Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi #¤%& miksi liian helposti raskaaksi tulemista ei saa itkeä?

Vierailija
08.10.2011 |

Istuttiin iltaa ja saunottiin 2 likkakaverin kanssa. Toinen alkoi itkeä, että on taas raskaana ja pakko tehdä abortti. Tähän toinen, tahattomasti lapseton, kaveri alkaa karjua miten julmaa on leuhkia tollasella ja miten noin itsekkään abortti harkitsevan pitäisi kuolla siihen aborttiin ja jo olemassa olevat lapset huostaanottaa.

Tämä raskaana oleva syö sairautensa takia uutta lääkettä, jonka aikana ja pitkään sen jälkeenkin on ehdoton kielto tulla raskaaksi ja hänellä on klipsit munajohtimissa. Me kaikki tiedetään tämä, myös lapseton kaveri.

Mikä "#¤%& siinä on, että lapsottoman on oikeus purkaa katkeruutensa ja kaunansa muihin, terrorisoida milloin mitäkin juhlaa ja käyttäytyä huonosti unohtaen alkeelliset käytöstavat, koska ei ole tullut raskaaksi? Miksi liian helposti raskaaksi tulemista ei saa surra tai valittaa?

Jos J nyt tunnistit itsesi, niin mietipä olisiko sulla syytä soittaa ja pyytää illan emännältä anteeksi! Jos et tajua tekoasi katua, niin oli muuten viimeinen kerta kun ovia paiskoa lähdit tilaisuudesta jossa olen mukana, multa ei ainakaan kutsua tule enää minnekään, nyt mulla tuli mitta täyteen!

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiirissäni oli ap:n ja hänen kaverinsa (raskaana oleva) kaltainen ystävä. Tuli niiiiin helposti raskaaksi kaksi kertaa ja suorastaan valitti sitä. Sivalteli ystäväpiirimme lapsettomalle ohimennen aina "no lopeta vaan stressaaminen kyl se sitten" jne ja samalla valitti kuinka kauheaa on kun itse tulee heti raskaaksi että on sekin rankkaa.

Suurella tyydytyksellä olemme katsoneet nyt 3 vuotta kun ko. tyyppi on koittanut saada kolmatta lasta ja märehtii lapsettomuuden tuskaa. Ei ole muuten tullut sympatiaa pätkääkään meidän kaveriporukasta.

Sen sijaan olemme tyytyväisiä aina kun joku tulee kolmannen kerran raskaaksi. Saa nyt maistaa omaa lääkettään. Jopa se lapseton jota kiusasi sai juuri kolmannensa (ensin kaksoset ja sitten, kertalaakista, kolmannen).

Vierailija
42/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on sellainen tilanne että raskaus olisi katastrofi, miksi harrastaa seksiä silloin? Typerää itkeä asiaa jonka on itse aiheuttanut. Liian monella on se asenne että "Jotenkin se vauva vaan sinne mahaan meni, enkai MÄ nyt ole mitään tehnyt, ottakaa se pois!" Mielestäni siis molemmat ap'n kaverit ovat vähän erikoisen kuuloista sakkia. Ja kyllä, jos joku on tahattomasti lapseton niin on kyllä sairasta mainostaa tekevänsä abortti tämän kuullen.

Toinen itkee tilannettaan niin te sanotte, että se leuhkii sillä. Yhtä typerää on itkeä lapsettomuuttaan kuin ei-toivottua raskauttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos ei illanistujaisissa voi puhua kipeistä asioista ystävilleen.

Minä en rupea hehkuttamaan uudesta työstäni (1000e lisää palkkaa) ystävälleni, joka on ollut työtön 5kk ja tiedän että hän kärsii tilanteesta suunnattomasti. Hehkutan sitä muille ystävilleni, joille asia ei kipeä oman pettymyksen vuoksi. En myöskään rupea valittamaan äitini kanssa käymiä väittelyitä ystävälleni, jonka äiti on saattohoidossa ja tulee kuolemaan kuukauden sisällä. :( Valitan niistä sitten tarvittaessa muille ystävilleni. Enkä tosiaankaan rupeaisi puhumaan tahattomasta raskaudesta ja itkemään pakkoaborttia ystävälleni, joka kärsii lapsettomuudesta. Itkisin muille ystävilleni. Mutta kas - minä otankin ystävieni elämäntilanteet huomioon. Näin tekevät myös ystäväni. Siksi olemmekin varmasti olleet ystäviä päiväkoti-ikäisestä asti. Otamme toisemme huomioon emmekä halua pahoittaa toistemme mieltä.

Ottaako ne sun lapsettomat ystäväsi huomioon sun tunteesi? Omituista, että edes hyvien ystävien kesken ei saa purkaa pahaa oloaan, olipa syy mikä tahansa.

Toisaalta minua ei mitenkään ahdista kuunnella jos joku lapseton purkaa pahaa oloaan minulle. Pystyn ymmärtämään että tilanne on varmasti todella ikävä eikä se minua satuta.

