Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi mitään sille, että tunnen tiettyä ylemmyyttä kotiäitejä kohtaan.

Vierailija
07.07.2011 |

Ehkä se johtuu siitä, että kotiäidit monasti valittavat miten raskasta ja aikaaviepää se kotona oleminen ja kodinhoito on.

No, minä hoidan näiden töiden OHESSA myös sen kodin, vähänkö tulee yli-ihmismäinen olo ;)

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä? Huikea suoritus! Mitä työnantajasi sanoo? Onko ne muksut siellä mukana? Vastailetko kysymyksiin, hoidatko pienet riitelyt siellä ja pyyhitkö pyllyä? Laitatko laastaria pipiin ja pesetkä lattiaa työpaikallasi kun ne muksut, jotka sulla siellä mukana sottaa kaiken aikaa.

Vähän kyllä epäilen et käytät työmaanrukalalssa ne syömässä ja jätät likaset astiat sinne.

Mutta siltikin huikea suoritus sulta! Mä en pystynyt tuohon mutta nyt sanon, että töissä on huikean paljon mielekkäämpää aikuisten kanssa ja niin ihana mennä siistiin kotiin ja sit teen ne kotityöt ja nautin kun kukaan ei ole enää kotona sotkemassa sillä aikaa kun olen itse töissä!!

Vierailija
62/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siitähän se tyytyväisyys ja aikaansaavuuden tunne tulee, kun pystyy johonkin, mihin suinkaan kaikki eivät pysty. T. toinen työäiti, 3 lasta

kun se on niin rankkaa!

tämän näin päin tietenkin!

voi haluta hoitaa kotona lapsiansa,ymmärrätkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin tehdä kotitöitä aina kuin mahdollista. Tänäänkin heräsin kaikessa rauhassa, seurustelin lasteni kanssa (ovat jo isoja teinejä), teimme yhdessä ruokaa, lajittelin pyykkejä, pistin pyykkikoneen molskuttelemaan ja kuivausrummun pyörimään, tiskikoneen päälle, suunnittelimme kangaskaupassa käyntiä - ja siinä ohessa tuli hoidettua työasioitakin, omaan tahtiin. Aivan mahtavaa.

Ai, hoidatko lapsesikin ja samalla olet töissä? Huikea suoritus! Mitä työnantajasi sanoo? Onko ne muksut siellä mukana? Vastailetko kysymyksiin, hoidatko pienet riitelyt siellä ja pyyhitkö pyllyä? Laitatko laastaria pipiin ja pesetkä lattiaa työpaikallasi kun ne muksut, jotka sulla siellä mukana sottaa kaiken aikaa.

Vähän kyllä epäilen et käytät työmaanrukalalssa ne syömässä ja jätät likaset astiat sinne.

Mutta siltikin huikea suoritus sulta! Mä en pystynyt tuohon mutta nyt sanon, että töissä on huikean paljon mielekkäämpää aikuisten kanssa ja niin ihana mennä siistiin kotiin ja sit teen ne kotityöt ja nautin kun kukaan ei ole enää kotona sotkemassa sillä aikaa kun olen itse töissä!!

Vierailija
64/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on täysin totta!

töihin menemisessä ja lasten tarhaan laittamisessa on se hyvä puoli, että ne kotityötkin vähenevät.Kun ne tenavat ovat poissa kotona sen 8 tuntiakin niin kukapa siellä sotkee tai kenelle laittaa ruokia.....

Hyvin sanottu.

Työssäkäyvän äidin työlistalta on poissa yksi lounas ja tiskit. Pyykit pitää edelleen huoltaa ja koti siivota, vuodevaatteet tuulettaa, ruoat ja kodintarvikkeet ostaa, piha hoitaa, ruoat laittaa. Lapset tuovat sisään hiekkaa monta kertaa päivässä, lelut ja muut leviävät lattioille monta kertaa päivässä, ruokapöytä täyttyy ja sotkeentuu monta kertaa päivässä. Lapsia pitää kuljettaa harrastuksiin ja niihin liittyen pitää tehdä muuta "vapaaehtoista" työtä. Lisäksi työssäkäyvä äiti hoitaa työnsä. Samaan aikaan kotiäiti kiillottelee tiskipöytää ja valittaa että hohhoh kun on rankkaa.

jos työlistalta on poissa vain lounas ja tiskit..? Miten aamupala, välipala, aamu-ja iltapäiväulkoilut? Ja jos lapset ehtivät monta kertaa päivässä tuoda sisälle hiekkaa yms. niin kovin on lyhyitä sitten työ- ja päiväkotipäivät.

Vierailija
65/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä, saan hyvää palkkaa ja kustannan siitä siivoojan, jotta ehdin viettää aikaa lasteni kanssa. Mieheni rakastaa kokkaamista, joten teemme itse ruokamme, luomutuotteista, emmekä koskaan osta einestä. No, toisilla vaan on organisointikykyä ja energiaa! Tervetuloa meille katsomaan. Sotkua et siellä kyllä näe, mutta vieraille on aina hyvät, itsetehdyt tarjottavat. Puheenaiheetkin sivistyneempiä kuin kakkavaippojen sisältö.

Ja itse kasvatan lapseni. Me aikuiset sumplimme työmme niin, ettei lasten (4 & 6) tarvitse olla kuin 7 tuntia päivässä päiväkodissa. Tunnen lapseni todennäköisesti paremmin kuin sinä, kuulenhan myös hoitajien raportit lapsistani päivittäin ja saan tästä freesiä, ulkopuolista näkökulmaa. Lapsillani on myös hyvin paljon kavereita!

"Kuin 7 tuntia", "hoitajien raportit"... Huhhhuh. Kuusi tuntia on lapsen psyykelle olennainen hoitopäivän yläraja. Jos pysyt lapsesi kehityksestä perillä ulkopuolisten ihmisen raporttien avulla, et ressukka tunne lastasi ollenkaan etkä todellakaan kasvata lapsiasi itse, sori vaan.

Eniten käy sääliksi se malli, joka lapsille annetaan ulkoistamalla kodinhoito ja lastenhoito. Ikään kuin perheen pitäminen olisi ulkoistettavissa täysin. Kyllä lapset tarvitsevat mallia kodinhoitamisesta, muustakin kuin luomuruoanlaitosta... Ikään kuin se luomuruoka perheen pelastaisi, jos henkisesti on hukassa...

Vierailija
66/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olet vähintään 8 tuntia päivässä levännyt työpaikallasi silloin kun lapset ovat hereillä ja vilkkaimmillaan, päiväodissa vieraiden kasvatettavana.

Sun panos omien lastesi hoitoon on vain joku aamupalan ja iltapalan tarjoilu. Maksimissaan kokkaat päivällisen perheellesi ja pidät itseäsi jotenkin sankarina. HAH.

Kuule lasten kans helpolla pääseekin verrattuna siihen,mitä työäidin elämä on! En tiedä millaista työtä teet, mutta itse en ehdi työpäivän aikana lepäilemään. Sieltä äkkiä kotiin, ruuanlaittoa ja YHDESSÄOLOA perheen kesken esim.ulkoilua, lukemista, halittelua jne.Sitten ennen yhdeksää iltapalat, pesut, hammaspesut ja nukkumaan.

Vierailija
67/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat sitten kotona tai työelämässä. Kaikkien äitien kaikkialla tekemä työ on yhtä arvokasta ja tärkeää. Kaikille lapsille tärkeintä on äidin antama rakkaus. Piste.

t: av-mammojen raati

Vierailija
68/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä, saan hyvää palkkaa ja kustannan siitä siivoojan, jotta ehdin viettää aikaa lasteni kanssa. Mieheni rakastaa kokkaamista, joten teemme itse ruokamme, luomutuotteista, emmekä koskaan osta einestä. No, toisilla vaan on organisointikykyä ja energiaa! Tervetuloa meille katsomaan. Sotkua et siellä kyllä näe, mutta vieraille on aina hyvät, itsetehdyt tarjottavat. Puheenaiheetkin sivistyneempiä kuin kakkavaippojen sisältö.

