Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vasta-alkajat syys' 05~vko45

06.11.2005 |

[color=darkolivegreen][size=2][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet vasta-alkajat.

Yhdessä tätä vaikeaa polkua aloittelemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen. Perehdymme yhdessä myös kummallisten lyhenteiden ja termien maailmaan... ;)

Mukaan saavat liittyä kaikki halukkaat. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=darkseagreen]aavaaatu

Meikäläinen on 23-vuotias opiskelija/osa-aikainen myyjä ja mies on 25-vuotias autonkuljettaja.

Yhdessä ollaan oltu 3,5 vuotta, naimisiin mentiin viime toukokuussa.

Sitä ihan oikeaa nyyttiä on nyt aktiivisesti yritetty ja toivottu vuoden -04 maaliskuusta alkaen. [/color]

[color=darksalmon]AliinaK

Oon oululainen 24-vuotias opiskelija kuten aviomiehenikin

takana on yritystä 3/2004 asti johon mahtuu yks keskenmeno rv13 kesäkuussa 2004.[/color]

[color=darkseagreen]Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=darksalmon]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004,

tänään varattiin 1. aika tutkimuksiin

yksityiselle.[/color]

[color=darkseagreen]Daran

Olen 26 v. ja mies 27 v.

Asumme Kainuussa, Kajaanissa.

Meillä on takana yritystä 8 kk.[/color]

[color=darksalmon]haamaa

Meillä siis molemmat 21-vuotiaita,

selittämättömästi lapsettomia ollaan..[/color]

[color=darkseagreen]Hupelo

Minulla ikää 34 v ja miehellä 37.

Asustelemme Pohjois-Savossa

Minulla edellisestä liitosta 9 v lapsi.

Yhdessä oltu reilut kaksi vuotta ja lasta yritetty vuoden ajan. [/color]

[color=darksalmon]ippu67

Minä ja mun kulta vm. -67 ja -68

yritystä tähän päivään mennessä noin vuosi takana

Ei lapsia ennestään.

ICSI tulossa viikolla 44 Tampereella, sumuttelut menossa nyt.[/color]

[color=darkseagreen]joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=darksalmon]Katariina77

Ikää minulla 28 ja miehellä 31.

Yritystä takana 01/05, mutta ehkäisy jätetty pois jo 04/04.

Kyseessä selittämätön lapsettomuus. Kummassakaan ei ole vikaa.

Nyt on hoidot alkaneet ja ensi viikolla ensimmäinen inseminaatio.[/color]

[color=darkseagreen]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=darksalmon]LeiaK

Minä olen jo 35v ja mieskin jo 40

Vauva-asioita aloitimme ajattelemaan tuossa alkuvuodesta 2004.

" vasta" 8 kk yritystä takana.[/color]

[color=darkseagreen]mambo77

minä 28, mies 30 ja naimisissa ollaan

asutaan Kanta-Hämeessä

pillerit lopetettu 1/04, eikä tärppiä[/color]

[color=darksalmon]mammax

minä 27v hoitoalalla, mies 37v konealalla.

Yhdessä 4v, naimisissa 3v.

Lasta puhuttu yli 3v, mutta tiedetty, että

ongelma on olemassa, joten asia lykkääntynyt,

kunnes 10/05 haettu lähete julkiseen.

Minulla elämästäni liitosta yksi lapsi.[/color]

[color=darksalmon]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet

reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=red][size=2]PLUSSAONNEA!!![/size][/color]

[color=darkseagreen]Mennis

mennis 22 ja ukko 25

tällä hetkellä asustellaan jyväskylässä ja kohta muutto ulkomaille edessä.

ilman ehkäisyä keväästä -04

yksi keskenmeno takana

Lokakuussa lapsettomuusklinikalle aika.[/color]

[color=darksalmon]miliko

Minä 29v ja mieheni 32v.

Olen tamperelainen vasta-alkaja.

Yritys alkoi 10/2004.

