Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein? Yliopistossa joutuu kirjoittamaan luennoilla muistiinpanot itse?

Vierailija
07.10.2011 |

Eikö kirjoituttaminen ole simputtamista ja sitä paitsi toimimaton rangaistuskeino eikä siitä mitään mieleen jää kuitenkaan. Luennoitsija on tehnyt jotain väärin, jos kaikkien on kirjoitettava. Mitä olet mieltä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jouduttiin ainakin 80-luvun loppupuolella kirjoittamaan itse ainakin matematiikan luennoilla. Ei ollut digikameroitakaan tai muita teknisiä apuvälineitä. Kopiokoneenkin käytöstä jouduttiin maksamaan, joten oli helpompaa ja opiskelijan budjetille sopivampaa kirjoittaa.

Tietenkin monille kursseille oli luentomonisteet, mutta niihin tehtiin sitten lisäyksiä.

Vierailija
22/25 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gradunkin saa tehdä koneella eikä käsin, kuten ymmärtääkseni Helsingissä on yhä tapana.

Miksei kukaan oo kertonut mulle tätä aikaisemmin? mulla on gradu Helsingin yo:lle melkein valmiina koneella ja nyt sitten täytyykin kirjoittaa koko moska vielä käsin!?! Help!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa opettaja rangaistuksena käski lapsia kirjoittamaan lukukappaleen kokonaan.

Tosiasiahan on, että suomalainen yliopisto-opitus on pääasiassa surkeaa. Siis luennot juurikin. Jossain matematiikassa ymmärrän, että jonkun laskutehtävän kopioiminen saattaa olla oleellista, mutta lähes kaikissa muissa aineissa oppimisen tulisi tapahtua esimerkiksi keskustelun kautta, oivallusten, tutkivan otteen avulla, eikä niin, että luennoitsija kaataa oppia kuulijoiden päähän todellakin luennoimalla - puhumalla asiasta yksikseen. Esim. Englannin yliopistoissa pääsääntöisesti opetus on ihan eri luokkaa.

Vierailija
24/25 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on aika provo - en ainakaan itse jaksa ees kirjoitella niitä muistiinpanoja joka luennolla. Se nyt on muutenkin yo-opiskelijan oma asia mitä kirjoittelee ja minkä verran.

Vierailija
25/25 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muun kanssa...

jossa opettaja rangaistuksena käski lapsia kirjoittamaan lukukappaleen kokonaan.

Tosiasiahan on, että suomalainen yliopisto-opitus on pääasiassa surkeaa. Siis luennot juurikin. Jossain matematiikassa ymmärrän, että jonkun laskutehtävän kopioiminen saattaa olla oleellista, mutta lähes kaikissa muissa aineissa oppimisen tulisi tapahtua esimerkiksi keskustelun kautta, oivallusten, tutkivan otteen avulla, eikä niin, että luennoitsija kaataa oppia kuulijoiden päähän todellakin luennoimalla - puhumalla asiasta yksikseen. Esim. Englannin yliopistoissa pääsääntöisesti opetus on ihan eri luokkaa.