Vierailija
44/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiirissäni oli ap:n ja hänen kaverinsa (raskaana oleva) kaltainen ystävä. Tuli niiiiin helposti raskaaksi kaksi kertaa ja suorastaan valitti sitä. Sivalteli ystäväpiirimme lapsettomalle ohimennen aina "no lopeta vaan stressaaminen kyl se sitten" jne ja samalla valitti kuinka kauheaa on kun itse tulee heti raskaaksi että on sekin rankkaa. Suurella tyydytyksellä olemme katsoneet nyt 3 vuotta kun ko. tyyppi on koittanut saada kolmatta lasta ja märehtii lapsettomuuden tuskaa. Ei ole muuten tullut sympatiaa pätkääkään meidän kaveriporukasta. Sen sijaan olemme tyytyväisiä aina kun joku tulee kolmannen kerran raskaaksi. Saa nyt maistaa omaa lääkettään. Jopa se lapseton jota kiusasi sai juuri kolmannensa (ensin kaksoset ja sitten, kertalaakista, kolmannen).

Kiva kiusata muita.

Vierailija
45/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, että edes hyvien ystävien kesken ei saa purkaa pahaa oloaan, olipa syy mikä tahansa.

Huvittavaa on, että ilman seksiä pitäisi olla vaikka ehkäisystä on huolehdittu... Kissus teitä ihmisiä!

t: 24

Vierailija
46/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis enää. Ihan itse voisivat katsoa peiliin miksi monet vihaavat heidän ruikuttamistaan. Ystävyys on vastavuoroista, toisten ongelmia pitäisi ymmärtää eikä yksipuolisesti toisen pelkästään olla sylkykuppina.

Vierailija
47/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväpiirissäni oli ap:n ja hänen kaverinsa (raskaana oleva) kaltainen ystävä. Tuli niiiiin helposti raskaaksi kaksi kertaa ja suorastaan valitti sitä. Sivalteli ystäväpiirimme lapsettomalle ohimennen aina "no lopeta vaan stressaaminen kyl se sitten" jne ja samalla valitti kuinka kauheaa on kun itse tulee heti raskaaksi että on sekin rankkaa. Suurella tyydytyksellä olemme katsoneet nyt 3 vuotta kun ko. tyyppi on koittanut saada kolmatta lasta ja märehtii lapsettomuuden tuskaa. Ei ole muuten tullut sympatiaa pätkääkään meidän kaveriporukasta. Sen sijaan olemme tyytyväisiä aina kun joku tulee kolmannen kerran raskaaksi. Saa nyt maistaa omaa lääkettään. Jopa se lapseton jota kiusasi sai juuri kolmannensa (ensin kaksoset ja sitten, kertalaakista, kolmannen).

Kiva kiusata muita.

No minä en ole lapsettomuudesta kärsinyt. Lapsia neljä mutta koko kaveriporukka on ollut lievästi sanottu kettuuntunut tämän yhden idiootin sivalluksia lapsetonta kohtaan. Nyt saa sitten kärsiä itse.

Vierailija
48/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran on sellainen tilanne että raskaus olisi katastrofi, miksi harrastaa seksiä silloin? Typerää itkeä asiaa jonka on itse aiheuttanut. Liian monella on se asenne että "Jotenkin se vauva vaan sinne mahaan meni, enkai MÄ nyt ole mitään tehnyt, ottakaa se pois!" Mielestäni siis molemmat ap'n kaverit ovat vähän erikoisen kuuloista sakkia. Ja kyllä, jos joku on tahattomasti lapseton niin on kyllä sairasta mainostaa tekevänsä abortti tämän kuullen.

maholle ei tule paha mieli?

AP:kin sanoi että lääkekuuri oli lyhytaikainen. Eikö sen aikaa muka mies voi ottaa suihin ja panna dildolla? Ja mieheltä vetää käteen. En tajua että mikä hitto siinä on että oma hinkkaus on loppupeleissä tärkeämpää kuin mahdollisen lapsen elämä. Varsinkin kun kyse ei ole loppuelämän kaltaisesta tilanteesta - silloin ehkä olisi viisainta vaihtaa lesbosuhteeseen jos halua säännöllistä seksiä mutta raskaaksitulo olisi katastrofi. Minusta kuuluu aikuisuuteen huomioida aina tilannekohtaiset jutut joista tietää. Ap'n kaverilla kyse ei tosiaan ollut vahinkoraskaudesta vaan harkitusta panemisesta joka johtaa usein raskauteen. Raiskatuksi tulemisen vielä voisi ymmärtää mutta silloinkin jälkiehkäisy olisi mahdollinen.

Vierailija
49/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maholle ei tule paha mieli?

