Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

6v. ja 2v. ja kaksoset - itse olisin 38 v...

Vierailija
07.10.2011 |

Tällainen tapaus tulossa siis ensi keväänä. Olen ollut loputtoman rikki kahden ensimmäisen lapsen vauva-ajasta. Koliikkia, refluksia jne. Nyt 5+ ja 1+ -vuotiaiden kanssa tilanne ok, vaikka molemmat ovatkin vilkkaita lapsia. Ensi keväänä olisi tulossa tuplat, jos kaikki hyvin menee... itse olen sitten 38 v.

Olin aluksi kauhuissani tuplista. Toisaalta meillä on taloudellinen tilanne kohentunut niin, että voisi ajatella etsiä vaikka au pairin avuksi. Nyt toinen mummoista ottanut joskus esikoista hoitoon, pienemmällä on ollut hoitaja joskus kotona.

Ja juu, monilla on neljä lasta, mutta minä aina ajattelin maksimissaan kahta... ja niissä tuntui olevan ihan tarpeeksi, kunnes... huh!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain vauvan 38 v,ja näytän 30 v ja nuoremmaltakin.Jaksan,koska olen fyysisesti hyväs kunnossa ja pirtee nainen =)

Vierailija
2/4 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että välillä aika kamalaa vaihdevuosien kera ja pojan teiniys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo voi joskus hoitaa esikoista ja voitte hankkia au pairin tai muuta hoitoapua, jos tilanne näyttää pahalta. (Ja tietysti mielellään vähän ennen kuin tilanne ON paha, ennakointi kannattaa.)

Oma jaksaminen on toisaalta asennekysymys, mutta toisaalta ikä väkisinkin saa aikaan sen, että tarvitsee lepoa ja palautumista. Ja tämä taas liittyy tuohon ensimmäiseen pointtiin: nyt olet sellaisessa elämänvaiheessa, että pystyt ostamalla hankkimaan itsellesi palautumisaikaa, jos et muuten jaksa.

Ja niin, sulla on takana lähestulkoon yksi peräkkäinen pikkulapsiaika, kaksosten kohdalla se aika tulee varmasti olemaan erilainen ja vaativampikin, mutta toisaalta se menee kerralla ohi. Ja toiset lapsesi kasvavat koko ajan ja alkavat jopa tarvita pikku hiljaa omaakin aikaa, joten et ole heissä samalla tavalla kiinni. (Tarkoitan, että huomiota hekin tietysti vaativat, mutta eri tavalla kuin pienet lapset.)

Vierailija
4/4 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ajatella, että meillä on kaksi lasta ja sitten tuli tämä kolmas - ja neljäs!

Ja joo, olen iloinen, että nyt mahdollisuus ostettuun apuun. Tuo au pair voisi olla hyvä juttu.

ap