Seuraavassa kierrossa käyttöön clomit ja inseminaatio edessä.[/color]

[color=darkseagreen]mollamaijanen

Olen 27v ja mies 29v.

Asustellaan Pirkanmaalla.

Naimisissa ollaan oltu 3,5 vuotta.

Viime vuoden elokuussa on pillerit jääneet pois,

mutta vuoden vaihteessa alkoi se intensiivisempi yritys [/color]

[color=darksalmon]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti. [/color]

[color=darkseagreen]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=darksalmon]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

PAS olisi toivottavasti n viikon päästä.[/color]

[color=darkseagreen]niinu82

Mä olen 23 ja mies 27

Ekaa yhteistä yritetään (miehellä on edellisestä suhteesta yks lapsi)

yritys tosiaan alotettiin 7/04[/color]

[color=darksalmon]Nonna-80

Minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000, naimisiin mentiin tänä kesänä 2005

yritys aloitettiin 10/03, plussa 10/04 joka kuitenkin km 12/04. Mitään apukeinoja

ei vielä käytössä. Ensimmäistä gynekäyntiä suunnittelen.[/color]

[color=darkseagreen]Pikku-Hilja

vm71, mies vm67 ja esikoistyttö on 2,5v, eli vm03.

Olen siis Pirkanmaalta

Elokuussa tuli vuosi täyteen yritystä saada tytölle pikkusisarus, eli aloitettiin 8/04[/color]

[color=darksalmon]pikkuinenpeikko

Olen siis 28-vuotias naimisissa oleva immeinen.

melkein 2 vuotta sitten päätettiin miehen kanssa, että tulkoon jos on tullakseen.[/color]

[color=darkseagreen]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa[/color]

[color=darksalmon]Piutiina

Minä 19 ja mies 21.

Asumme Keski-Suomessa 7kk vanhan koiratuholaisen kanssa :)

Hieman vajaat pari vuotta ollaan lasta yritetty

syy lapsettomuuteen miehen azoospermia, eli ei siittiöitä.

Tutkimukset aluillaan, ja mikäli siittiöitä löytyy biopsialla,

niin ICSI toteutuu joskus ensi vuonna.

[color=darkseagreen]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=darksalmon]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=darkseagreen]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=darksalmon]soileri

Olen 35 vuotias, Oulusta.

Avoliitossa asun ukko kultani kanssa.

Yritystä on takana kaikenkaikkiaan reilu vuosi.[/color]

[color=darkseagreen]Tao_tao

Minä 22.v, mies 23.v.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Ilman ehkäisyä 1 vuosi ja 10 kk.

Tuosta ajasta vuosi ihan yrittämistä.[/color]

[color=darksalmon]Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Olemme yrittäneet lasta vuoden päivät. [/color]

[color=darkseagreen]tuupalainen

Ikää minulla on 26 vuotta ja miehellä 28.

Olen siis naimisissa oleva tyttö Turusta.

Vauva on tilattu joskus vuoden 2003.

Ei ainuttakaan tärppiä.

Olemme hoidossa Tyksissä, ensimmäinen inssi pitäisi olla marraskuun puolivälissä. [/color]

[color=darksalmon]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli puolitoista vuotta.[/color]

[color=darkseagreen]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Yritystä on nyt takana reilu vuosi.[/color]

[color=darksalmon]ViiviWagner

Minä 27, mies 30.

Oulun läänistä.

Esikoinen syntynyt -03.

Pikku Kakkosta toivottu kesästä-04.

Hoitojen ensikäynti lokakuussa.[/color]

[color=darkseagreen]VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa

saatiin aikaiseksi 06/2005. Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekaksi Pikkuinenpeikko: kävin kuukausi sitten ssg:ssä. Itse tutkimus ei tuntunut mulla kuin välillä ilmaa laitettaessa pieni nipistys. Elikkä tutkimus meni hyvin, sen jälkeen taas ei. Järkyttävä mahakipu ja pahoinvointi tuli, noin tunnin verran makoilin sitten lääkärissä, vahvoilla lääkkeillä sitten saatiin tuokin kipu kuriin ja pystyi jatkamaan päivää suht normaalisti.