Ja itse kasvatan lapseni. Me aikuiset sumplimme työmme niin, ettei lasten (4 & 6) tarvitse olla kuin 7 tuntia päivässä päiväkodissa. Tunnen lapseni todennäköisesti paremmin kuin sinä, kuulenhan myös hoitajien raportit lapsistani päivittäin ja saan tästä freesiä, ulkopuolista näkökulmaa. Lapsillani on myös hyvin paljon kavereita!

"Kuin 7 tuntia", "hoitajien raportit"... Huhhhuh. Kuusi tuntia on lapsen psyykelle olennainen hoitopäivän yläraja. Jos pysyt lapsesi kehityksestä perillä ulkopuolisten ihmisen raporttien avulla, et ressukka tunne lastasi ollenkaan etkä todellakaan kasvata lapsiasi itse, sori vaan.

Eniten käy sääliksi se malli, joka lapsille annetaan ulkoistamalla kodinhoito ja lastenhoito. Ikään kuin perheen pitäminen olisi ulkoistettavissa täysin. Kyllä lapset tarvitsevat mallia kodinhoitamisesta, muustakin kuin luomuruoanlaitosta... Ikään kuin se luomuruoka perheen pelastaisi, jos henkisesti on hukassa...

kukakohan on henkisesti hukassa? Äiti, joka ei uskalla päästää lapsiaan hoitoon, koska kukaan muu ei osaa pyyhkiä noc-petterin peppua oikein. Minusta on hyvä, että lapsi tottuu muihinkin aikuisiin kuin vanhempiinsa. Oikeasti. En pidä itseäni täydellisenä äitinä (kuten eräät), mutta todellakin tunnen lapseni paremmin kuin hoitajat. Toki kasvatusasioista heidän kanssaan keskustellaan, mutta minä olen se, joka ohjaa heidänkin toimintaansa. Kyllä meidän hoitopaikasta ainakin vanhemmilta kysytään, miten haluamme tietyt kasvatukselliset asiat hoidettavann.

Kerrotko vielä tutkimuksen, jossa sanotaan, että lapsen (6-vuotiaan esimerkiksi) psyykelle ehdoton hoitopäivän yläraja on 6 tuntia? Eipä taida löytyä.

Olen muuten koulutukseltani kasvatusalan ammattilainen :)

Vierailija
69/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se koti mitä siitä nyt enää hoidettavaa jää. Pyykin määrä taitaa olla ainut mikä ei vähenny töihinmenon myötä. Siivous, ruuanlaitto ja lastenhoitohommat sen sijaa vähenee aika paljonkin. Sehän on vaan ilo puuhastella sitten kotona sen työpäivän jälkeen, mukavaa vaihtelua.

Mulla on kokemusta molemmista, tällä hetkellä olen kotiäiti ja erittäin tyytyväinen sellainen.

Vierailija
70/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siivoaminen sinun mielestäsi perheen hoitamista? Minusta ei ole. Jos olen "ulkoistanut" siivoamisen, kaikki kotityöaika siirtyy suoraan perheeseeni. Lasten hoitamisessa minusta on tärkeää etenkin se, että lapsi saa kavereita ja tutustuu muihin turvallisiin aikuisiin. En ole ulkoistanut lasteni kasvatusta. Itse asiassa olen eniten ymmälläni tästä yhteiskunnassa valitsevasta ajattelusta, jossa vanhemmat haluavat ajatella, että kun lapsi on hoidossa tai koulussa, niin kasvatus olisi silloin heidän vastuullaan. Ei, kyllä kasvatus on 100% minun asiani edelleen.

