Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kertään jolla on krooninen väsymysoireyhtymä?

Vierailija
10.10.2011 |

Miten oireilee?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina väsynyt ja väsyn helposti. Olen ollut sellainen aina. Ihan pikkutytöstä asti olen tarvinnut paljon omaa aikaa ja vain sitä kuuluisaa jouten oloa. En halunnut edes harrastaa mitään.

Kai se sitten on sitä laiskuutta. Näin kolmen pienen lapsen äitinä ei vain olisi varaa "sairastaa" kroonista väsymystä :D

Vierailija
2/73 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia kärsinyt kovasta stressistä ja nyt elämä alkaa olla hankalaa kun vähäinenkin ylimääräinen ponnistus nostaa pienen kuumeen! Yleiskunto on muuten hyvä, harrastan liikuntaa ja koen muuten voivani ihan ok, enkä koe olevani sairas. Mutta jos vähänkin ylirasitan itseäni, stoppi tulee heti :(.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina oli todella väsynyt olo. Päivä meni haahuillessa ja illalla pakotin itseni ulos pihatöihin vaikka tuntui siltä ettei olisi millään jaksanut. Sitten kun pääsin alkuun se oli ihan kivaa. Sunnuntaina kävin lenkillä ja olo oli hyvä, mutta hetikohta rupesi älyttömästi väsyttämään. Oli pakko siivota, joten otin käyttöön mulla toimivan siivoustsempparin, aina vartti aikaa per huone kunnes täytyy vaihtaa huonetta. Jatkoin tätä pari tuntia ja sitten alkoi tuntua oudolta, kuume rupesi nousemaan. Nyt olen sitten ollut eilisestä iltapäivästä lievässä 37+ kuumeessa, tai lämpöähän tuo on. Ei taaskaan mitään muita oireita. Ei yskää, ei nuhaa, ei kurkkukipua... Tätä tällaista on ollut jo vuosia. ap

Vierailija
4/73 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ajatellaan, että mulla on tää... Ja lämpöilyä on jatkuvasti niin miten siihen pitäs reagoida? Kun väsyttää niin älyttömästi, kun kroppa pitää lämpöä yllä. Että miten jaksaa työelämässä?

Vierailija
5/73 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä on ihan oma diagnosoitu nimensäkin. Äitiys.

Vierailija
6/73 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttuni sairastaa sitä ja oireet olivat varsinkin alkuaikoina rajut. Muistuttivat masennusta, paitsi tää ihminen halusi tehdä monta asiaa, mutta melkein kuin "narkoleptikko" niin uni veti puoleensa kuin rivireki nilkassa pinnan alle.

Unta olisi riittäny vuorokauden ympäri viikosta toiseen ja vaikka kuinka oli halua tehdä asioita niin ainoa ajatus oli "että jos mä pienet nokoset vain..." jotka kesti sitten 12h. Pahimpaan aikaan 2h hereillä per vrk oli jo paljon. Sitten sai lääkityksen (muistelen, että ois ollut jotain amfetam.johdannaisia) ja hereilläolo piteni 6-7h ja hiljalleen toimintakyky parani muutenkin. Vieläkin 10v jälkeen hän on unisen näköinen, mutta onnistunut osittaiseen paluuseen työelämään.

Vierailija
7/73 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei mitään sairauden oireita mutta yht'äkkiä tulee armoton väsymys ja lämpöä 37,4 astetta. Outoa. Vaikuttaa töissä jaksamiseen ja kotitöiden hoitamiseen. Töissä vaan on sinniteltävä päivä loppuun mutta kotona on helppo mennä päikkäreille siivoamisen sijasta.

Vierailija
8/73 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palannut työelämään psyykkisten syiden takia pitkään poissa oltuani. Kuitenkin jo ennen työelämään paluuta ihmettelin tuota lämpöilyä ja nyt sitä on taas. Tyhmä kysymys kai mun masennustaustalla miksi väsyttää, mutta en ole kyllä kuullut, että lämpöily liittyisi masennukseen (!?)

Vierailija
9/73 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni pari vuotta melko sumussa ja usvassa. Välillä oli parempia päiviä ja sitten saattoi mennä parikin päivää etten jaksanut kiivetä talon vinttiin kun voimat oli niin vähissä jne. Välillä tuli näköhäiriöitä ja huimasi jne.

Kun sitten kokeilin hetkeksi karsia ruokavalioa alkoi tapahtua. Kun jätin perunan, maidon ja vehnän pois muuttui olo normaaliksi. Myöhemmin olen moneen kertaan kokeillut ja näyttää että perunaa en voi syödä yhtään ilman reippaita oireita (nykyään ihan ahdistaa henkeä ja tuntuu kuin joku kuristaisi kurkusta kun syön perunatärkkelystäkään kun olen pitkään vältellyt perunaa). Maitoa ja vehnää voin syödä satunnaisesti ilman isompia oireita mutta niistäkin tulee liikaa syötynä armotonta väsytystä. Antihistamiini auttaa minulla jonkin verran oireisiin ja luulen että olen allergisoitunut perunalle ja maidolle ainakin.

Suosittelen seuraamaan onko omilla syömisillä vaikutusta oloon.

Vierailija
10/73 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni pari vuotta melko sumussa ja usvassa. Välillä oli parempia päiviä ja sitten saattoi mennä parikin päivää etten jaksanut kiivetä talon vinttiin kun voimat oli niin vähissä jne. Välillä tuli näköhäiriöitä ja huimasi jne.