Meilläkin on puhuttu, että ei ehkäsyä ikinä, jos vaan nyt saatais se esikoinenkin tulolleen..

Mulla perjantaina ekan clomikuurin ultra. Nyt ihan kummallinen olo. Hirveä pääkipu, kuumeinen olo, eikä jalat tahdo kantaa. Mahtaako johtua tulollaan olevasta flunssasta/kuumeesta vai voiko nuo clomit aiheuttaa tällaista??? Tämmöset oireet tuli kun ei enää aamulla tarvinutkaan clomia ottaa. Toivottavasti vaan ihan normaali kuume ois tulossa, niin sais nuo clomit syyä niin voisi olla edes jonkinlainen mahdollisuus plussaan.

Minulta ja mieheltä on kavereita kaikonnu tämän lapsettomuuden myötä. Tämä tuttavaperhe oli niin kauan kaveria, kunnes itse tulivat raskaaksi, meidät lempattiin kyydistä pois eikä enään edes tervehdi meitä. Todella paljon ketuttaa, sillä nämä ihmiset kun olivat meidän parhaat ystävät..

Eipä taideta muille kertoa meidän tilanteesta, tuntui niin pahalta, että tämä voi olla syy olematta ystävä!

Noh, tulipas vuodatettua..

Taitaapi lähtä kylpyyn ja peiton alle parantelemaan itseään tämä haamaa....

Vierailija
22/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ekaksi Pikkuinenpeikko: kävin kuukausi sitten ssg:ssä. Itse tutkimus ei tuntunut mulla kuin välillä ilmaa laitettaessa pieni nipistys. Elikkä tutkimus meni hyvin, sen jälkeen taas ei. Järkyttävä mahakipu ja pahoinvointi tuli, noin tunnin verran makoilin sitten lääkärissä, vahvoilla lääkkeillä sitten saatiin tuokin kipu kuriin ja pystyi jatkamaan päivää suht normaalisti.

Meilläkin on puhuttu, että ei ehkäsyä ikinä, jos vaan nyt saatais se esikoinenkin tulolleen..

Mulla perjantaina ekan clomikuurin ultra. Nyt ihan kummallinen olo. Hirveä pääkipu, kuumeinen olo, eikä jalat tahdo kantaa. Mahtaako johtua tulollaan olevasta flunssasta/kuumeesta vai voiko nuo clomit aiheuttaa tällaista??? Tämmöset oireet tuli kun ei enää aamulla tarvinutkaan clomia ottaa. Toivottavasti vaan ihan normaali kuume ois tulossa, niin sais nuo clomit syyä niin voisi olla edes jonkinlainen mahdollisuus plussaan.

Minulta ja mieheltä on kavereita kaikonnu tämän lapsettomuuden myötä. Tämä tuttavaperhe oli niin kauan kaveria, kunnes itse tulivat raskaaksi, meidät lempattiin kyydistä pois eikä enään edes tervehdi meitä. Todella paljon ketuttaa, sillä nämä ihmiset kun olivat meidän parhaat ystävät..

Eipä taideta muille kertoa meidän tilanteesta, tuntui niin pahalta, että tämä voi olla syy olematta ystävä!

Noh, tulipas vuodatettua..

Taitaapi lähtä kylpyyn ja peiton alle parantelemaan itseään tämä haamaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämmösen tempun kone teki.. Päätti sitten tuplasti lähettää tuonkin viestin:)

No nyt jos pääsis sinne vaahtokylpyyn haaveilemaan eikä tää kone enää nakkelis omiaan=)

Vierailija
24/54 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuolla utelemassa MollyJiiltä luvan päivittää tiedot meidänkin listalle tänne ja saan täten olla iloisen uutisen tuojana. :)) Vasta-Alkajien toinen plussa päivitetään seuraavaan pinoon MollyJiin kohdalle!! :)

Jeejee.