Käykö oma lapsesi esikoulua? Menevätkö he kouluun? Vai aiotko kentien paapoa heitä kotikoulussa armeijaan asti (jonka jälkeen voivatkin kätsästi muuttaa peräkammariin). Minusta on hyvä, että lapset tottuvat elämään kodin ulkopuolellakin ennen kouluikää, oppivat ryhmässä toimimista jne. Voi pojat niitä hellantelttuja, jotka äitinsä helmasta siirtyvät suoraan koulun penkille. Heidän kanssaan tulee eniten ongelmia.

Vierailija
71/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tosin puuduttavaa, mutta niinhän se arki voi olla työssäkäyvälläkin. Paras vaihtoehto minusta olisi osa-aikatyö/lyhyt päivä, niin olisi pääkopalle jotain haastetta ja kuitenkin aikaa olla lasten kanssa.

Vierailija
72/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

Ihan säälittää työssäkäyvien lapset! Ajatelkaa nyt et joku 10-kuinen viedään kuin paketti postiin ja haetaan 10-tunnin päästä! Siellä vieraat naiset niitä hoitaa ja huutaa. Harvalla niistä on aikaa paneutua juuri sun lapsees tai pitää sylissä.

Tämä tieto sit ihan muutamissa päiväkodeissa työskennelleen suusta:( Et turha alkaa puolustella!

Kotiäidin lapsi saa olla sylissäkin tuhat kertaa enemmän kouluun asti! Ja onko joku niin stupidii ettei älyä mikä ero voi olla lasten tunne-elämällä? Jo ala-asteella näkyy nämä erot. Ehdotankin et koti/työäitien lapset eri kouluihin.

Aikanaan kauheesti painotettiin et päiväkotilasten sosiaalisuus kehittyy huimasti verrattuna...just niin nyt nähdään tulokset kun nämä sosiaalilapset mellastaa joka puolella katuja yötä myöten! On siinä tämä sosiaalisuus todellakin päässyt kehittyyn!

Sama asia kuin aikanaan tämä vapaan kasvatuksen vouhotus. Koulutetut ammatti-ihmiset sitä vouhkas Suomessakin. Prof. Arajärvi sitä perään kuuluttikin miksi nämä ammattilaiset nyt on niin hiljaa!

Vierailija
73/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työskentelen kotoa?

Vierailija
74/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen parempi kun te kaikki harakat yhteensä

Vierailija
75/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huusholli kun pommin jäljiltä, koska levitellään muksun kanssa kaikki lelut pitkin ja poikin. Keittiö on hujan hajan koska en halua edes puolieineksiä vaan meillä kokataan joka päivä. Lattioilla menee hiekkaa, koska kolme koiraa pääsevät joka päivä riehumaan vapaina ja turkissa sitä hiekkaa sitten kulkeutuu joka ikinen päivä. Olkkarissa pyörii pari peittoa, koska jossainhan sitä täytyy peuhata kun muksu nukkuu meidän makkarissa. Ja parisuhde kukoistaa. Vähän enneku mies tulee töistä siivotaan paikat, että voidaan aloittaa sama alusta seuraavana päivänä. Väittäisin, että meillä kaikki nauttivat elämästään, enkä vaihtaisi tätä. Kun olen töissä, teen tytöni täysillä ja hyvin. Nyt kun olen kotona, haluan osallistua tähänkin yhtä intensiivisesti. Aika aikaa kutakin :)

Vierailija
76/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat sitten kotona tai työelämässä. Kaikkien äitien kaikkialla tekemä työ on yhtä arvokasta ja tärkeää. Kaikille lapsille tärkeintä on äidin antama rakkaus. Piste. t: av-mammojen raati

Lopettakaa keskinäinen kilpaileminen ja päteminen ja arvostelu.

Vierailija
77/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kaunis ilma. Miksette ole siellä rannalla, jätskillä, nukketeatterissa tai puistossa? Minä olen netissä, koska siihen työssäni mahdollisuus. Töiden jälkeen menen rannalle, enkä ikinä avaa nettiä iltaisin tai viikonloppuisin ts. vapaa-ajallani.

