En voi mitään sille, että tunnen tiettyä ylemmyyttä kotiäitejä kohtaan.
Ehkä se johtuu siitä, että kotiäidit monasti valittavat miten raskasta ja aikaaviepää se kotona oleminen ja kodinhoito on.
No, minä hoidan näiden töiden OHESSA myös sen kodin, vähänkö tulee yli-ihmismäinen olo ;)
Kommentit (101)
in your dreams honey :DDD
on vain köyhiä duunareita ja paskoja av-mammoja.
usein olevani etuoikeutettu, kun voi olla pienen lapsen kanssa kotona. En missään nimessä halua töihin lasten ollessa pieniä, ellei rahallisesti ole pakko. Tämä on elämäni tärkeintä aikaa, tai siltä ainakin nyt tuntuu.
alottajaa kohtaan. Tunne, jota tunnen alottajaa kohtaan on sääli, välinpitämättömyys ja halveksunta.
kiistellä tästä typerästä aiheesta vuodesta toiseen?! Onko teidän itsetuntonne niin perkeleen huono että pitää haukkua ja arvostella ja "tuntea ylemmyyttä" erilailla tekevien suhteen??
Olen työssäkäyvä äiti. Arvatkaa tunnenko olevani jotenkin parempi kuin kotiäidit? No en tod. Tai kun olin esikoisen kanssa kotiäitinä? No en tuntenut. Kristus että tämä sama ikuisuusaihe jaksaa aina vaan saada juupas-eipäs väittelyä aikaan.
Itsellä lähinnä palaa hihat kun näen näin mustavalkoisesti ajattelevia ihmisiä.Kasvakaa kiukuttelijat ja riitelijät aikuiseksi ja LOPETTAKAA toistenne arvostelu!!!!
Kypsymätöntä kuvitella, että oma valinta on se ainoa oikea mahdollinen.
kiistellä tästä typerästä aiheesta vuodesta toiseen?! Onko teidän itsetuntonne niin perkeleen huono että pitää haukkua ja arvostella ja "tuntea ylemmyyttä" erilailla tekevien suhteen??
Olen työssäkäyvä äiti. Arvatkaa tunnenko olevani jotenkin parempi kuin kotiäidit? No en tod. Tai kun olin esikoisen kanssa kotiäitinä? No en tuntenut. Kristus että tämä sama ikuisuusaihe jaksaa aina vaan saada juupas-eipäs väittelyä aikaan.
Itsellä lähinnä palaa hihat kun näen näin mustavalkoisesti ajattelevia ihmisiä.Kasvakaa kiukuttelijat ja riitelijät aikuiseksi ja LOPETTAKAA toistenne arvostelu!!!!
En tajua, miten ihmiset jaksaa kitistä tästä asiasta. Jokainen tekee niin kuin tekee, eikä sitä tartte toisten arvostella tai kadehtia.
Ja sanoisin, että kumpikin vaihtoehto on omalla tavallan huono (tosin ehkä myös omalla tavallaan hyvä). Ja kummassakin vaihtoehdossa meillä oli kotona sotkuista, itse olin kiireinen ja hermostunut, jne.
Meille paras vaihtoehto on ollut se, jossa kumpikin vanhempi on töissä osa-aikaisesti ja kumpikin sitten "osa-aikaisesti" kotivanhempi. TOsin lapselle olisi ehkä jo 2-vuotiaasta tehnyt hyvää olla välillä jossain kerhossa/päiväkodissa, mutta kotona on hoidettu, lähinnä kotihoidontuen takia. 3-vuotiaasta alkaen menee osa-aikaisesti päiväkotiin.
...valinta.
...siitähän se tyytyväisyys ja aikaansaavuuden tunne tulee, kun pystyy johonkin, mihin suinkaan kaikki eivät pysty.
T. toinen työäiti, 3 lasta
kiistellä tästä typerästä aiheesta vuodesta toiseen?! Onko teidän itsetuntonne niin perkeleen huono että pitää haukkua ja arvostella ja "tuntea ylemmyyttä" erilailla tekevien suhteen?? Olen työssäkäyvä äiti. Arvatkaa tunnenko olevani jotenkin parempi kuin kotiäidit? No en tod. Tai kun olin esikoisen kanssa kotiäitinä? No en tuntenut. Kristus että tämä sama ikuisuusaihe jaksaa aina vaan saada juupas-eipäs väittelyä aikaan. Itsellä lähinnä palaa hihat kun näen näin mustavalkoisesti ajattelevia ihmisiä. Kasvakaa kiukuttelijat ja riitelijät aikuiseksi ja LOPETTAKAA toistenne arvostelu!!!!
...valinta.
100% mikä valinta on kenenkin lapselle se ainoa ja ehdottoman oikea?
Säälin sinua. Ei voi olla noin kapeakatseisen besserwisserin elämä mukavaa :(
Onneksi minä tiedän ainoastaan mikä on hyväksi omalle lapselleni, enkä halua tai aio puuttua muiden kasvatukseen vaan luotan että jokainen tekee kuinn parhaaksi olosuhteissaan katsoo.
...siitähän se tyytyväisyys ja aikaansaavuuden tunne tulee, kun pystyy johonkin, mihin suinkaan kaikki eivät pysty. T. toinen työäiti, 3 lasta
kiistellä tästä typerästä aiheesta vuodesta toiseen?! Onko teidän itsetuntonne niin perkeleen huono että pitää haukkua ja arvostella ja "tuntea ylemmyyttä" erilailla tekevien suhteen?? Olen työssäkäyvä äiti. Arvatkaa tunnenko olevani jotenkin parempi kuin kotiäidit? No en tod. Tai kun olin esikoisen kanssa kotiäitinä? No en tuntenut. Kristus että tämä sama ikuisuusaihe jaksaa aina vaan saada juupas-eipäs väittelyä aikaan. Itsellä lähinnä palaa hihat kun näen näin mustavalkoisesti ajattelevia ihmisiä. Kasvakaa kiukuttelijat ja riitelijät aikuiseksi ja LOPETTAKAA toistenne arvostelu!!!!
...valinta.
100% mikä valinta on kenenkin lapselle se ainoa ja ehdottoman oikea?
Säälin sinua. Ei voi olla noin kapeakatseisen besserwisserin elämä mukavaa :(
Onneksi minä tiedän ainoastaan mikä on hyväksi omalle lapselleni, enkä halua tai aio puuttua muiden kasvatukseen vaan luotan että jokainen tekee kuinn parhaaksi olosuhteissaan katsoo.
parempi valinta olla jonkun toisen hoidossa. Mutta joo, meitä äitejä on erilaisia.
On todellakin parempi että joku työnarkomaani laittaa lapsensa hoitoalan ammattilaisten hoivattavaksi päivisin kun sitä omaa hoivaviettiä ei tarpeeksi löydy ja seinät kaatuis kotona uraohjuksen päälle.
...että kaikki näkevät tarpeeksi toisiaan, koti on riittävän puhas ja viihtyisä, ruoka on ajallaan ja koostumuskeltaan terveellistä, vaatehuolto ja harrastuskuskaukset pelaavat?
Tietysti taustalla pitää pyöriä riittävä rahoitus ja se että kaikki perheenjäsenet voivat hyvin tarkoittaa eri asioita eri perheissä.
Joku kokee työn+kodin+perheen liian vaativana yhdistelmänä, jolloin ratkaisu varmasti on joko kotiavun saaminen tai työn jättäminen, harvemmin kai kuitenkaan perheen jättäminen ;)
Joku turhautuu pelkkään kotona olemiseen ja työ on välttämätön henkireikä.
Jos perheen yksilöiden tarpeita ei huomioida ei homam toimi ja eri perheissä menee nämä eri tavoin ja tarpeet erilaisia. Pääasia on että kukin löytää sen itselleen ja omille läheisilleen tarpeellisen tasapainon niin elannon takaamiseksi kuin eri elämän osa-alueiden tasapainottamiseksi.
että johonkin se kalikka taas osui...
Tero
ap:n logiikalla kun olen kotona lasten kanssa ja teen töitä kotona! xDDD
Enkä edes mitään toimistohommia vaan fyysistä työtä, meillä on hevostallin (täyspitotalli) lisäksi muutama lammas, possuja, kanoja, puutarhaa ja kasvimaata hoidettavana. =D
Joo, tää viikko on lomaa, on tuo lomittaja tekemässä mun hommia. =)
Mutta tosissaan, aika surkeeta on elämä jos pitää sen mukaan itteään asettaa ylemmäs että onko töissä ja hoitaa kodin vai onko kotona ja ns. tekee kaiken itse...
Tietenkään en sanoisi tätä koskaan ääneen, mutta näin tunnen...
ap:n logiikalla kun olen kotona lasten kanssa ja teen töitä kotona! xDDD Enkä edes mitään toimistohommia vaan fyysistä työtä, meillä on hevostallin (täyspitotalli) lisäksi muutama lammas, possuja, kanoja, puutarhaa ja kasvimaata hoidettavana. =D Joo, tää viikko on lomaa, on tuo lomittaja tekemässä mun hommia. =) Mutta tosissaan, aika surkeeta on elämä jos pitää sen mukaan itteään asettaa ylemmäs että onko töissä ja hoitaa kodin vai onko kotona ja ns. tekee kaiken itse...
ap:n logiikalla kun olen kotona lasten kanssa ja teen töitä kotona! xDDD Enkä edes mitään toimistohommia vaan fyysistä työtä, meillä on hevostallin (täyspitotalli) lisäksi muutama lammas, possuja, kanoja, puutarhaa ja kasvimaata hoidettavana. =D Joo, tää viikko on lomaa, on tuo lomittaja tekemässä mun hommia. =) Mutta tosissaan, aika surkeeta on elämä jos pitää sen mukaan itteään asettaa ylemmäs että onko töissä ja hoitaa kodin vai onko kotona ja ns. tekee kaiken itse...
Ehkä se johtuu siitä, että kotiäidit monasti valittavat miten raskasta ja aikaaviepää se kotona oleminen ja kodinhoito on.
No, minä hoidan näiden töiden OHESSA myös sen kodin, vähänkö tulee yli-ihmismäinen olo ;)
Minä olen kotiäitinä oloon tyytyväinen eikä sun tuntemiset ole minulta pois.
Et sinä ainakaan työn ohessa lasta/lapsia kotona pysty hoitamaan, se on varma. Jos nyt sen kodin vielä hoidatkin. lasten vuoksi minä kotona olen, en tämän kiinteistön.
Terkuin: Äiti 46v
...jos kotona olet myös töissä niin ehkä siinä lapset silloin samalla hoituu.
Äiti 46v
...siitähän se tyytyväisyys ja aikaansaavuuden tunne tulee, kun pystyy johonkin, mihin suinkaan kaikki eivät pysty. T. toinen työäiti, 3 lasta
kun se on niin rankkaa!
in your dreams honey :DDD