Vierailija
25/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuopi toivoa meikäläisen arkeen ainakin, kun kuulee että immeiset tälläkin palstalla plussailee. =)

Ystävyysjuttuun sen verran, että meillä tää koko hedelmättömyysjuttu on aika tuore juttu, että ei kauheesti oo kokemusta siihen liittyvistä jutuista.. mut tähän mennessä kaikki on suhtautunu ihan asiallisesti ja ehdin jo aatella, että mieheni siskon kanssa lähennyttäiskin tän asian takia (niillä oli monia keskenmenoja, saivat yhden lapsen ja sen jälkeen ovat " tulleet" hedelmättömiks), mutta.. saa nähä kuin käy... niinku tonne alottamaani keskusteluun (tunteilla kilpaileminen..) jo vuodatin, niin en tiä kuinka pitkälle sieltä ymmärrystä löytyy ja alkaako menee sukset ristiin...?!

Itseasiassa kun oikein mietin, ni kun mun kaveri kerto, että odottaa vauvaa (oltiin kuumeiltu aikalailla saman aikaa ja kerto mulle tyyliin viimesenä?), niin kyllä mä loukkaannuin ja välit kylmeni pitkäks aikaa. Mut siinä oli kyl sekin, että yhteydenpito oli välimatkan vuoksi lähinnä sähköpostittelua.. Siks mä loukkaannuin ku olisin toivonu, että kun oltiin kuumeiltu yhtä aikaa, niin olis kertonu mulle heti ekojen joukossa... eikä vasta sitten kun kaikki muut tiesi. En tiä onko itsekkäästi ajateltu, mutta sillain tunsin sillon. Nyt ollaan hyvissä väleissä, itseasiassa paremmissa kun ennen sen raskautta. Ja nyt se tsemppaa meitä tässä lapsettomuus jutussa. =)

Vierailija
26/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Molly Jiille!!! Toivottavasti me kaikki päästäisiin vanavedessä plusailemaan!

Ja kiitos haamaa, kun kerroit omasta kokemuksestasi ssg:n suhteen. Toivottavasti mulle ei käy samoin kun sulle.

Tätiä täälä odotetaan, jotta voisin ajan tilata noihin kokeisiin. Voi kääk sanon minä!!! Toivottavast niist ei mitään löydy ja enempää kokeita ei tarvittais! Ja toivon, että omalla luonnollisella kierrolla voitais tuloksiin päästä, mutta taidan turhia toivoa...mä inhoon lääkäreitä ja kaikkea piikitystä!!!

Mutta kaikesta huolimatta oikein hyvää päivää jokaiselle!!!

-Peikko-

Vierailija
27/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään erikoista uutta länsirintamalla. Kiihkeästi odotan nyt sitten sitä ensimmäistä lääkäriaikaa. Hyvä niinkin - eipähän tule ovulaatiota ja muita päiviä laskettua yhtä kiihkeästi :O. Tosin rutiinilla taas tikuttelen, eiköhän se lh-huippu torstaina/perjantaina taas löydy. Ovulaatiostahan ei kuitenkaan sitten ole 100% varmuutta.

Niin toivottavasti Varjokkaan ovulaation metsästys tuottaa tuloksia! Ja onnittelut MollyJiille! Milloinkas Molly plussasi?? Onhan se mahtavaa jos saadaan tätä iiiisoa listaa lyhyemmäksi - tosi rohkaisevaa meidän muidenkin kannalta!

Terkkuja kaikille!

Leia

PS. Burde olikin tehnyt mielenkiintoisen avauksen noista tunteiden vertailuista, samoin lapsensaanti tavat avaus oli aika provosoiva (minun mielestäni). Käykäähän lukaisemassa ja kommentoimassa

Vierailija
28/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot:

Olemme olleet naimisissa 2 vuotta. Mies on 22 ja minä 24. Varsinaista yritystä meillä on kesästä 2004 ilman ainuttakaan plussaa :(

Meillä vika löytyi miehestä!

ja ensimmäinen hoitojen suunnittelukäynti 1.12.2005

Vierailija
29/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna just luin vanhaa vauvalehteä, jossa kirjoitettiin jotenkin näin: " Onnekkaita ovat ne vanhemmat, jotka voivat itse päättää lastensa ikäerosta. Ja kaikki ne, jotka lapsia ylipäätään saavat" .

Aina " mainostan" sitä, että katkera en ole, mutta kyllä se joskus mietityttää, kun kuulee jonkun pohtivan, milloin olisi hyvä ajankohta lapsen syntyä.

En ole katkera mutta kuitenkin.... ;)

Iloista illanjatkoa!

Vierailija
30/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdinkin kommentoida kokonaan tätä ehkäisy asiaa ja ikäeroja. Tao-taon edellinen kommentti (tai siis vauvalehden kirjoitus) kyllä tiivistää myöskin minun tunnelmani ikäeroja koskien. Samalla tavalla ajattelen tästä mahdollisesti, ehkä ja toivottavasti tulevasta ehkäisy asiasta - jos nyt saataisiin se ensimmäinen alulle ja sen jälkeen mietitään suhtautumista ehkäisyyn.

Taaskin terkuin

Leia

PS. Minulla onkin ollut kunnon surffailu päivä. Missähän työmotivaatio luuraa... Mutta huomenna en olekaan kommentoimassa, raksa hommat odottaa ja olen loma päivällä. Jahuu!

Vierailija
31/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ihanaa, että me saadaan tänne meillekin noita plussauutisia.

).( mun piinailut jatkuu edelleen, mutta en usko plussaan koska ei mulla ole mitään muita oireita kun rinnat hellänä, mutta eiköhän nekin tässä " parannu" ennen tädin tuloa. No eiköhän se täti sieltä sunnuntaina kurvaa tähän meidän osoitteeseen. Mä olen nyt yrittänyt keskittää mun ajatuksia uuden työpaikan hakuun, mutta kyllähän se kuumeillu näin loppukierrosta on aika päällimmäisenä ajatuksena.

Mä en ole kertonut meidän ongelmista kenellekään ystävälleni. Muutamat tietävät etten käytä pillereitä, mutta hekään eivät syö pillereitä. Yhdellä mun ystävistä on ollut ongelmia raskautumisen suhteen, että hänelle kyllä varmasti ensimmäisen asiasta kerron, sitten kun olen siihen valmis.

-joalin-

Vierailija
32/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teikäläisiä on kohta enemmän niin odotuspuolelle voi vaikka perustaa oman pinon Vasta-alkajille! Minäkin olisin erittäin halukas liittymään mukaan! :)

Tervetuloa Omena ja Chocolate-dream joukkoon mukaan! Toivottavasti teidän ei tarvitse notkua täällä kauan vaan onnistaisi vauva-asioissa pian!

Varjokas: Kävinkin katsomassa netissä joillain sivuilla niitä ovistestejä, mutta jotenkin olen vain niin skeptinen noiden nettitilausten suhteen. Jos niitä tikkuja täytyy kauankin vielä ostella, niin taidanpa sitten minäkin uskaltautua. Kiitos vinkistä!! Onko sinulla plussaillut omat tikut? Minun on vielä odoteltava viikon verran.

Ja sitten lapsettomuuteen ja ystävyyteen. Olen itse parhaiden ystävieni joukossa melkein ainoa, joka yrittää lasta. Tämän vuoksi en ole vielä havainnut, että lapsettomuus olisi vaikuttanut ystävyyteemme. Olen kyllä miettinyt asiaa ja ajatellut, että otan sen puheeksi kun olemme kaikki jälleen koolla. Haluan, että kenenkään heistä ei tarvitsisi potea huonoa omaatuntoa, jos heillä onnistaa ja toivon myös, että he kertovat rehellisesti aikeistaan jos ovat ajatelleet heittää ehkäisyn pois. Jos vaikka näin ennalta asiasta jutelleina selviäisimme tästä vaikeasta asiasta. Mutta myös sen olen jo havainnut, että ei tätä olotilaa, mikä itsellä on lapsettomuudesta, ymmärrä kukaan kuka ei ole kokenut sitä. Olen jo monesti kuullut näitä " älä stressaa/ajattele koko asiaa niin kyllä se siitä" . Aivan kuin minun hormoniepätasapainoni (sanahirviö) johtuisi siitä. Ja sitäpaitsi kyllä niiden, jotka pamahtaa viim. kolmannesta kierrosta raskaaksi on helppo sanoa, että " älä ajattele.." .

Huh huh.. Tulipa vaahdottua..:)

Katsoiko kukaan muuten eilen kakkoselta sitä keskustelua lapsettomuushoidoista ja -laista. Mielenkiintoista oli seurata eri taustaisten ihmisten keskustelua asiasta!

-Tuittu-

Ps. Tao taon Vauva-lehdestä poimittu kommentti oli hyvä!

Vierailija
33/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Olen aivan rikkipoikkikatki päivän töistä, ehkä jaksan pikaisesti vielä kirjoittaa teille kamuillekin.

MollyJiille onnea! Olen seuraillut Mollyn seikkailuja tällä palstalla. Toivottavasti tosiaan saat vedettyä meidät plussavanaveteen!

Ystävistä: mulla tietää aika moni ystävä tilanteemme. Olen itse asiassa hetken aikaa jännäillyt kahden hyvän ystävän kanssa kiertoja yhdessä, heillä molemmilla oli myös raskautumisongelmia, mutta nyt molemmilla on tänä syksynä syntyneet pienokaiset. Olen heidän puolestaan vilpittömän iloinen! He jaksavat silti vielä kuunnella minun huoliani ja kannustaa eteenpäin! Toinen heistä on ammatiltaan kätilö, joten sieltä suunnalta on tullut runsaasti tietoa ja vinkkejä. Myös muut tyttöystävät tietävät, samoin sisko. Sen sijaan kummankaan vanhemmat eivät tiedä (äitini ehkä arvaa). Mies ei hirveästi ole jutellut asiasta ystävilleen, mutta tyttöjen kautta tieto on varmasti kulkeutunut yhteisten ystäväpariskuntiemme miesosapuolillekin.

Olin eilen nenä ruudussa katsomassa myös Lapsentekoiltaa. Tunnen Pirre Saarion henkilökohtaisesti ja oli kiva katsoa Pirren esiintymistä telkkarissa! Hyvin meni! Pirrehän on toiminut Lapsettomien tuki ry:n puheenjohtajana muutamia vuosia sitten, hän on myös kirjoittanut koskettavan, henkilökohtaisen kirjan " Haikara lentää ohi" . Lukaiskaapa!

Omaa napaa: menkat alkavat olla ohi, olipa taas niukkaa, selvisin 6 norm.kokoisella tamponilla. Onkohan vähäisellä vuodolla jotain tekemistä heikon limakalvon kanssa? Voisiko ongelma olla siis kiinnittymisessä, kun ei babya kuulu? Tässä kierrossa on tarkoitus pitää vauvantekolomaa, kun mies on työmatkalla ulkomailla oletetun ovisajan yli! Blääh. No, sit joulukuussa tarmokkaasti Väestöliittoon!

Mutta nyt suihkuun ja nukkumaan, että jaksaa taas huomenna painaa pitkää päivää...

Vierailija
34/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihanaa et tärppäs!Tunne on varmasti mieletön! Pidetään peukut pystyssä et kaikki menee hyvin!

