Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulostan varmaan martyyriäidiltä, mutta en ymmärrä

Vierailija
17.07.2011 |

vanhempia jotka tarvitsevat monta kertaa viikossa lepohetkiä (monta kertaa viikossa yöhoitoa) pienistä lapsistaan.

Miksi ihmeessä on pitänyt tehdä lapsia, jos heidän kanssaan ei jaksa ja on niin raskasta?

Juhliminen menee lasten edelle ja krapulassa makaaminen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämähän ei nyt enää onnistu, kun kyttämammoja on joka nurkassa. On sit pakko viedä lapset hoitoon juopottelun ajaksi...

Vierailija
2/11 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se mummokin kelpaa sen hädän tullessa. Onhan se välillä sääli jos pienelle tuleekin hätä, mutta toisaalta, voi olla tilanteita joissa se äiti ei jokatapauksessa pääse lohduttamaan. Itse olen ollut n. 9 kk ikäisestä hoidossa tarhassa ja ihan kouluikään asti. Musta tuli aivan normaali työssäkäyvä ihminen. Olen sosiaalinen ja normaalilla älyllä varustettu, eikä mua ole imetettykään kuin hädintuskin muutama kuukausi. Äiti oli kaiken ajan kotona minkä silloin sai olla+ lomansa päälle, sitten oli mentävä töihin.

En siis pidä siihen nähden pahana jos lapsi on tutulla mummollaan, jolla ei sillä hetkellä ole ketään muuta huollettavanaan, hoidossa hetken tai jopa sen yhden yön.

Olenpahan sitten itsekin taas virkeämpi vaikka mulla lasta ikävä olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu säälittää eräs 7 vuotias tyttö jonka äiti on joka viikonloppu menossa ja tämä tyttö mummillansa.

Siis koko viikonlopun ja näin on ollut tytön syntymästä lähtien.

Onhan se toki hyvä ettei heitteille jätä, mutta ihmetyttää se että miksi meni tekemään lapsen jos ei tahdo tämän kanssa viettää aikaa.

Ämmä on sentään yli 30 joten luulisi iän puolesta saaneen tarpeeksi juosta joskus...

Eikä mulla ole mitään sitä vastaan että äiditkin viettävät omaa aikaa, mutta mielestäni se menee jo överiksi että tarvitsee joka viikonloppu viilettää perjantaista sunnuntaihin...

Vierailija
4/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukeloita tehdään vaikka ei jakseta hoitaa, mutta kapakoissa jaksetaan riekkua ja inistä, kun isovanhemmat ja muut mahdolliset ihmiset eivät hoida heidän tekeleitään, VAAN he ihan itse joutuvat heitä hoitamaan. Jo on väärin!

Vierailija
5/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vanhempien lapsista aikanaan tulee? Väestön äly ja moraali rapautuu. Köyhät ja reppanat lisääntyvät meilläkin paljon enemmän kuin hyvintoimeentulevat. Mitä tästä seuraa? Miettikääpä sitä!

Vierailija
6/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten edes haluaa olla erossa lapsista työviikon jälkeen. Itse ainakin nautin kun ollaan kotona yhdessä koko perhe. Kyllä itse ainakin baarireissuni juoksin ennen lapsia, joten enää ei ole tavetta moiseen.

Vaikka onhan se hienoa, kun lapset on välillä isovanemmillaankin ja itsellä on sitä omaa aikaa. Meillä tuota herkkua on pari-kolme kertaa vuodessa viikon verran kerrallaan. Silloin minä ja miehemme ei kylläkään baarissa juosta vaan yleensä paiskitaan töitä tai remonttia kotona...Ja lapset viettää laatuaikaa isovanhemmillaan.

