Lohduttakaa mua ja laittakaa tähän lapsenne tekemiä kalliita tuhoja
Mun 2-vuotias potkaisi läppärin näytön pimeäksi, eikä siitä tule enää konetta.
Kommentit (102)
kun ei "tajunnut" ettei sitä saa pudotella ja heitellä lattialle...
Jos pyöräilykypärä ei kestä kohtalaista kolhimista, niin mitenhän se suojaisi päätä onnettomuudessa? Ei sillä, että pyöräilykypäränkään pitäisi mitä tahansa kestää. Mutta aika paljon kuitenkin. Lapsikin saavuttaa fillarilla reippaan juoksuvauhdin. Kun siitä kaatu, kypärän sisällä on pää ja sen jatkeena koko ihmisen paino. Uskoakseni kypärään kohdistuu siinä suuremmat rasitukset kuin lapsen paiskoessa sitä.
vuosia käyttämäni pampulat. Siis niillä oli suuri tunnearvo. Olin käyttänyt niitä vuosia lapsena ja niiden kuminauhat olivat ihan kuin uudet. Todella rakkaat minulle. (Siis hiuspampulat.)
että se temppuilee lähes päivittäin, mutta käytän sitä silti, pitää vaan välillä irrottaa akku ja laittaa takas...
4v kaksoset taas repi kalliit boordit huoneensa seinältä. Ja ovat kaivertaneet reiän pianon nahkatuoliin.
No ihan samat tuhot. Tekijänä 13-vuotias, joka hermostui läppärin "lagimiseen" ja pamautti näytön paskaksi. Totesin vaan pojalle, että sulla ei nyt sitten ole enää tietokonetta. Eikä tule olemaan, omilla kesätyörahoillaan ostaa sitten seuraavan....
Laittakaa mieluummin matkavakuutukseen.
Ja eikös noi mene kotivakuutukseen? Ainakin meillä meni...
toinen tiputti kameran ja sököksi män.
minä itse tiputin läppärin ja olin itse hetkeä aiemmin maininnut lapsille"varokaa tuota läppäriä" näitähän sattuu ja tapahtuu...niinkauan ihan jees kunhan kukaan ei satuta itseään...tätä varten mä maksan itseni kipeeksi vakuutusmaksuja
Jos pyöräilykypärä ei kestä kohtalaista kolhimista, niin mitenhän se suojaisi päätä onnettomuudessa? Ei sillä, että pyöräilykypäränkään pitäisi mitä tahansa kestää. Mutta aika paljon kuitenkin. Lapsikin saavuttaa fillarilla reippaan juoksuvauhdin. Kun siitä kaatu, kypärän sisällä on pää ja sen jatkeena koko ihmisen paino. Uskoakseni kypärään kohdistuu siinä suuremmat rasitukset kuin lapsen paiskoessa sitä.
kypärää ei saisi enää käyttää. Ei ole enää takeita, että se suojaisi. Ei tod ole tarkoitus, että lapsi viskoo sitä lattialle kotiin tullessaan...
aikoinaan pikkuveljeni heitti eräissä juhlissa kivellä ison lommon jonkun meille tuntemattoman vieraan loistoautoon.
ilman näppäimiä s, x, ö, h, 8 ja -. Menivät kirjaimet "parempiin suihin" (silloin 1v).
mutta keittiön pöydän ovat pilanneet, kun piirtävät aina kuulakärkikynällä ohuen paperin päälä. Se raapii puupintaan jälkiä. Kivoja ukkeleita vaan näkyy.
Saman ryhmän 6 tuolia on koluttu ihan karmean näköisiksi, kun ne aina hakataan pöytää vasten poislähtiessä. Joka tuolissa on kauhea lovi siinä missä se kolahtaa pöytää vasten.
Sitten sellaisia pieniä, että astianpesukonetta vasten tömähti joku lelu ja siihen tuli lommo. Rosterisessa pinnassa näkyy lommo, vaikka sen sai suoristettua.
Samoin jääkaapin oveen on osuttu jollain, josta näkyy isot naarmut rosteripinnassa.
3 vuotta vanhat parketit on aika karmeassa kunnossa..
Pieniä luonnollisia kulumia, mutta pienituloista ärsyttäviä...
Leikki kavereidensa kanssa tulitikuilla, saatte arvata lopputuloksen. Kallista oli juu, ja maksetaan vieläkin. Jos jotain positiivista, niin ei onneksi keneltäkään henki mennyt.
Hajottaneet mm.
-digikameran
-pölynimurin
-tallentavan digiboxin sekä -dvd:n
-kirjoituspöydän
-vatekaapin
-lipaston
-polkupyöriä 5 kpl
-useampia kännyköitä
-uusia vaatteita
(ihme kyllä, itse ovat vielä säilyneet suht ehjinä, vain muutamia kertoja on tarvinnut päivystyksestä hakea)
..sotkeneet ovat niin paljon, en edes viitsi niistä kirjoittaa.
Oli hiukan noloa kun ainoat kaapista löytyneet varalasit oli aika 90-lukuset..
rikkoi viime viikonloppuna kännykkänsä lyömällä sitä vihastuksissaan pöytään, tänä viikonloppuna hajosi "vahingossa" 300€ takki, pari vuotta sitten tuli eteisen seinään jalan mentävä reikä...
kalliksi tullut tämä kakara!
Toki jopain ruoka-apua yms. voi antaa, mutta eikö tuon ikäisen tulisi jo itse kantaa vastuu töppäilyistään? Viimeistään sitten kantapään kautta..
Kirjastoissa on koneita ja jalkaisin pääsee..
2-v särki naapurin 15-vuotiaan iPadin, ja tämä 15-v suuttuessaan löi lastamme :(
kymmenistä hajonneista lenkkareista ja housuista. Vuodessa. Vilkas poika. Tympii vain se tavara, mitä roskiin viskattava.
Onhan noi pakastimet kuhmuilla taaperoaikojen vuoksi, samoin ruokapöytä kärsinyt. Sohvalla syöty ja juotu. Sohva ei haittaakaan enää, koska lemmikit tekevät tuhojaan myös ja uutta ei hankita.
Mutta tosiaan. Lemmikkejä aina omistaneena voin sanoa, että lapset ovat pahempia tuholaisia.
Ennen vedettiin piiskalla persuksille, kun tuhotöitä tehtiin. Nyt sitä pelotetta ei enää lapsilla ole, joten mikään ei tunnu missään.
meillä mennyt sohva uusiksi.
Digikameran heitti isompi kalliolta alas.
kahdesta läppärsitä revitty näppäimiä.
Lukematon määrä dvd-levyjä.
Joka päivä hajoaa jotain.
Onneksi henkilövahingoilta on vältytty.
Näiden lasten äiti on kuitenkin ymmärtäväinen, peruuttihan hän itsekin perheen autolla miehen prätkän päälle.
sössitty kaikella mahdollisella sotkulla ruokailuryhmän tuolien valkoiset päälliset niin, ettei ne enää lähde puhtaaksi millään. Vaihtopäällisiä niihin ei saa, enkä osaa enkä viitsi ruveta väkästämään.
Taitaa siis mennä tuolit (8kpl) uusiksi. Ovat ihan hirveän näköisiä.