Mulla mieli maassa - tänään oli ainut päivä jolloin EI saisi olla ovista niin enköhän tikutannut just LH huipun. Soitin lääkärille ja sanoi et siirtyy ens kiertoon. Mä en oikeesti jaksa. En jaksa odottaa - joka ikinen kuukausi on tuonut tavalla tai toisella pettymystä. Sain ihan hirvittävän itkukohtauksen autossa ja piti ajaa tiensivuun. Menin joogaan ku ajattelin et ehkä se auttais ni jouduin taistelemaan kyyneliä vastaan sielläkin. Ehkä tää pimeys ja kaikki vaan saa asiat tuntumaan pahemmilta. Mun mies on työmatkalla ja tulee vasta viikonloppuna. Tekis mieli heittää hanskat narikkaan, mutta vauvan kaipuu on liian kova. Tä on kuitenkin vaan ovulaatio eikä mikään et kohtu poistettu tms. Tiedän järjellä et suhtaudun liian tunteellisesti mutta kun itkettää niin itkettää. Olin vaan niin toivonu uutta yritystä nyt enkä TAAAAAS kuukaden päähän.

Jaksamista teille - onneksi saan purkaa tänne ajatuksia. Mun ystäväpiiristä ja töistä tietää tosi moni. Eikä yhtään ystävyyssuhdetta oo menny poikki. On tää vaikeeta kavereillekin kun ei yhtään tiedä mitä liikku päässä, mitä käydä läpi ja miteb auttaa parhaiten. Oon mäki saanu kuulla lausahduksia et " ihan kamalaa et sä joudut hoitoihin - mun ei tarvinu ku yskähtää ni tulin raskaaks" ..niin just tonhan mä halusin kuulla. Missä kohtaa tosta lauseesta mulle pitäis tulla parempi olo??Mut kaikki ei osaa olla normaali vaikeissa tilanteissa. Kyllä ystäviin pitää voida tukea. Mä ainakin räjähtäisin jos en vois purkaa mun tunteita. Siks pitää kertoa usealle ettei vaan kuormita yhtä :)

Mulle tuli nyt hiukka parmpi olo ku sain jakaa taas ajatuksia! Vetäydyn nyt taas taaemmas ja pidän peukkuja teille! Isken taas kuukauden päästä omilla uutisilla :)

Hyvää yötä

Vierailija
35/54 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti tulin toivottamaan mörömille jaksamista. Todella ikävää, kun ajoitus menee pieleen. :((

Lämpöisiä ajatuksia täältä sinnepäin.

Hyvää yötä,

-v-

Vierailija
36/54 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitos lämpöisistä ajatuksista! Oliko niin että sullakin siirtyy ens kiertoon? Oletko tehnyt ovis testejä? Odottaminen on mun mielestä niin ahdistavaa :) No, onneksi aika menee eteenpäin ihan itsestään :)

Yritän tässä heräillä ja saada silmiä auki, mutta palaillaan. Kerro Varjokas mikä tilanne siellä on!

Haleja kaikille

Vierailija
37/54 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti seuraavassa kierrossa sitten onnistuu. *pitää peukkuja*

-Tuittu, joka kerrankin on netissä työajalla- :)

Vierailija
38/54 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oikein suuri halaus MÖRÖMille! Häntä pystyyn ja uusia tuulia päin!

Sitten CHOCOLATE DREAM (enkku ei ole vahvin puoleni, joten nimi voi olla mitä sattuu) Meillä tod.näk. syy löytyy ainoastaan miehestä, joten mukavaa(jos sallitaan tuollainen ilmaisu tällaisen asian yhteydessä) että löytyy samassa tilanteessa oleva kohtalotoveri. Asia varmistuu lähiviikkoina, kunhan vaan pääsen sinne kokeisiin.

TÄTIII, voisithan tulla pian! Tai saat tietysti jättää kokonaan tulemattakin, mutta nyt ei ole oikea aika olla myöhässä!

Ja sitten piristysaalto liikkeelle, jotta jokaisella olisi hyvä mieli ja jaksaisi eteenpäin tässä tunteiden ja muiden höykytysten hyökyaallokossa!!

Aallon harjalla lautaileva -Peikko-

Vierailija
39/54 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottamisesta, se on kyllä jännää, että vaikka sitä vauvaa on joutunut odottamaan pitkään, yksikin hukattu kuukausi masentaa aina. Meillä noita hukkaan menneitä kiertoja on tullut miehen työmatkojen takia aika paljon. (tai kaikki kierrothan tässä on menneet tavallaan hukkaan, kun ei sitä vauvaa vielä ole)..

).( mulla on taas joku omituinen systeemi menossa. Kp on 27/28 tai jotain ja ovis oli kp 15. Viime lauantaista on tullut vuoroin kirkasta verta ja vuoroin tuhrua, mut molempia niin vähän, ettei nää voi olla oikeet menkat, eikä oo kipujakaan. Ärsyttää kun nää kierrot ei voi tasaantua KOSKAAN!

Huomenna on eka aika kunnan neuvolaan, siellä täytellään papereita ja mies saa ohjeet spermanäytteen jättämiseen Helsingissä. Pitää vaan patistaa se sinne heti ensi viikolla, niin selviäis edes joku asia. Mun kierroissa riittääkin sitten selvitettävää vähän enemmän. No selviäis edes tästä kierrosta " kunnialla" loppuun, menkkoja odotellessa on melkein tämä viikko mennyt. Toivottavasti pääsen kierron kartoitukseen jo heti tästä seuraavasta kierrosta, Riihimäellä ei oo kuulemma jonoja juuri ollenkaan, joten toivoa kai on!

Viikonloppuna on ekat pikkujoulut, jee! Aion " rentoutua" ihan kunnolla ;) Leppoisaa viikonloppua teille kaikille!

Vierailija
40/54 |
10.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny sillon tällön lukemassa viestejä mut olo on yhä vaan jatkuvan flunssan takia niin " löysä" etten oo jaksanu kirjotella... Flunssa kestänyt nyt yli 2 viikkoa ja siirtynyt keuhkoihin, huomenna tarvii varmaaan painella lääkärin pakeille. Mutta asiaan.

Haluan vaan möröm sulle lähettää empatiasäteitä tuosta " sitten seuraavassa kierrossa" johtuen. Tiedän jotakuinkin mille tuntuu, tai tuon kun kierrot menee hukkaan, mulla nimittäin miehen töiden takia menee melkein puolet kierroista hukkaan... Sen takia meidän piti tehdä lasta 2 vuotta ennenkun päästiin lääkäriin, koska tuossa ajassa yritystä oli ehkä 14 kierrossa, eli " tarpeeks" . Ihan ymärrettävää ja totta, mutta ärtymystä herättää myös se, että lääkäreiden asenne on, että tuo miehen työmatkailu on suunnilleen meidän ainut ongelma ja syy miks lasta ei kuulu. Murrr. En oo vielä edes ajatellut sitä, mitä sitten jos hoitoihin joudutaan, kun julkisen nopeus on mitä on, ja meidän vauhti on mitä on. Sit on varmaan " pakko" siirtyä yksityiselle jos koskaan halutaan mitään tapahtuvan.

Mutta tällasta on elämä, joihinkin asioihin on vaan pakko sopeutua... Tosin mulla se sopeutumista kyllä siivittelee aika usein huuto, itku ja lapsellinen kiukkuaminen siitä miten " epäreilua" elämä joskus on. :-)

Kp1 mennään, ei tuntunut missään kun se s-prog arvo oli niin alhainen ettei raskaudelle jääny paljo sijaa, ja rusehtavaa valkkaria / tuhrua tuli yhteensä 10pv. On varmaan joskus outoa " piinailla" kun se piina saattaa kestää oikeasti sen 2 viikkoa, nyt kun selviää yleensä viikolla.

Jaksuja kaikille ja, ai niin MollyJiille IHAN HULLUNA ONNEA TÄYDESTÄ SYDÄMESTÄ!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän