Miettikää 20% 25-60v naisista lirauttelee housuun.
Aika järkkyä. Minulla ei lirise, mutta yllättävän suurella osalla niin käy. Luulen, että ylipaino syynä, koska itse ole laiha. Vai onko joku laihakin lirautellut. Nyt tajuan miksi noita tenoja on kaupoissa. Nimimerkllä: Järkyttynyt.
Kommentit (26)
Osaako ap selittää?
Mulla lirahtelee vähän, mutta johtuu kyllä siitä, että synnytyksestä on alle kk.
en ole synnyttänyt ja olen hoikka, mutta joskus lirahtelee vähän.
Johtuu pitkästä (yli 2 vuotta) vti-kierteestä, johon en saanut kunnon hoitoa vaikka ravasin ties kuinka monella eri lääkärillä ja lopputuloksena minulla on rakko + virtsaputki niin herkkiä että eivät kestä yhtään mitään. Lähes jatkuvasti ovat ärtyneenä ja pissaamisen kanssa saa olla tarkkana.
antakaa miestenne nussia kunnolla niin johan kusitaudit lähtee noin siinä pihtaajilla käy!
Suurempiakin prosentteja on esitetty:
Overall, 26% of women ages 18 and older reported experiencing an involuntary loss of urine when coughing, sneezing, laughing or doing physical activity during the last 30 days.
Ja toinen:
The reported incidence of urinary incontinence varies considerably depending on the age of the study population, the study methods and the definition of the problem. A questionnaire study that included women between the ages of 20 to 80 years, reported an overall prevalence for urinary incontinence of 53.2 percent. Even in younger women (between 20 to 49 years of age), the prevalence was 47 percent. In another study involving 2,763 postmenopausal women (mean age: 67 years), 56 percent reported urinary incontinence at least weekly.
olin tosi laiha silloin ja juuri synnyttänyt. Oon nykyään painavampi eikä lirahtele.