Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenen kuului laittaa lakanat? Tilanne:

Vierailija
10.10.2011 |

lukiolainen tuli kotiin ja olin pessyt tämän lakanat. Lukiolainen alkoi vaatimaan että minun on laitettava lakanat, kun oli ottanut poiskin. Ja tämän asian toteutin, vaikka olen kipeä.

Kenen olisi oikeaoppisesti kuulunut laittaa lakanat?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten et suostu siivoamaan sotkujasi? Ikää äidillä 33v ja alunperin teiniäiti?

Vierailija
22/50 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun tulee laittaa lakanat sänkyyn, koska itse oma-aloitteisesti otin ne myös pois. Jos olisitte sopinut että otat ne pois, ja hän laittaa puhtaat tilalle, olisi se hänen tehtävänsä. Mutta koska hänen lupaansa ei kysytty tässä asiasssa, on sinun tehtävä laittaa ne sängylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sängystä ne pesuun? Olet koko päivän kotona ja siivoat niin odottaako illalla vuode, jossa on vain sinun lakanasi vai laitatko puhtaat myös miehen sänkyyn?

Vierailija
24/50 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SItä varmaan ärsytti et äiti oli mennyt ottamaan lakanat hänen sängystään, ehkä hän katsoo olevansa tarpeeksi iso huolehtimaan siitä itse. Tuli mieleen jos kerran normaalisti hoitaa asian itse. Mua nimittäin ärsyttäisi jos en just silloin jaksaisi/olisi ajatellut ryhtyä lakananvaihtoon. Mutta kuitenkin, eipä sillä lapsella ole oikeutta vaatia (sairasta?) äitiään vuodettaan sijaamaan.

Täältä tuli oikea vastaus ja siksi laitoin!

Ja tietenkin jos olisin kuolemansairas lukiolainen olisi itse laittanut pyytämättä.

Vierailija
25/50 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

SItä varmaan ärsytti et äiti oli mennyt ottamaan lakanat hänen sängystään, ehkä hän katsoo olevansa tarpeeksi iso huolehtimaan siitä itse. Tuli mieleen jos kerran normaalisti hoitaa asian itse. Mua nimittäin ärsyttäisi jos en just silloin jaksaisi/olisi ajatellut ryhtyä lakananvaihtoon. Mutta kuitenkin, eipä sillä lapsella ole oikeutta vaatia (sairasta?) äitiään vuodettaan sijaamaan.

Täältä tuli oikea vastaus ja siksi laitoin! Ja tietenkin jos olisin kuolemansairas lukiolainen olisi itse laittanut pyytämättä.

Vierailija
26/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko lakanoitten laittaminen kestää ???

Meillä on ex.n kanssa viikko-viikko systeemi ja aina kun lapset lähtevät luotani otan lakanat pois ja viikonloppuna pesen ne. Ennen kun tulevat takaisin, laitan lakanat paikoilleen.

En edes ole miettinyt pitäis laittaa lasten tekemään tämä työ. Kumpikin osaa pedata sänkynsä ja se on ihan tarpeeksi tälle saralle.

Vierailija
27/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ottanut poiskaan lakanoita toisen sängystä

Sille se kyllä kuuluu, joka on ottanut ne pois.

Toivottavasti teillä lakanoiden peseminenkin kuuluu sitten sille, joka niissä nukkuu.

Vierailija
28/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun tulee laittaa lakanat sänkyyn, koska itse oma-aloitteisesti otin ne myös pois. Jos olisitte sopinut että otat ne pois, ja hän laittaa puhtaat tilalle, olisi se hänen tehtävänsä. Mutta koska hänen lupaansa ei kysytty tässä asiasssa, on sinun tehtävä laittaa ne sängylle.

Pitääkö teillä yleensäkin kysyä perheenjäseniltä lupa, saako heidän pyykkinsä pestä?

Tiedoksi: meillä käy lakananpesupäivinä heti aamusta käsky, että lakanat pyykkikoriin. Ja meidän 13-vuotias osaa sekä ottaa ne itse sängystä että laittaa sinne puhtaat lakanat tilalle. Jos 13-vuotias ei ole jostain syystä paikalla ottamassa lakanoita sängystä pyykkiin, hän kyllä laittaa itse puhtaat lakanat tilalle. Ja tästä ei neuvotella tai 13-vuotiaan lakanat jäävät pesemättä.

Vierailija
29/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin kuin se, joka ottaa viimeisen palan wc-paperia, ottaa uuden rullan tilalle.

Yäks! Kyllä minä otan meillä lakanat kiertoon ja voin jopa wc-paprun vaihtaa. Mutta tasan tarkkaan lukiolaiset petaa sänkyynsä uudet lakanat. Toki yleensä ottavat nekin itse veks ja pesuun.