Kun sitten kokeilin hetkeksi karsia ruokavalioa alkoi tapahtua. Kun jätin perunan, maidon ja vehnän pois muuttui olo normaaliksi. Myöhemmin olen moneen kertaan kokeillut ja näyttää että perunaa en voi syödä yhtään ilman reippaita oireita (nykyään ihan ahdistaa henkeä ja tuntuu kuin joku kuristaisi kurkusta kun syön perunatärkkelystäkään kun olen pitkään vältellyt perunaa). Maitoa ja vehnää voin syödä satunnaisesti ilman isompia oireita mutta niistäkin tulee liikaa syötynä armotonta väsytystä. Antihistamiini auttaa minulla jonkin verran oireisiin ja luulen että olen allergisoitunut perunalle ja maidolle ainakin.

t. se joka tän ketjun kaivoi jostain

Vierailija
11/73 |
11.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni pari vuotta melko sumussa ja usvassa. Välillä oli parempia päiviä ja sitten saattoi mennä parikin päivää etten jaksanut kiivetä talon vinttiin kun voimat oli niin vähissä jne. Välillä tuli näköhäiriöitä ja huimasi jne. Kun sitten kokeilin hetkeksi karsia ruokavalioa alkoi tapahtua. Kun jätin perunan, maidon ja vehnän pois muuttui olo normaaliksi. Myöhemmin olen moneen kertaan kokeillut ja näyttää että perunaa en voi syödä yhtään ilman reippaita oireita (nykyään ihan ahdistaa henkeä ja tuntuu kuin joku kuristaisi kurkusta kun syön perunatärkkelystäkään kun olen pitkään vältellyt perunaa). Maitoa ja vehnää voin syödä satunnaisesti ilman isompia oireita mutta niistäkin tulee liikaa syötynä armotonta väsytystä. Antihistamiini auttaa minulla jonkin verran oireisiin ja luulen että olen allergisoitunut perunalle ja maidolle ainakin. Suosittelen seuraamaan onko omilla syömisillä vaikutusta oloon.

t. se joka tän ketjun kaivoi jostain

Jospa sinä syöt jotain muuta sellaista joka ei sinulle sovi ?

Oletko seurannut vaikuttaako ruuat sinun jaksamiseesi ?

Toivottavasti löydät jostain apuja sillä on kyllä aivan eri asia voida normaalisti niin että jaksaa touhuta asioita eikä ole kokoajan viimeisillä voimilla liikkeellä.

Vierailija
12/73 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen liha ja peruna ei sovi minulle ollenkaan. Väsymys joka iskee tärkkelyspitoisen aterian jälkeen ei ole normaali vaan äärimmäisen sikeä ja raskas ja vetää väkisin nukkumaan. Joskus olen nukahtanut istualleenkin. Lämpö nousee usein muutenkin juuri päivällisen jälkeen. Olen pienikokoinen ja hoikka ja syön aika pieniä aterioita joten kyse ei ole siitä että vetäisin ruokaa kaksin käsin.

Vierailija
13/73 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joo, väsynyt kroonisesti

Vierailija
14/73 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin D-VITAMIINISTA!

Ilmeisesti olin kärsinyt sen puutteesta jo pitkään. Samalla, kun aloitin d-vitamiinin käytön, tarkistin myös muiden vitamiinien ja hivenaineiden saannin. Sinkki on hyvä lisä, c-vitamiinin kanssa, ja omega3 ym. perusjutut.

Onko sinut tutkittu perusteellisesti, ettei ole mitään puutosta tai esim. kilpirauhasvaivaa?

Vierailija
15/73 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko saikkua väsymykseen vai jakseletteko vaan?

Vierailija
16/73 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosia peruslämpö yli 37,vaikka se ennen oli aina 36.5.

Väsynyt olen myös

Vierailija
17/73 |
12.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

fibromyalgiaa epäilty johon liittyy myös monesti CHF oireita (chronic fatigue sdr). Särkee lihaksia, niveliä, väsyttää, ei pysty/jaksa lähteä liikkeelle. Pienenkin rasituksen jälkeen tulee hirveä uupumus. Saunan jälkeen myös.

Aikaisemmin olin kovin aktiivinen, juoksin viikottain lenkkiä ja mm. maratonin v. 2008. En tiedä mistä ihmeestä on tämmönen tullut. Niin ja olen vielä 39 v mies.

Vierailija
18/73 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/73 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sekä CFS että fibro. Laiskaksi ei tosiaan voi väittää, jos niin väittää ei tiedä asiasta mitään!

Molemmat sairaudet on vihoviimeisiä, jatkuvat säryt ja lyijynraskas olo. Ihan kuin olisi laskuhumalassa kaiken aikaa... Sairaslomaa en ole saanut päivääkään, yritän sinnitellä töissä.

Nyt pitäisi aloittaa LDN kuuri mutta joudun jäämään palkattomalle että saan kuurin alkuun, on niin pahat sivuvaikutukset odotettavissa. D vitamiinia olen syönyt mutta ei kyllä auta yhtään.

Mulla jatkuvaa tuskanhikeä, ruumiinlämpö on jatkuvasti hilkun yli 35 mikä on tyypillistä näille sairauksille. Säryt on niin kovat ettei saa nukuttua kuin pari tuntia kerrallaan, kipulääkkeet ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme