Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvitys: aikuinen nainen kutsuu isäänsä isiksi!

Vierailija
08.10.2011 |

Siinä kaikki. Siis siitä tulee hirveä insesti-olo. Ei voi olla kamalampaa. Onko se isä tai iskä niin vaikea sanoa? Niillä ei ole vastaavaa kaikua, ainakaan minun korvissani.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on työkaveri joka kutsuu miestään "meidän isukiksi" nainen 40v ja kax jo aikuista lasta..karseeta!

Vierailija
22/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsuhteeni on loistava ja arvostava, isäni on iäkäs, sodankäynyt herrasmies. Ja ihan elämäkin minulla on. Jotkut sanat vain ärsyttävät, kuten nyt tämä. Voi ihmisparat, kaikenlaista pitää keksiä loukatakseen.

T. AP

No sinäkö et halunnut loukata, provosoida? BUAHAHAA. No, tuo "arvostava" suhde kalskahtaa mun korvaan jotenki tosi etäiselle, ylikunnioittavalle, kun vielä sodankäynti ja muu piti mainita, ei niinkään lämpöiselle ja rakastavalle. Miltä tuntuu? Just samalla laillahan sinä teit omia päätelmiäsi siitä miltä joku sana kuulostaa sun korvaan.

Minun isäni on 80v, ei siis "ehtinyt" sotimaan, hieman muistihäiriöinen, sydänvaivainen kultainen ukki. Kutsun häntä isiksi edelleen, kuulostaako tämä sinusta pervolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvien välinen kuilu on olemassa. Ilmeisesti ap lähentelee eläkeikää, jos hänen isänsä on ollut sotimassa tai sitten isänsä on saanut hänet hyvin vanhana (omat isovanhempieni ovat sitä sotinutta sukupolvea ja vanhempani ovat pian eläkeiässä). Nuoremmille on siis ihan ok kutsua isää isiksi, eikä sanassa ole mitään pedofiilikaikua.

Vierailija
24/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat mahdollisia vasta, kun syntyy halu ja kyky lopettaa kauhistelu ja ruikutus. Tosin jotkut eivät halua huumorintajuisia ollakaan, kun ruikuttaminen ja pikkuasioiden kauhistelu on niin vitun kivaa.

Vierailija
25/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä ole ikäsidonnainen asia! Mun mieheni (28 v) kutsuu isäänsä isiksi. Se kuulostaa minusta kauhealta, etenkin, kun se ukko on minusta tosi ärsyttävä tyranni. Isi ei todellakaan ole sille sopiva nimitys. Itse kutsun sitä etunimeltä. Oma isäni on kuollut, se oli iskä.

Vierailija
26/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuistumisen myötä. En ole 100%, etten joskus sanoisi vielä isiksi, mutta isä se kyllä enimmäkseen on. Lapsena sanoin isi.

Vierailija
27/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule sanasta isi mieleen seksi/insesti.Sinussa AP on jotain vikaa ja pahasti.Oletko tullut hyväksikäytetyksi vai oletko itse lapon käyttäjä????

Vierailija
28/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa faijotella, isitellä ja isätellä, mutta iskä on sana jota ei meidän perheessä kuulla. Tai sitten minä huudan.

Vierailija
29/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on AP todennäköisesti vähintään 60 vuotias joten hänelle isi on Herra.

Vierailija
30/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä iskä on taas aivan kamala sana. Oli jo lapsena. Paljon kamalampi kuin isi.

Mulle on aivan sama millä nimellä muut isäänsä kutsuvat.

Vierailija
31/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isi-sanan jotenkin lapsekkaana, mielestäni se ei sovi aikuisen naisen tai miehen suuhun omasta isästä puhuttaessa. Isä-sana on mielestäni enemmän aikuisille sopiva. Itse kutsuin isääni isiksi n. 25-vuotiaaksi saakka, jolloin aloin kokea sanan kiusalliseksi käyttää. Siksi vaihdoin sen isäksi. Minulla ei ole isääni erityisen lämpimät tai läheiset välit, ei tosin mitenkään kylmätkään. Olen kuitenkin 27-vuotias naimisissa oleva aikuinen nainen, ja "isi" tuntuu omituiselta, varsinkin kun ei edes erityisen läheisiä olla...

30-vuotias siskoni puhuu edelleen isistä, minusta se on aika omituisen kuuloista. Mutta tämä on toki vain oma mielipiteeni...

Vierailija
32/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin äidiäitini sanoi aviomiestään isäksi. Että repikää siitä.

Vierailija
33/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas isä-sana on se, jolla on joku kaiku. Ja se kaiku on etäinen, eli kuuluu viileisiin väleihin... vaikka tiedän, ettei näin ole, mutta se kuulostaa siltä.

Sanonhan miehestänikin isi, siis lapsille, enkä ajattele pervoja silloinkaan, kuten en tosiaan omankaan isäni kohdalla...

Omaa isääni sanon isikisi edelleen ja lapsille kutsun sillä nimellä aviomiestänikin. Ja ihan ollaan normaali ja terve perhe. Kyllä nyt on ap:lla jotain kieroutumia korvien välissä.

Vierailija
34/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa typerää alkaa yhtäkkiä muuttamaan sitä miksi isäänsä/isiänsä/faijaansa/tms. kutsuu. Jos olisit kutsunut koko elämäsi isääsi isäksi, eikö tuntuisi typerältä alkaa sanoa häntä esimerkiksi faijaksi?

t. 25-vuotias, jolla on ISI.

Vierailija
35/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää, on siitä miehelle sanonutkin.

t: 42v

Vierailija
36/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää, on siitä miehelle sanonutkin.

t: 42v

Vierailija
37/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on AP todennäköisesti vähintään 60 vuotias joten hänelle isi on Herra.

Olen 46-vuotias.

Terveisin AP. Ja kyllä, edelleenkin isäni on sotainvalidi.

Vierailija
38/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-ikäisiä kysyikin, että koska aletaan sanoa isä, kun ollaan jo niin vanhoja ettei se isi oikein enää käy :D. Olin todella järkyttynyt, minun äitini toki tietysti on sitä ikäpolvea jonka vanhemmat on sodan kokeneet...

Mielestäni oli järkyttävää äidiltä vaatia että lapset alkaisivat teennäisesti kutsua toista vanhempaa jollakin muulla kuin tutulla, lapsien itsensä näkökulmasta aivan neutraalilla nimellä. Samaten oli järkyttävää, että on annettu lasten käyttää epäsopivaa nimitystä, jos on kuitenkin tiedetty, että x vuoden päästä tulee hetki kun ei sitä nimitystä enää ole sopivaa käyttää.

Tuntuisi todella epäluontevalta alkaa puhua: "Hei isä!" En tosin kenellekään ulkopuoliselle puhu "meiän isistä", vaan sanon korrektimmin minun isä tai meidän vanhemmat. Isälleni puhuessa sanon silti Hei isi, eikä se ole mitään lässytystä mielestäni. En vaan pysty siihen isättelyyn venymään millään, iskän pystyn sanomaan, vaikka se on yhtä kaamea kuin äiskä, jota taas en pysty käyttämään. Ukoksi tai faijaksi en pysty myöskään kutsumaan isin sijaan, vaikka niin moni näyttää kiertävän tämän isittelyprobleeman.

Niin ja joo, minulla ei ole myöskään mutsia, vaan äiti. Mutta huomaan taivuttavani äitiä lapsekkaasti ilman d:tä, äitin, äitille. No joo.

Vierailija
39/47 |
08.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isi ei sovi aikuisen naisen suuhun, miehestä puhumattakaan!!

Keskenänne voitte lässyttää vaikka mitä hellittelysanoja, mutta säästäkää työkaverit siltä ,että nelikymppinen, lihava muija kutsuu isäänsä isiksi!! Kyllä siinä minustakin on sellainen sointi, että halutaan olla se isin pikku piika... AArghh!

Vierailija
40/47 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että emme voi tietää, kauanko isäsi oli sodassa. Voihan olla, että hän ehti vain "käväistä" ennen loppua. Lisäksi emme voi tietää minkä ikäisenä hän sinne joutui. Emme myöskään voi tietää kuinka vanha hän oli sinut saadessaan. Eli miksi syytätä ihmisiä PÄÄSSÄLASKUN osaamattomuudesta.

Kerro sinä, kuinka vanha minä olen. Isäni täyttää tänä vuonna tasavuosia, ei ole kokenyt sotaa. mieheni täyttää myös mutta on 20 v nuorempi isääni. Mieheni vanhemmat eivät ole kokeneet sotaa. Mieheni on 6 vuotta vanhempi kuin minä. Vanhin lapsemme on 12.

Miten päättelet ikäni? Et voi tietää kuinka vanhana olen lapseni saanut. Voit yrittää laskea sotien avulla, mutta et tiedä mistä sodasta puhun. Ja lisäksi kaikki perheen jäsenet eivät ole Suomesta kotoisin.

Kerro vastaus kun tiedät.

p.s. En ole aiemmin vastannut ketjuun ja tiedän tämän olevan OT. Ai niin, mullakin on isi. Tosin vaikeaa voi olla edelleen ymmärtää, miten ikä ja murre vaikuttaa ihmisen puheesee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä