko. Lisäksi kävelee koulumatkat tms. Ja iltaisin leikkii ulkona kavereiden kanssa.

Ruokahalut on vaan hyvät. Ja rehellisesti jos sanon niin tyttöni näyttää pullukalta, sais olla pienempi mutta se on semmonen asia jonka eteen oon tehnyt aina töitä. Siis ruokahalut vaan on kovat. Ett onneks ei oo tuon pulleempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi