Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi mitään sille, että tunnen tiettyä ylemmyyttä kotiäitejä kohtaan.

Vierailija
07.07.2011 |

Ehkä se johtuu siitä, että kotiäidit monasti valittavat miten raskasta ja aikaaviepää se kotona oleminen ja kodinhoito on.

No, minä hoidan näiden töiden OHESSA myös sen kodin, vähänkö tulee yli-ihmismäinen olo ;)

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin menemisessä ja lasten tarhaan laittamisessa on se hyvä puoli, että ne kotityötkin vähenevät.Kun ne tenavat ovat poissa kotona sen 8 tuntiakin niin kukapa siellä sotkee tai kenelle laittaa ruokia.....

aikaiseksi, ja mä näytän sulle äidin, joka valhettelee niin että korvat heiluu.

Vierailija
22/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvien äitien kodit ovat epäsiistejä, pihoja ja puutarhaa ei ehditä hoitaa, ruoka on puolivalmista moskaa, äidit eivät edes tunne lapsiaan...jne.

Koko perheinstituutio on romahtanut sen takia koska naiset lähtivät ulkopuolelle töihin. Sen takia lapset ja nuoret voivat nyt pahoin ja avioerot nousivat räjähdysmäisesti. Lapsenne ovat vieraiden kasvatettavana suurimman osan elämästään. Yksin oman onnensa nojassa.

...enemmän kuin ikinä, avioeroja on enemmän kuin ikinä ja lapset voivat huonommin kuin ikinä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kolme ja neljäs on tulossa. Joka äitiys- ja hoitovapaan välissä olen ollut töissä ennen seuraavaa äitiys- ja hoitovapaata. Kun lapsilla on noin 4 vuotta ikäeroa, niin töihin ehtii hyvin aina välissä. Mukavaa vaihtelua.

Vierailija
24/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin menemisessä ja lasten tarhaan laittamisessa on se hyvä puoli, että ne kotityötkin vähenevät.Kun ne tenavat ovat poissa kotona sen 8 tuntiakin niin kukapa siellä sotkee tai kenelle laittaa ruokia.....

aikaiseksi, ja mä näytän sulle äidin, joka valhettelee niin että korvat heiluu.

no meillä on kaksi. Ja kun ajattelee sitä, mihin ne pystyvät kotipäivän aikana ja mihin ehtivät tarhan jälkeen niin on siinä huima ero....

Vierailija
25/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kaunis ilma. Miksette ole siellä rannalla, jätskillä, nukketeatterissa tai puistossa?

Minä olen netissä, koska siihen työssäni mahdollisuus. Töiden jälkeen menen rannalle, enkä ikinä avaa nettiä iltaisin tai viikonloppuisin ts. vapaa-ajallani.

Vierailija
26/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on täysin totta!

Hyvin sanottu.

Työssäkäyvän äidin työlistalta on poissa yksi lounas ja tiskit. Pyykit pitää edelleen huoltaa ja koti siivota, vuodevaatteet tuulettaa, ruoat ja kodintarvikkeet ostaa, piha hoitaa, ruoat laittaa. Lapset tuovat sisään hiekkaa monta kertaa päivässä, lelut ja muut leviävät lattioille monta kertaa päivässä, ruokapöytä täyttyy ja sotkeentuu monta kertaa päivässä. Lapsia pitää kuljettaa harrastuksiin ja niihin liittyen pitää tehdä muuta "vapaaehtoista" työtä.

Lisäksi työssäkäyvä äiti hoitaa työnsä.

Samaan aikaan kotiäiti kiillottelee tiskipöytää ja valittaa että hohhoh kun on rankkaa.

Vierailija
27/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te SÄÄLITTE toisianne erilaisista elämänvalinnoista olettaen, että toinen on "joutunut" vastentahtoisesti valitsemaan mitä on valinnut ja sekä hän että lapset "kärsivät kauheasti"? Eikö tule mieleen, että ihmiset voivat vapaaehtoisesti valita jotain eivätkä sen vuoksi koe samoja asioita rasittavina, mitä itse kokisitte?

Ja esimerkiksi jos jollain kotiäidillä on tosi hoidettu puutarha ja jollain työssäkäyvällä pihaa ei juurikaan ole laitettu, niin heti on oletus, että pihaa ei ehdi laittaa tai ei jaksa, kun on niin väsynyt, tms. Voisiko olla, että kaikille se pihan laittaminen ei ole niin tärkeä asia, kun energian suuntaa ihan muihin asioihin?