Vierailija
30/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se laittaa lakanat, joka ottaa ne pois

Ihan samoin kuin se, joka ottaa viimeisen palan wc-paperia, ottaa uuden rullan tilalle.

Vierailija
31/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teillä pesee lakanat?

Vierailija - 11.10.11 09:27 (ID 13555503)

Meillä se laittaa lakanat, joka ottaa ne pois Ihan samoin kuin se, joka ottaa viimeisen palan wc-paperia, ottaa uuden rullan tilalle.

ja sen koneen täyttää äiti ja tyhjentää joku yli 140 cm mittainen, jolle ko. tehtävä osuu osana yhteistä kodinhoitoa. Tyhjentäjä ei tiedä konetta avatessaan, osuiko kohdalle lakanat vai kasa T-paitoja.

Vierailija
32/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäks! Kyllä minä otan meillä lakanat kiertoon ja voin jopa wc-paprun vaihtaa. Mutta tasan tarkkaan lukiolaiset petaa sänkyynsä uudet lakanat. Toki yleensä ottavat nekin itse veks ja pesuun.

Miksi lapset nukkuisivat samoissa lakanoissa koko vuoden, jos ne kerran voi vaihtaa? Älä kuvittele, että kaikki lapset olisivat samanlaisia surkimuksia kuin omasi.

Vierailija
33/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö teillä yleensäkin kysyä perheenjäseniltä lupa, saako heidän pyykkinsä pestä? Tiedoksi: meillä käy lakananpesupäivinä heti aamusta käsky, että lakanat pyykkikoriin. Ja meidän 13-vuotias osaa sekä ottaa ne itse sängystä että laittaa sinne puhtaat lakanat tilalle. Jos 13-vuotias ei ole jostain syystä paikalla ottamassa lakanoita sängystä pyykkiin, hän kyllä laittaa itse puhtaat lakanat tilalle. Ja tästä ei neuvotella tai 13-vuotiaan lakanat jäävät pesemättä.

Oletetaan, että ap repii lukiolaisen sängystä lakanat joka päivä ja sitten lukiolaisen täytyy ottaa uudet, vaikka hän on jo aamulla sijannut vuoteensa siistiksi. Eikö silloin mielessä käy, että se pesijä eli siis sijatun vuoteen myllertäjä myös sijaisi vuoteen uudestaan?

Vierailija
34/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen koneen täyttää äiti ja tyhjentää joku yli 140 cm mittainen, jolle ko. tehtävä osuu osana yhteistä kodinhoitoa. Tyhjentäjä ei tiedä konetta avatessaan, osuiko kohdalle lakanat vai kasa T-paitoja.

jota he eivät ole edes täyttäneet? Eikö koneen tyhjentäminen kuulu sille, joka sen täyttää?

Vierailija
35/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset nukkuisivat samoissa lakanoissa koko vuoden, jos ne kerran voi vaihtaa? Älä kuvittele, että kaikki lapset olisivat samanlaisia surkimuksia kuin omasi.

joille äiti tekee kaiken valmiiksi.

Vierailija
36/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen olisi oikeaoppisesti kuulunut laittaa lakanat?

Vierailija
37/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tehdä mustasukkainen reviiritaistelu?? Yleensäkin perheessä on ne tietyt kotityöt, joku tekee jotain ja joku jotain. Jos joku aloittaa jotain, niin joku toinen voi aivan hyvin tehdä loppuun! Mikä on vialla teidn perheissä kun ette auta toisianne???

Vierailija
38/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille äiti tekee kaiken valmiiksi.

ottaa sieltä lukiolaisen sängystä lakanat, mutta ei kykene laittamaan uusia. Ihan kuin haluaisi oikein kovasti kiusata lastaan koeviikolla. Että teenpä tämänkin nyt harmiksesi.

Vierailija
39/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää tehdä mustasukkainen reviiritaistelu?? Yleensäkin perheessä on ne tietyt kotityöt, joku tekee jotain ja joku jotain. Jos joku aloittaa jotain, niin joku toinen voi aivan hyvin tehdä loppuun! Mikä on vialla teidn perheissä kun ette auta toisianne???

koeviikolla, ihan kiusallaan? Ei tuossa ole kyse auttamisesta vaan äidin sairaasta vallankäytöstä. Osin marttyyrina "sairaana pesin lakanasi" ja osin silkasta kiusaamisesta.

Vierailija
40/50 |
11.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on vanhemmuus hakusessa! Niin tai näin lukiolainen laittaa lakanat takaisin ja kiittää kun äitee oli ne pessyt! Äiti vastaa ole hyvä nyt sun on kivempi nukkua puhtosissa.

Terv. äiti, jonka lapset jo maailmalla ja mukavasti menee!