äidinmaidonkorvikkeesta
Kattelin tossa ohjelmaa lapsille tarkoitetuista elintarvikkeista, ja koska olen itse 3 kk:n ikäisen pojan äiti, hain kaapista tutteliplussan korviketetran 200 ml 0-6 kk. Sisältää mm. sinkki- ja mangaanisulfaattia, jotka ovat rikkihapon suoloja; (googlasin aineet) toinen on myrkyllistä vesistöille ja toista käytetään maalien valmistuksessa tai jotain... Sai meidän poika joku aika sitten melkoisen oksennusreaktion ko. tuotteesta, enkä tod. enää anna tota litkua, kun imetyskin sujuu kuin tanssi! Korvike oli alkuun käytössä juuri ennen nukkumaanmenoa illalla. Eipä ole enää...
Kommentit (4)
eteenpäin, jos kyseessä esim. hänen esittämänsä asia.
Moni ei tule ajatelleeksi hyvää tarkoittaessaan että asioilla on sekä hyvät puolensa että huonot...nyt korvikkeessa jotain epäterveellistä.
Niinpä, teollinen ei varmaan tuotteena ole paras, ja onko kunnollisia tutkimuksia siitä, mitä aiheutuu kun elimistölle sopimattomiksi luokitellut aineet ovat sisuksissa ja vaikuttamassa vauvan elämään...
Juurihan lehdessä oli purkkiruokien haitallisuudesta, ihan kaikkien luettavissa.
Minä en pitäisi pahana kun jotain lisätietoa saa, kyse on sentään elävästä ihmisestä, tässä tapauksessa vauvasta, ja moni saattaa tiedon luettuaan ottaa enemmänkin selvää asiasta.
Tosiasia on esim. paakkuuntumisenestoaineista, ettei ole terveellistä. Kuitenkin esim. vauvojenkin maitojauheissa on pakko sitä olla ettei pulveri ole tönkkönä avaamisen jälkeen.
Vauva saa aineen elimistöönsä, samoin kuin maitojauheessa olevan aineen joka tekee jauheen liukenevaksi...se rasittaa munuaisia.
Ei tietoa ole kai koskaan liikaa, ei pidä närkästyä jos joku sellaista keksii etsiä, omaan tarpeeseen ja meidän muidenkin saataville. Sitten itse teemme valintamme mitä lapselle syötämme, juotamme...
Jos rintamaitoa ei ole vauvan tarpeisiin, kannattaa ottaa selvää mitä muita vaihtoehtoja, kun teollinen maitoseos tuntuu epäilyttävältä.
Minun vauvani eivät ole saaneet kuin lehmänmaidosta tehtyä seosta, eikä kellään ole ollut suolistovikoja jne. Ovat jo aikuisia että olisi varmaan tullut esille tähän mennessä...
tälläkin hetkellä sadat miljoonat vauvat juovat korviketta. Eivätkä he oksentele ympäriinsä myrkytettyinä, vaan juovat sitä hyvällä halulla kotona, hoidossa ja sairaaloissa, kasvavat kohisten ja voivat hyvin.
Ihan vinkkinä sanoisin, että sulla on nyt hormonit pinnassa ja maailma tuntuu pahalta paikalta. Kannattaa kuitenkin hiukan rauhoittua. Vauvat on nykyään terveempiä kuin koskaan ennen, ja hyvä ravitsemus on siihen tärkeä syy. Ne vauvat, jotka korviketta juvoat, eivät ilman korviketta olisi terveitä, onnellisia vauvoja vatsa täynnä, vaan kuolleita vauvoja. Nälkään kuolleita. Ei kovin fantsua sekään.
Oletko ikinä värjännyt hiuksiasi? Ostatko uusia vaatteita? Huonekaluja? Käyskenteletkö liikenteen seassa? Imettäminen on hieno tapa ruokkia lapsi mutta ympäristömyrkkyjä et pysty välttämään siten.
Arvosteletko korvikemammoja vai ihanko vain omaa kruunuasi kiillottelet?