Miten te ihmiset jaksatte miettiä noin paljon toisten elämää? Ihan uskomatonta.

Vierailija
28/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te SÄÄLITTE toisianne erilaisista elämänvalinnoista olettaen, että toinen on "joutunut" vastentahtoisesti valitsemaan mitä on valinnut ja sekä hän että lapset "kärsivät kauheasti"? Eikö tule mieleen, että ihmiset voivat vapaaehtoisesti valita jotain eivätkä sen vuoksi koe samoja asioita rasittavina, mitä itse kokisitte? Ja esimerkiksi jos jollain kotiäidillä on tosi hoidettu puutarha ja jollain työssäkäyvällä pihaa ei juurikaan ole laitettu, niin heti on oletus, että pihaa ei ehdi laittaa tai ei jaksa, kun on niin väsynyt, tms. Voisiko olla, että kaikille se pihan laittaminen ei ole niin tärkeä asia, kun energian suuntaa ihan muihin asioihin? Miten te ihmiset jaksatte miettiä noin paljon toisten elämää? Ihan uskomatonta.

Minä kuolisin tylsyyteen, jos olisin kotona yli vuoden. Mutta me ihmiset olemme erilaisia.

Vierailija
29/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten hoidettavaksi viet omat rakkaimpas.

Vierailija
30/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hoidan ihan itse lasteni kasvatuksen enkä sysää sitä tieskenen hartioille.

Päiväkoti mitään kasvata, se nyt on sellainen askartelukerho 6 tuntia päivässä lapselleni. Kyllä meillä kasvatetaan kotona lapset! Silti olen yhteiskunnalle hyödyksi ja teen merkityksellistä työtä. Jos kaikki äidit jäisivät kotiin, niin kyllä siitä yhteiskunta kärsisi.

Itse olen korkeasti koulutettu ja ollut kotiäitinäkin sen 3 vuotta. Kyllä oli kotona lilluttelu niin paljon helpompaa kuin työssäkäynti + lasten + kodin + parisuhteen hoitaminen. Silti olen nykyisin henkisesti paljon onnellisempi ja jaksan touhuta illat lapseni kanssa paremmin kuin kotona ollessa (jolloin lapsi leikki omiaan ja minä siivosin/kokkasin). Lapseni on kyllä jo kouluikäinen.

Vierailija
31/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten hoidettavaksi viet omat rakkaimpas.

Pakkohan se on jonkun töitäkin tässä maassa tehdä! Yli 3-vuotiaat olen ilolla vienyt hoitoon. Ei se mulle huonoa omaatuntoa tee tai rakkautta vähennä. Päin vastoin!

Vierailija
32/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jäätelöä voi hakea kylmälaukulla kaupasta. Joo, ymmärsin, et olivat esimerkkejä.....

Vierailija
33/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiistellä tästä typerästä aiheesta vuodesta toiseen?! Onko teidän itsetuntonne niin perkeleen huono että pitää haukkua ja arvostella ja "tuntea ylemmyyttä" erilailla tekevien suhteen??

Olen työssäkäyvä äiti. Arvatkaa tunnenko olevani jotenkin parempi kuin kotiäidit? No en tod. Tai kun olin esikoisen kanssa kotiäitinä? No en tuntenut. Kristus että tämä sama ikuisuusaihe jaksaa aina vaan saada juupas-eipäs väittelyä aikaan.

Itsellä lähinnä palaa hihat kun näen näin mustavalkoisesti ajattelevia ihmisiä.

Kasvakaa kiukuttelijat ja riitelijät aikuiseksi ja LOPETTAKAA toistenne arvostelu!!!!

Vierailija
34/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla yli-ihminen. Ootko nyt tyytyväinen?

Vierailija
35/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvien äitien kodit ovat epäsiistejä, pihoja ja puutarhaa ei ehditä hoitaa, ruoka on puolivalmista moskaa, äidit eivät edes tunne lapsiaan...jne.

Koko perheinstituutio on romahtanut sen takia koska naiset lähtivät ulkopuolelle töihin. Sen takia lapset ja nuoret voivat nyt pahoin ja avioerot nousivat räjähdysmäisesti. Lapsenne ovat vieraiden kasvatettavana suurimman osan elämästään. Yksin oman onnensa nojassa.

Päinvastoin! Työssäkäyvillä äideillä on joko varaa kustantaa siivooja tai sitten heillä myös mies siivoaa oman osansa. Ainoat sotkukodit olen nähnyt monikkoperheissä, joilla äiti on kotona, rönttyvaatteissaan.

Minä käyn töissä, saan hyvää palkkaa ja kustannan siitä siivoojan, jotta ehdin viettää aikaa lasteni kanssa. Mieheni rakastaa kokkaamista, joten teemme itse ruokamme, luomutuotteista, emmekä koskaan osta einestä. No, toisilla vaan on organisointikykyä ja energiaa! Tervetuloa meille katsomaan. Sotkua et siellä kyllä näe, mutta vieraille on aina hyvät, itsetehdyt tarjottavat. Puheenaiheetkin sivistyneempiä kuin kakkavaippojen sisältö.

Ja itse kasvatan lapseni. Me aikuiset sumplimme työmme niin, ettei lasten (4 & 6) tarvitse olla kuin 7 tuntia päivässä päiväkodissa. Tunnen lapseni todennäköisesti paremmin kuin sinä, kuulenhan myös hoitajien raportit lapsistani päivittäin ja saan tästä freesiä, ulkopuolista näkökulmaa. Lapsillani on myös hyvin paljon kavereita!

Happamia, sano...

Vierailija
36/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kaunis ilma. Miksette ole siellä rannalla, jätskillä, nukketeatterissa tai puistossa?

Minä olen netissä, koska siihen työssäni mahdollisuus. Töiden jälkeen menen rannalle, enkä ikinä avaa nettiä iltaisin tai viikonloppuisin ts. vapaa-ajallani.

Sillä välin kotiäidillä on hetki aikaa vaikka palstailla. Miks sä itse tuhlaat kaunista ilmaa ja työaikaa netissä jollain VAUVApalstalla pyörimiseen? Tee töitäs laiskapaska.

Vierailija
37/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kaunis ilma. Miksette ole siellä rannalla, jätskillä, nukketeatterissa tai puistossa? Minä olen netissä, koska siihen työssäni mahdollisuus. Töiden jälkeen menen rannalle, enkä ikinä avaa nettiä iltaisin tai viikonloppuisin ts. vapaa-ajallani.

Sillä välin kotiäidillä on hetki aikaa vaikka palstailla. Miks sä itse tuhlaat kaunista ilmaa ja työaikaa netissä jollain VAUVApalstalla pyörimiseen? Tee töitäs laiskapaska.

Sä et saa mitään palkkaa.

Vierailija
38/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssäkäyvien äitien panos lapsensa hoitoon on niin vähäinen että se ei juuri eroa siitä jos on lapseton sinkku jolla on vaikka hamsteri lemmikkinä.

Eikös tämä koske sitten isiä myös? Eli isä on aivan mitätön henkilö lapsen elämässä koska käy töissä? Jes, nyt kaikki isät vapaaksi vastuusta ja terassille!

Vierailija
39/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodit ovat epäsiistejä, pihoja ja puutarhaa ei ehditä hoitaa, ruoka on puolivalmista moskaa, äidit eivät edes tunne lapsiaan...jne. Koko perheinstituutio on romahtanut sen takia koska naiset lähtivät ulkopuolelle töihin. Sen takia lapset ja nuoret voivat nyt pahoin ja avioerot nousivat räjähdysmäisesti. Lapsenne ovat vieraiden kasvatettavana suurimman osan elämästään. Yksin oman onnensa nojassa.

Miehen kanssa tehdään kotityöt puoliksi. Kotiäiti taas joutuu siivoamaan ja laittamaan ruokaa, että mies on töistäpalatessa tyytyväinen.

Vierailija
40/101 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on kaunis ilma. Miksette ole siellä rannalla, jätskillä, nukketeatterissa tai puistossa? Minä olen netissä, koska siihen työssäni mahdollisuus. Töiden jälkeen menen rannalle, enkä ikinä avaa nettiä iltaisin tai viikonloppuisin ts. vapaa-ajallani.

Sä et saa mitään palkkaa.

Olen rikas perijätär, hahhaa. Mun ei tartte koskaan tehdä töitä sen enempää kuin istua välillä perheyrityksen hallituksen kokouksessa syömässä kampaviinereitä, ja mun tilille tulee 4 kertaa vuodessa viisinumeroinen summa osinkoina.

Ja todellakin hoidan ja kasvatan itse lapseni kotona.