Vierailija
7/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla kaveri- ja tuttavapiirin ainut äiti joka ei ole vienyt vauvaa hoitoon jotta - pääsee juhlimaan. ihme prioriteetit äideillä.

oma on jo kohta kaksi enkä ole raaskinut vielä hoitoon antaa, puhumattakaan mistään yökyläilyistä.

tälläkin hetkellä tutun vuoden vanha vkl:n hoidossa ja vanhemmat rentoutumassa, kuten itse sanoivat. mukula on yöhoidossa useamman kerran kuussa, ollut ihan pikkuvauvasta lähtien. ja vanhemmat tuolloin ympäripäissään ja rapulassa. ärsyttää ja säälittää. :/

Vierailija
8/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ainakin meillä kärttävät lasta hoitoon. Joka kerran ei viedä/anneta, useammin pyytävät kuin viedään. Lapsi vasta 7 kk, mutta ei vierasta heitä. Saahan siinä lapsi luotua mummoihinkin suhteen pienestä pitäen. Sitten kun lapsi joskus mummolla on hoidossa, pääsee itsekin menemään jonnekin. Eikä me käydä välttämättä missään baarissa. Ikää meilläkin 30. Käydään yhdessä esim. konsertissa selvinpäin ja illaksi/yöksi kotiin tai elokuvissa ja ravintolassa. Toki olemme pari kertaa jättäneet yöksikin ja silloin vedimme ne kuuluisat pöhnät. En koe tuosta silti huonoa omaatuntoa. Kyllä me sen lapsen ihan itse hoidamme! Emmekä ole mummoille väkisin tuuppaamassa.. korostan siis sitä, että mummot itse haluaisivat hoitaa vieläkin useammin.

Vierailija
9/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot ainakin meillä kärttävät lasta hoitoon. Joka kerran ei viedä/anneta, useammin pyytävät kuin viedään. Lapsi vasta 7 kk, mutta ei vierasta heitä. Saahan siinä lapsi luotua mummoihinkin suhteen pienestä pitäen. Sitten kun lapsi joskus mummolla on hoidossa, pääsee itsekin menemään jonnekin. Eikä me käydä välttämättä missään baarissa. Ikää meilläkin 30. Käydään yhdessä esim. konsertissa selvinpäin ja illaksi/yöksi kotiin tai elokuvissa ja ravintolassa. Toki olemme pari kertaa jättäneet yöksikin ja silloin vedimme ne kuuluisat pöhnät. En koe tuosta silti huonoa omaatuntoa. Kyllä me sen lapsen ihan itse hoidamme! Emmekä ole mummoille väkisin tuuppaamassa.. korostan siis sitä, että mummot itse haluaisivat hoitaa vieläkin useammin.

Isovanhemmat haluavat lapsenlapsensa hoitoon säännöllisin väliajoin, ja koska lapset haluavat mennä mummille ja vaarille, niin mikäs siinä. Ja lapsilla hyvä suhde isovanhempiin ja se on tärkeää minullekin.

Vierailija
10/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten raaskitte antaa pienen hoitoon ja vieläpä yöksi? eikö tunnu pahalta tai kurjalta? ja vielä vauvaikäisen? mulla on vieläkin tarve olla lapsen saatavilla, vaikka onkin jo vauvaiän ohittanut. että jos lapsella tulee hätä äidille, niin tahdon olla lapsen saatavilla. ja vauvana yökyläilyt ei olisi tulleet kuuloonkaan kun vauva oli tissillä ja vielä taaperonakin haluaa olla äidin lähellä kun käy nukkumaan. hyvällä kysyn ja uteliaana.

Vierailija
11/11 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mummo haluaa lapsen hoitoon, käytte jossain selvinpäin (!) ja viette lapsen kotiin. Muutaman kerran vuodessa nyt varmaan kaikille vanhemmille sallitaan ne pöhnät (niinkuin asian ilmaisit). Minä ymmärrän tämän muutamaksi lasilliseksi silloin tällöin hyvien ystävien seurassa.

Mutta nämä muut on puhunut joka viikonloppu tapahtuneesta kännäämisestä perjantaista sunnuntaihin. Se on vähän eri asia, eikö?

Itse tiedän pariskunnan, joka on eroamassa, asuvat vielä yhdessä koska isä ei ole löytänyt itselleen kämppää. Vanhemmat ryyppää joka viikonloppu, lapset on hoidossa milloin missäkin (vaimon sisaruksilla vuorotellen). Ja molemmilla on hirveä hinku pariutua uudelleen. Satun tietämään, että lapsia ei niin hirveän mielellään otettaisi hoitoon, koska sisaruksilla omiakin lapsia.