Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin kouluun? Minne töihin?

Vierailija
10.10.2011 |

Olen 24 vuotias nainen jolla ei ole muuta koulutusta kuin peruskoulu.

Tunnen itseni hyvin kyvyttömäksi, enkä osaa arvostella itseäni lainkaan.

En tiedä missä olen hyvä, enkä kyllä osaa kuvailla edes niitä huonoja puoliani.

No muutaman huonon puolen osaan tosin mainita, mutta siitä ei varmasti hyötyä ole.

Haluaisin töihin, mutta olen todella arka, enkä tiedä mistä aloittaisi.

Kouluttautuminen olisi myös haaveissa, mutta en tiedä mille alalle olisi järkevintä hakea.

Monet sillat olen takanani polttanut ja joitakin siltoja ei ole rakennettukaan.

En voi loputtomiin elää valtion elätettävänä, enkä muutenkaan nauti pelkästä kotona olemisesta.

Pää tässä räjähtää vaikka voin mennä vapaasti minne vaan.

Työkkärissä eivät osaa auttaa.

Yhdestäkään työkokeilusta en viisaammaksi tullut, enkä kerännyt itseluottamusta.

Pariin vuoteen en ole edes yhdelläkään kurssilla käynyt ja mitä enemmän aikaa kuluu, sen vaikeammalta kaikki tuntuu.

Öh... EN mä tiedä mitä haen täältä. Kunhan purin päätäni hieman.

Kommentit (5)

Vierailija
2/5 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä on kohta pula, kun suuri ikäpolvi vanhenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tykkäät tehdä, missä olet hyvä tai haluaisit olla?

Vierailija
4/5 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mene töihin, mutta...

Mitä työtä olet tehnyt?

Useimmissa kunnissa on Aikuiskoulutuskeskukset. Oppisopimuskoulutus. Kysypä työkkäristä niistä. Siellä niiden pitäisi auttaa. 24v. ei ole vielä liian myöhäistä aloittaa koulutusta. Kunhan aloitat pian.

Vierailija
5/5 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on siitä, että kouluttaudut johonkin. Ihan sama, mihin. Ota työkkäristä lista muutamasta työvoimapulan alasta ja arvot niistä jonkun. SILle sitten kouluttaudut joko jossain aikuiskoulutuskeskuksessa, ammattikoulussa tai oopisopimuksela.

Ihan turha näillä aloilla on ryhtyä mitään kutsumusta etsimään: työ on sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä ja duunarialoilla sitä on turha koristella. Älä odota mitään taivaat aukeavat ja löydät itsesti -tyyppistä kokemusta. EI sellaista ole tulossa. Mutta voi olla tulossa normaalia arkea, jossa pystyt elättämään itsesi ja olemaan hyödyksi yhteiskunnalle. Monille se taas tuo omanarvontuntoakin. Kun sitten sen työnsä oppii ajan myötä tekemään hyvin, siitä myös kiinnostuu ja siihen löytää uusia näkökulmia, sitä voi alkaa kehittää ja se sinänsä voi alkaa tuntua hyvältä.

TÄllä hetkellähän sä olet todennäköisesti ihan oikeassa siinä, että olet kyvytön etkä juuri missään hyvä. Mut ei se mitään, ne on molemmat asioita, jotka korjaantuvat (vain) harjoituksella. EI niitä kenelläkään syntyessään ole - kaikki joutuvat opettelemaan. Että siitä vain hommiin, niin sekin alkaa sujua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä