Yksinasuva -voisitko elää ilman TV:tä ja nettiä?
Asun yksin ja huomaan kuinka riippuvaiseksi olen tullut TV:stä ja viime vuosina myös netistä. Ilman niitä elämäni olisi synkempää. Toisaalta taas TV:n ja netin puuttuminen pakottaisi minua olemaan sosiaalisempi ja harrastamaan jotain muuta kodin ulkopuolella. TV ja netti tekevät elämäni viihtyisämmäksi mutta toisaalta ne vievät paljon aikaa ja halua sosiaalisiin suhteisiin.
Kommentit (16)
Elin lähes 10 vuotta eräässä vaiheessa elämääni ilman. Silloin tuntui että tarvitsin hiljaisuutta ja rauhaa valtavasti, työstressin takia lähinnä. En harrastanyt myöskään sosiaalisia suhteita vapaa-ajallani. Vain luonnossa vaeltelua ja pieniä kotiaskareita. Nautin siitä silloin paljon.
Sitten kun kuitenkin pääsin vähemmän stressaavaan työhön niin sitä halusi vapaa-ajalla enemmän ärsykkeitä. En ole ollenkaan sosiaalinen ihminen tai harrastasja, joten telkkari ja netti oli luontaisia vaihtoehtoja siihen. Nykyään nautin paljon Netflixin katselusta ja nettailusta.
Olen asunut yksin ilman TV:tä ja nettiä. Minulla oli kyllä radio. Puhelinkin oli, mutta ei sillä voinut muuta tehdä kuin soittaa ja vastaanottaa puheluita.
TV on turha, mutta ilman nettiä ei pärjää. Pankki ja sijoitustoiminnot hoidan verkon kautta. Silloin kun ei ollut nettiä en ollut mitenkään sosiaalinen. Istuin yksinäni ja piirtelin tai luin kirjoja. Ihmisiä elämässäni ei ollut muuta kuin vanhempani. Netin kautta olen tavannut kaikki puolisoni, tutustunut ihmisiin ja oppinut uusia asioita. Ilman nettiä olisin siis yksin, lapseton ja luultavammin jossain hoitokodissa.
Ilman tv:tä voisin helposti, ilman nettiä en. Joskus kun koneeni on mennyt epäkuntoon ja olen joutunut elämään useamman päivän ilman nettiä, olen kärsinyt lievästä ahdistuksesta ja levottomuudesta. Netittömyyteen kestäisi kauan tottua.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En voisi elää ilman kumpaakaan. Olen työtön erakko ja tulisin varmaan hulluksi ilman.
Minulla on tv, katson melko valikoiden. Minulla on edullinen älypuhelin, jossa netti. Katson areenasta joskus elokuvia älypuhelimella. Varsinaista tietokonetta tai tablettia ei ole. En tulisi toimeen ilman nettiä.
Enpä kyllä usko, että olisin yhtään sen sosiaalisempi ilman nettiä ja teeveetä.
Veikkaan että sitten olisi vaan pakko keksiä aktiivisemmin kaikkea tekemistä. Selviäisin kyllä, vaikka aluksi tekisi tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Enpä kyllä usko, että olisin yhtään sen sosiaalisempi ilman nettiä ja teeveetä.
Tuskinpa minäkään, lukisin sitten luultavasti kirjoja.
Ilman tv:tä hyvinkin, en sellaista edes omista. Mutta netti on tärkeä ihan arkiasioiden hoitamisessakin.
Kesän selviäisin kyllä peremmin mutta talvella tekisi tiukempaa. Toki ilman nettiä ei kai selviä enää kukaan, mutta tarkoitit varmaan viihdekäyttöä.
Olin muutama vuosi sitten ilman tv antennin hajoamisen takia, netti kyllä oli mutta en jaksanut sitäkään selailla kovin montaa tuntia. Kuuntelin radiota, olihan se aluksi outoa mutta totuin asiaan suhteellisen nopeasti.
No en voisi. Minulla ei ole sosiaalisia kontaktejakaan ilman nettiä, olen eläkkeellä ja asun korvessa joten ei ihan noin vain lähdetäkään ihmisten ilmoille. Telkkaria katson melko vähän, vaikka se onkin lähes aina päällä, on jotenkin mukavampaa kun ei ole ihan hiljaista.
Olen aikanaan elänyt pitkään ilman televisiota, koko opiskeluajan ja niin kauan kuin olin sinkku. Siis yli 10 vuotta. Televisio on taloudessa, uutiset sieltä katson. Ei sieltä oikein minulle mitään muuta katsottavaa tule. Eli pärjään kyllä ilman televisiota. Ja välillä on esim. viikko niin että olen irrottanut kaikki 'piuhat' teollista, kesällä varsinkin. Tietoinen tv-paasto.
Ilman nettiä en taida pärjätä. Luen lehtiä, uutisia, maksan laskuja netin kautta.
Telkkua mnulla ei ole ollut vuosikymmeneen. Netti on tärkeä, mutta en katso sieltä elokuvia kuin ehkä 1-2 krt/v, kun löytyy joku erityisen kiinnostava.
Ei minulla ole tietokonettakaan, tabletti vain.
-erakko