Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt apuja neuvottomalle äidille! Yli kolmevuotias vielä vaipoissa ja konstit on loppu!

Vierailija
07.10.2011 |

Poikani on 3v3kk vanha. Potta harjoittelua on tehty n.vuoden iästä lähtien. Pitkään meni, että pojan sai ylipäätään houkuteltua istumaan potalla. Nyt viime talvesta lähtien on tehnyt pottaan kaksi pissaa päivässä, aamuisin ja päiväunien jälkeen, mutta silloinkin poika pitää "laittaa" sinne potalle istumaan. Koskaan ei ilmoita, että on pissahätä tai kakkahätä, eikä myöskään ilmoita milloin kakka on tullut vaippaan, häntä ei siis häiritse yhtään olla kakat housussa. Aina jos kysyy onko kakka tai pissahätä, vastaus on aina ei. Viime kesänä otin monen neuvosta vaarin, ja jätin vaipat kokonaan pois ja pelkät alushousut jalkaan. poika kasteli n. 8 housut päivässä, ja kakkaili mihin sattuu, eikä tuntunut häiritsevän yhtään kun pissat valui pitkin jalkoja. Muutaman päivän jälkeen luovutin kun kyllästyin kun ei MITÄÄN edistystä tapahtunut ja pikkuveli konttaili pissalammikoissa. Nyt oikeasti millä saisin pojan tajuamaan pottailujujun, että osaisi itse ilmoittaa milloin on hätä.

Ps. Kyllä, tarrat ja muut palkinto jutut on kokeiltu.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

33. Teet valituksen! Jos tarhanjohtaja ei noteeraa niin päiväkodeilla on myös valvojat, joiden työ on katsoa että lapset voi hyvin tarhassa. Ei lasta saa märissä vaipoissa pitää. Olet täysin oikeassa. En pitäisi lasta tuollaisessa hoidossa.

Vierailija
42/49 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2011 klo 19:36"]

Jos on terve vesseli, niin ei se enää ylioppilasjuhlissaan vaippaa käytä.

ODOTA rauhassa. RELAA. Lopeta koko opetus vähäksi aikaa.

[/quote]Samaa mieltä ja olen täällä ennenkin lainannut yhden open lausetta. Kukaan ei ole ekalle luokalle tullut vaippa housuissa. Lapset kehittyvät eri tahtiin ja pojat varsinkin on joskus ihan vaan välittämättä asiasta. Niihin ei monetkaan lahjukset välttämättä tehoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 16:49"]

Törmasin tähän vuosia vanhaan viestiketjuun etsiessä apua itsekin asian tiimoilta. Tyttö on nyt 3v4kk ikäinen. Ennen kesälomia oppi pissakuivaksi hetkellisesti, mutta sitten meille tuli puolivuotias lapsi hoitoon viikonlopuksi ja se oli sitten siinä. Mitään pissarytmiä emme pysty pitämään kunnolla sillä lapsi on yhdeksän tuntia päivässä hoidossa ja me vanhemmat usein eri vuoroissa. Tyttöä ei kiinnosta pissarumba yhtään ja viihtyy yhtähyvin vaipossa kuin lirit housussa. Ei ole toivoakaan että vielä ilmoittaisi hädästä vaikka aiemmin jo osasi senkin. Tyttö ei selvästi ole vielä henkisesti valmis eikä minuakaan viivästyminen asiassa haittaa. Tai ei haittaisi jos ei muitakaan. Hoitopaikassa asiasta jo mainittiinkin ja kerrottiin että on tytön kanssa juteltu aiheesta. Mulle sanoivat että olisihan se lapseni mielestä kivempi olla ilman vaippaa ja pysyä kuivana. Ihan kuin se nyt olisi mun vika !?! Mä kun nyt en halua että kukaan painostaisi mun tyttöä asiassa johon hän ei ole vielä valmis. Tää ahdistaa. Ja nyt parin viikon päästä tytöllä on neuvola enkä mä tosiaan vielä aio mihinkään psykologille viedä häntä, eli tehdä asiasta vielä suurempaa numeroa. Miks tytölle ei nyt vaan vois antaa aikaa ?

[/quote]ei siinä mitään psykologia tarvita. Ihmiset stressaavat ihan turhaan. Ilman tätä netin paskapalstaa ei olisi  mitään huolia.

Vierailija
44/49 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellota.

Otat vaipat pois ja kellotat milloin pissat lirisee pöksyyn. Meillä esikoisen max. pissalla käymisväli oli ihan alussa 1,5 tuntia. Puolentoistatunnin välein vein esikoisen potalle. Sanoi hän mitä tahansa niin vein potalle. Jos aika ylitti tuon, tiesi pissan tulevan kohta housuun. Siitä lapsi hiljalleen oppi mitä tarkoittaa kun käydään potalla, samoin pissaamisvälien tarve piteni. Ja sitten palkkiota kehiin, joka pissan lirauksen jälkeen. Alussa meillä istuttiin vielä telkkarin edessä, että lapsi pysyi potalla eikä lähtenyt kesken "toimituksen" potalta pois.

Vierailija
45/49 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.10.2011 klo 22:09"]

Sanoit että kesällä parin päivän jälkeen kyllästyit kun ei tapahtunut edistystä. Juu, pari päivää ei riitä, ei edes pari viikkoa. Annoit lapsellesi aikamoisen epäluottamuslauseen kun ensin otit vaipan pois ja sitten pistit takaisin.

[/quote]

Täysi komppaus tälle. Ei se kuivaksi opettelu yhdessä yössä tapahdu! Meillä meni noin 3 viikkoa kuivaksi opetteluun. Sitten oltiinkin yö- ja päiväkuivia.

t. vastaaja 46

Vierailija
46/49 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko ne märät housut pois pojalta vai annatko ottaa itse? Meillä esikoinen oli vaikea ja vihasi kun joutui itse ottamaan märät housut pois ja viemään pyykkiin. Toinen vähän ilkeä mitä tein oli ottaa pakastimesta jäätelö ja syödä sitä siinä ja sanoin lapselle, että kun on käynyt potalla sas jäätelön. Raivosi hetken ja kävi pissalla. Tiesin siinä vaiheessa lapsen osaavan, mutta ei vaan suostu. Sen jälkeen alkoi toimia ja annoin aina pastillin siitä hyvästä. Kakat tosin teki aina mielellään pönttöön. Kolme päivää on lyhyt aika. Meillä meni 2 viikkoa ja tyttö käveli jalat ristissä pitkään ja vihasi pissaamista. Lopulta luovutti. Toinen päätti kerran itse aloittaa pottailun eikä mitään tarvinut edes tehdä sen eteen.

Vierailija
47/49 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko antanut olla ihan nakuna? Jotkut lapset hoksaa jutun juonen nopeammin silleen. Meillä yksi lapsista osasi mennä potalla jo 2-vuotiaana, jos ei ollut vaippoja tai housuja jalassa. Varsinaisesti oppi kuivaksi vasta 3-vuotiaana.

Vierailija
48/49 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastaava tilanne kuin ap:lla, mutta lapsi jo 3 v 9 kk. Olimme erikoislääkärin vastaanotolla muun syyn vuoksi ja lääkäri totesi kuivaksiopettelusta, että selvästikään lapsemme ei tunnista vielä hätää, eikä häntä saa painostaa. Meidän kuulemma täytyy toimia lapsen ehdoilla. Ensi vuonna on neurologiset tutkimukset, jos lääkäri vielä näkee tarvetta sille.

Vierailija
49/49 |
23.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi poika oppi kuivaksi 2v ja toinen oli melkein 5v, molemmat joihin normi teinejä, jokainen omaan tahtiin, tuntuu vaan välillä et päiväkoti ja neuvola oikein etsivät ongelmia. .