Sillä välin kotiäidillä on hetki aikaa vaikka palstailla. Miks sä itse tuhlaat kaunista ilmaa ja työaikaa netissä jollain VAUVApalstalla pyörimiseen? Tee töitäs laiskapaska.

Sä et saa mitään palkkaa.

Olen rikas perijätär, hahhaa. Mun ei tartte koskaan tehdä töitä sen enempää kuin istua välillä perheyrityksen hallituksen kokouksessa syömässä kampaviinereitä, ja mun tilille tulee 4 kertaa vuodessa viisinumeroinen summa osinkoina.

Ja todellakin hoidan ja kasvatan itse lapseni kotona.

Oikeastiko tällaisia kannattaa tänne kirjoitella. Voit olla helposti tunnistettavissa, Suomessa kun ei ole montaa pörssilistattua perheyritystä...

Vierailija
78/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodit ovat epäsiistejä, pihoja ja puutarhaa ei ehditä hoitaa, ruoka on puolivalmista moskaa, äidit eivät edes tunne lapsiaan...jne.

Koko perheinstituutio on romahtanut sen takia koska naiset lähtivät ulkopuolelle töihin. Sen takia lapset ja nuoret voivat nyt pahoin ja avioerot nousivat räjähdysmäisesti. Lapsenne ovat vieraiden kasvatettavana suurimman osan elämästään. Yksin oman onnensa nojassa.

Meillä äiti oli kotiäitinä kyllä koko mun lapsuuteni ajan ja silti vanhempani ovat tätä nykyä eronneet.

Eiköhän siksi nykyään erota, koska ennen ei vain erottu. Ei vaikka oli kuinka paskaa tahansa. Nykyään avioeroperheet ovat tavallisia eikä niitä kauhistella, jos ennen oltaisiin erottu, siinä olis menny monelta herneet väärään koloon.

Ja kehtaan väittää, että nuoriswo on ennemminkin voinut huonosti, siitä ei vain puhuttu. Nykyään (ja onneksi) uskalletaan avata se suu ja pyytää apua.

Vierailija
79/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olet vähintään 8 tuntia päivässä levännyt työpaikallasi silloin kun lapset ovat hereillä ja vilkkaimmillaan, päiväodissa vieraiden kasvatettavana. Sun panos omien lastesi hoitoon on vain joku aamupalan ja iltapalan tarjoilu. Maksimissaan kokkaat päivällisen perheellesi ja pidät itseäsi jotenkin sankarina. HAH.

niiden villien lastesi kanssa ja tietenkin palstalla...

Vierailija
80/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kaunis ilma. Miksette ole siellä rannalla, jätskillä, nukketeatterissa tai puistossa? Minä olen netissä, koska siihen työssäni mahdollisuus. Töiden jälkeen menen rannalle, enkä ikinä avaa nettiä iltaisin tai viikonloppuisin ts. vapaa-ajallani.

Sillä välin kotiäidillä on hetki aikaa vaikka palstailla. Miks sä itse tuhlaat kaunista ilmaa ja työaikaa netissä jollain VAUVApalstalla pyörimiseen? Tee töitäs laiskapaska.

Sä et saa mitään palkkaa.

Olen rikas perijätär, hahhaa. Mun ei tartte koskaan tehdä töitä sen enempää kuin istua välillä perheyrityksen hallituksen kokouksessa syömässä kampaviinereitä, ja mun tilille tulee 4 kertaa vuodessa viisinumeroinen summa osinkoina.

Ja todellakin hoidan ja kasvatan itse lapseni kotona.

Oikeastiko tällaisia kannattaa tänne kirjoitella. Voit olla helposti tunnistettavissa, Suomessa kun ei ole montaa pörssilistattua perheyritystä...

Ja jossa vielä nainen hallituksessa, joka ei kuitenkaan työskentele.

Ai ei kun googlettamaan ;)