Koira peittää ruokakipan
Meidän koiralle on tullut omituinen tapa, kun lasken ruokakipan maahan, koira pyörii hetken sen ympärillä ja alkaa tökkimään kuonollaan lattiaa myöten kohti ruokakippaa.
Tulee mieleen miten koira peittäisi esim. luuta kuoppaan, työntäen multaa kuoppaan kuonollaan.
Vaikea selittää.
Kerran näytti kun olisi yrittänyt tökkiä kuonollaan vieressä olevaa lelua ruuan päälle "peitoksi".
Mitä tuo nyt tarkoittaa?
Kommentit (11)
Mä opetin mun koiralle, että saa syödä vasta, kun annan luvan. Kiltisti istui ruokakupin vieressä ennen kuin annoin luvan. Toimii tottelevaisuuskoulutuksen osana tuo.
Meillä tekee samaa. Ei maistu/ei halua just nyt syödä ja piilottaa ruokaansa. Edesmennyt koira kuljetti suussa tyynyjen alle, että tää huomattavasti parempi 😁
Se tosiaankin yrittää peittää ruokansa. Ei halua syödä sitä jostain syystä. Ehkä ei ole nälkä tai ruoka ei maistu tai on huono olo eikä ole ruokahalua.
Ruoan peittely on ihan normaalia, luontaista toimintaa koiralle. Jos peittelyyn liittyy yllättäen alkanut ruokahaluttomuus, yhteys eläinlääkäriin.
Laita sille sellainen ruokintateline
Onko koirasi juutalainen, kun kipaa käyttää?
Todennäköisesti ruoka ei ainakaan juuri sillä hetkellä oikein maistu, mutta hukkaankaan ei luonto anna heittää, joten se voi peitellä myöhempää käyttöä varten. Oma uros saattaa olla päiviäkin syömättä narttujen juoksuaikoina, maistuu se sitten taas, kun on kova nälkä.
Osta vaikka karjalanpaistilihat, -50%, laita kippoon. Katso työnteleekö kuppia vai alkaako syömään. Ei ole kallis testi.
Koira peittää ruokaa myös täällä. Ruoka on itse uunissa paistettua broilerin lihaa ja karjalanpaistia ilman suolaa/mausteita, tai kalkkunaa, joskus maksaa. Lisäksi on kuivamuonaa (ainut merkki mikä sopii ja menee nippa nappa alas on Royal cabin veterinary gastrointestinal, jonka ell on hyväksynyt myös jatkuvaan käyttöön herkkävatsaiselle). Aikaisemmin annoin pari vuotta raakaruokas, kunnes siitäkin tuli ripulia ja ruokahaluttomuutta, viimeiset 3 kk olen kypsentänyt kaiken ruuan, alussa söi hyvin, nyt peittelee tai pitkin hampain syö vähän. Hoikka poika, ikää 11 v, aina ollut hoikka ja hyvin valikoiva, sekarotuinen rescue.
Paskaa ruokaa. Tarjoa sille parempaa.