AP:kin sanoi että lääkekuuri oli lyhytaikainen. Eikö sen aikaa muka mies voi ottaa suihin ja panna dildolla? Ja mieheltä vetää käteen. En tajua että mikä hitto siinä on että oma hinkkaus on loppupeleissä tärkeämpää kuin mahdollisen lapsen elämä. Varsinkin kun kyse ei ole loppuelämän kaltaisesta tilanteesta - silloin ehkä olisi viisainta vaihtaa lesbosuhteeseen jos halua säännöllistä seksiä mutta raskaaksitulo olisi katastrofi. Minusta kuuluu aikuisuuteen huomioida aina tilannekohtaiset jutut joista tietää. Ap'n kaverilla kyse ei tosiaan ollut vahinkoraskaudesta vaan harkitusta panemisesta joka johtaa usein raskauteen. Raiskatuksi tulemisen vielä voisi ymmärtää mutta silloinkin jälkiehkäisy olisi mahdollinen.

Vierailija
50/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toiset eivät niitä lapsia saa. Vielä kun ymmärtäisitte, että se ei ole niiden vika jotka niitä saa.

Vierailija
51/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toiset eivät niitä lapsia saa. Vielä kun ymmärtäisitte, että se ei ole niiden vika jotka niitä saa.

ja mikään ehkäisykeino ei ole 100% varma. Toistan, koska tätä ei moni av-mamma ymmärrä: MIKÄÄN ehkäisykeino ei ole 100% varma. Tämä tarkoittaa myös sitä että kun harrastaa seksiä, pitää valitsemastaan keinosta riippuen hyväksyä, että siitäkin seksikerrasta voi 0,5-3% todennäköisyydellä tulla raskaaksi. Joka kerta.

Tai sitten tosiaan käyttää sen aikaa niitä leluja. Se on sitä aikuisen vastuuta.

Vierailija
52/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä lääkkeet ovat niin "tappokoneita" lapselle niin raskaus keskeytyy itsestään ja asia on sillä hoidettu.

Ei muuten toimi noin. Esimerkiksi juuri tuo bentsodiaseptiini aiheuttaa vakavia kehitysvammoja, kuten monet muutkin lääkkeet. Raskaus ei välttämättä keskeydy itsestään. Alkoholi vaikuttaa sikiöön lääkkeen lailla -lapsesta tulee FAS-lapsi. Jos kehitysvammaisuus on syy aborttiin niin ehdottomalla kiellolla olevien lääkkeiden käytön pitäisi olla myös.

Voiko ihmisillä olla niin pieni tietämys, etteivät muista esimerkiksi kädettömiä ja jalattomia talidom-lapsia, joita talidom-lääke oli vaurioittanut pahasti.

MMC, yksi pahimmista kehityshäiriöistä, voi johtua esimerkiksi aspiriinin tai epilepsialääkkeiden käytöstä.

Näissä siis ei välttämättä puhuta mistään niin harmittomasta kuin downinsyndrooma, vaan oikeasti elämää haittaavista vakavista häiriöistä. Ymmärrän täysin sitä ihmistä, joka päätyy aborttiin tällaisen asian takia (vieläpä kun lääkäri on erikseen kieltänyt raskautumisen). Seksistä pidättäytymistä ei ole oikein edes vaatia, mikäli lääkitys on pitkä. Jokaisen oma asia. Näitä häiriöitä ei muuten nähdä välttämättä seuloissa tai ultrissa, vaan vasta syntyessä. Myöhempi abortti asian varmistuttua ei siis ole mahdollinen, kuten erinäisissä trisomioissa.

http://www.yths.fi/terveystieto_ja_tutkimus/terveystietopankki/86/raska…

Linkistä voi käydä lukemassa erilaisten lääkkeiden vaikutuksista sikiöön. Ei ihan minkään aknelääkkeen tasoa..

Vierailija
53/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lapsettoman kaltaista paskiaista en haluaisi tavata enää.

Vierailija
54/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä jos on sterilisaatio tehty, niin laskee aika pitkälle sen varaan. Se on kuitenkin ehkäisykeinoista se kaikkein luotettavin.

Onhan noita lääkityksiä muitakin, joiden aikana eikä heti lääkityksen loputtuakaan saa raskautua, kuin aknelääkitys. Esim. kilpirauhaslääkitys.

Vierailija
55/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseton olisi itkenyt huonoa tuuriaan raskautumisrintamalla ja TAAS raskaana oleva olisi lähtenyt ovet paukkuen saunasta, suuttuessaan siitä että hänen tunteitaan ei otettu huomioon keskustelun aikana niin johan olisi eri mielipiteet täälläkin...

Vierailija
56/56 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta abortti voi olla äärimmäisen kurjaa silloin, jos siihen joudutaan äidin lääkityksen takia ja äiti olisi periaatteessa halunnut pitää lapsen. Olisin itse lapsettomana varmaankin poistunut vähin äänin muualle parkumaan olettaen, että muut ymmärtävät, etten pysty olemaan naama peruslukemilla enkä välttämättä edes pahoittelemaan äkillistä poistumistani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan