Onko täällä muita, jotka näyttävät huomattavasti ikäistään
nuoremmalta? Oletko joutunut kiusallisiin tilanteisiin? Inhottaako sinua näyttää nuoremmalta?
Kommentit (8)
Täytän kohta 36 ja minua luullaan poikkeuksetta hyvinkin paljon alle 30vuotiaaksi, tavallisesti veikataan 27-28. En inhoa näyttää nuoremmalta.
Tosin viime aikoina ei ole enää kysytty papereita tai tytötelty, joten joko olen nykyään vanhemman näköinen tai sitten raskaus ja nykyisin vauvan kanssa liikkuminen tuovat arvokkuutta ;)
Jossain ketjussa joskus arvuuteltiin syitä, miksi toiset ihmiset näyttävät nuoremmalta. Yksikään niistä syistä ei kyllä osunut minuun: en ole pienikokoinen, en lihava tai laiha, en pukeudu teinimäisesti eikä mulla ole finnejä. Ehkä kasvot ovat vähän pyöreät, mutta en toisaalta ole mikään pulloposkikaan. En osaa todellakaan sanoa, miksi näytän nuoremmalta, mutta kyllä se kiusaa mua. Tuntuu, ettei ole mitään auktoriteettia, kun niin monet pitävät suunnilleen teini-ikäisenä, vaikka oikeasti olen 31-vuotias.
Miksi inhottaisi näyttää nuoremmalta? Kun olin jotain 25 v ja menin leffaan, joka oli kielletty jotain 16-v niin minulta kysyttiin papereita.
Nyt olen ikivanha, mutta puhelimessa olen saanut kuulla, että ääneni on erittäin nuori - ja seksikäs! No, en oikein tiedä mitä tosta ajattelisin. En tee mitään sillä puhelinseksikkyydellä sillä en aio ryhtyä seksitöihin puhelinlinjalle.
Nuorten parissa se joskus on kieltämättä hankalaa varsinkin jos olemus on nuorekas ja on lyhyt niin että ei heti erotu aikuisena teinijoukon keskeltä.
Todellinen ero ja romahdus tulee ja äkillisesti kun on jotain 50-55, siis vaihdevuosi-iässä. Jos sen jälkeen olet vielä ikäistäsi nuorekkaampi niin ehkä voi onnitella.
Epäilen, että henkinen nuorekkuus on se mikä vaikuttaa siihen, että koko olemus säilyy nuorekkaana. Sairaudet vievät kamalasti ulkoista olemusta tuossa iässä ja jos on jotain kipuja luissa tai lihaksissa ja jotain polvileikkauksia niin että kävelytyylikin muuttuu.
Mutta on ihmisiä, jotka todellakin vanhenevat sisäisesti kun tulevat iäkkäiksi. Minä tunnen jo nuortuvani ja olenkin ajatellut, että sitten kun kuolen tästä kropastani, niin henkisesti olenkin jotain 20 vuotta, mutta kokeneempi (jos sitäkään).
Tämä vanheneminen voi siis olla todella mielenkiintoista.
Mutta mikä pitää jotkut virkeinä ja toiset kuihtuvat? Jos on ateisti niin tietää ainakin, että kun tämä loppuu niin kaikki loppuu ja se oli sit tässä. Mutta jos on kristitty, niin tietää, että kun täältä kuolee niin saa uuden elämän ja uuden kropan, ylösnousemusruumiin. Ihminen on luotu ihmiseksi, joten hänen hahmonsa pysyy ja saa nuoren täydessä kukoistuksessa olevan kropan ilman virheitä - mutta se ei ole tätä mätänevää materiaa. Kristitylle vanheneminen ja kuolema ei ole epätoivoa ja kaiken loppumista vaan on toivo. Tämä on hieno juttu! Siksi voi olla iloinen ja hymyilläkin, vaikka mitä tapahtuisi!
MOT
nuoremmalta? Oletko joutunut kiusallisiin tilanteisiin? Inhottaako sinua näyttää nuoremmalta?
jos 10 nuoremmalta näyttäminen riittää.
Tupakkia ostaessa kysytään paperit melkein aina. Ei haittaa elämääni silti mitenkään.
T. 24 v.
Mulla oli sama vika n. kolmekymppiseksi. Aina ja kaikkialla piti näyttää paperit, mulle kaupattiin muutamaan otteeseen jopa lastenlippua, kun ikäraja oli 14 v.
Jonkinlainen rupsahdus tapahtui kolmekymppisenä, ja nyt 33 v. saa jo Sokoksen ja Stockan kosmetiikkaosastoillakin asiakaspalvelua eikä suoranaista v*ttuilua...
Olen 30v ja mua luullaan poikkeuksetta 22-24vuotiaaks!
kysytään paperit melkein aina. Ei haittaa elämääni silti mitenkään.
T. 24 v.