Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viisumeista Venäjälle

Vierailija
07.10.2011 |

Olisin hankkinut vuosiviisuminen Venäjälle, 130e. Kävikin ilmi, että ensin tarvitsee kertaviisumin, 73e, kun en ole käynyt viimeisen kahden vuoden aikana siellä. Tarkoitus olisi käydä päiväseltään toisinaan reissussa, mutta tuntuu kohtuuttomalta maksaa ensin kertaviisumi ja vasta sitten pääsee hankkimaan monikertaviisumia.

Pelkkää rahastustako?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko systeemit muuttuneet jotenkin? Mä hankin vuosiviisumin (maksoi muuten 85 euroa) toukokuussa enkä ollut käynyt Venäjällä 3 vuoteen. Ei mitään ongelmia viisumin saamisessa. Aikaa tietenkin kului paljon, mutta siihen olin varautunut.

Vierailija
2/2 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten hyvin tiedät, Venäjällä asioihin vaikutetaan ottamalla yhteys vaikutusvaltaisimpaan mahdolliseen tuttavaan. Niin muodoin ehdotan, että otat nyt sen kertaviisumin ja suhaat suihkarilla Dmitrin luokse Kremliin ja tarjoat hänelle prötevän päivällisen tai vaikka saunaillan. Fiksuna persoonana selvität, onko Dima esimerkiksi graavilohen tai muun suomalaisen herkkuharvinaisuuden ystävä. Sihteeri auttanee, kunhan olet tarjonnut hänelle ruusuja, suklaata ja muuta sellaista pientä.

Siinä löylytellessä tai lohivoileipien ja vodkahörppyjen ohessa aloitat ihan leppoisasti: "Kuulkaas, Dimitri Anatoljevitsh, olen hiukan ihmetellyt muuatta viisumeihin liittyvää seikkaa. Meillä suomalaisilla ja venäläisillä kun tunnetusti pitkä ystävyys ja usein asiaa toistemme luokse, eikö olisi parempi että nuo viisumimuodollisuudet olisivat vähän jouhevammat ja yksinkertaisemmat..." Samalla voinet kertoa, kuinka se vilkastaisi liike-elämää, mikä taas nostaisi verotuloja ja muita venäläisten virkamiesten hyvinvointiin vaikuttavia talousluontoisia etuuksia....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme