Onko Pitäjänmäki "huonoa" vai "hyvää" aluetta?
Olisi kiva asunto siellä päin tarjolla ja mietitään muuttoa. Tää asunto olis ns pitskun vanhalla puolelle eli tarkemmin reimarlassa.
Lapsia 3kpl 4v 12v ja 16v, löytyykö miten kouluja ja päiväkoteja tolta alueelta?
Kommentit (6)
kivat leikkipuistot ja yes päiväkodit ja tietty 15 minuuttia junalla keskustaan
Pitsku ja Konala on ns. parempaa aluetta, jos verrataan Kontulaan tai Myllypuroon.
Jos taas Espoon Matinkylään, niin ihan tavallista esikaupunkialuetta. Olen viihtynyt hyvin.
Reimarla tosi kaunista ja rauhallista. Vanhoine taloineen, metsikköineen jne. Asuin siinä vieressä ja lenkkeilin aina Reimarlassa.
Tavallista duunaria täällä elelee, mutta vähemmän nyt mitään narkkareita ja deekuja. Siistimpää porukkaa, kuin Malminkartanossa tai Kannelmäessä, mutta huonompi alue sosioekonomisesti kuin E-Haaga.
Kiva alue kuitenkin, tervetuloa!
Ihan tavallinen alue, huomattavasti parempi kuin idän parjatut lähiöt muttei mitään luksusta kuitenaan. Päiväkodit ja koulut sekä leikkipuistot näet hel.fi -osoitteesta.
Pitäjänmäen ala-aste, yläaste. Konalassa myös ala-aste. Tarhoja on ainakin kolme ja konalassa lisää..
Pitäjänmäen vanhapuoli on mukavempi kuin uusi. Uudessa asuu paljon somaleita (kaupungin asunnoissa) talissa, strömbergissä tarkemmin. Itse asun vuokralla pitäjänmäenssä ja ei mitään häiriköintiä. Normaalisti lapsiperheitä jne.
Olen asunut lapsuuteni konalassa ja sen jälkeen muuttanut pitäjämäkeen.