Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko maksaisit lapsenlikalle

Vierailija
07.10.2011 |

tälläisessä tilanteessa. Hoidettavana 5 lasta, joista neljä alle kouluikäisiä. Nuorin on vauva ja vanhin ekaluokkalainen.

Hoitaja haetaan autolla ja viedään autolla, ei tulisi siis matkakustannuksia.

Hoitoaika olisi n. klo 17.00 seuraavaan päivään n. klo 12.00.

Luonnollisesti ruokaa saa syödä kaapista.

Hoitaja on lapsille tuttu ja aikuinen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin viikonloppulisä eli ihan hoitoalan taksojen mukaan.

n.200€ kieppeillä!? Ihan tosissaanko?

Ap

Vierailija
22/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin viikonloppulisä eli ihan hoitoalan taksojen mukaan.

n.200€ kieppeillä!? Ihan tosissaanko? Ap

Lapseni ovat sen arvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietenkin puhtaana käteen.

Vierailija
24/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti olisi antanut enemmänkin, mutta 50€ lupasin ottaa.

Ap

Vierailija
25/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti yön tunneista lapsenhoitajalle voi pientä korvausta maksaa, mutta suurimman työnhän hoitaja tekee päivällä eikä yöllä! Itse sain muistaakseni muutama vuosi sitten 75e kun hoidin viikonlopun 2v poikaa. Samoin maksoimme siskolleni 3 lapsen hoidosta (2 pitkähköä päivää, mutta ei öitä - ts nukkui meillä mutta ei ollut hoitovastuuta öisin kun olimme itsekin kotona) 120e.

Mennyt jotenkin naurettavaksi tuo lastenhoitotyön hinnoittelu. On tietysti ymmärrettävää, että kun palkataan vieras hoitaja lapsille niin esim. MLL:n korvaus on asiallinen (n.8e/h) mutta missä olikaan se vastavuoroinen halu auttaa ystäviä / sukulaisia tarpeen tullen?

Vierailija
26/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hulluksi mennyt tuo pulitus lastenhoidosta....mll,lläkin ihan sairaat nuo hinnat....miettikää

Vierailija
27/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti yön tunneista lapsenhoitajalle voi pientä korvausta maksaa, mutta suurimman työnhän hoitaja tekee päivällä eikä yöllä! Itse sain muistaakseni muutama vuosi sitten 75e kun hoidin viikonlopun 2v poikaa. Samoin maksoimme siskolleni 3 lapsen hoidosta (2 pitkähköä päivää, mutta ei öitä - ts nukkui meillä mutta ei ollut hoitovastuuta öisin kun olimme itsekin kotona) 120e.

Mennyt jotenkin naurettavaksi tuo lastenhoitotyön hinnoittelu. On tietysti ymmärrettävää, että kun palkataan vieras hoitaja lapsille niin esim. MLL:n korvaus on asiallinen (n.8e/h) mutta missä olikaan se vastavuoroinen halu auttaa ystäviä / sukulaisia tarpeen tullen?

Todellakin haluan auttaa rakasta ystävääni ja hänen rakkaiden lastensa hoitaminen ei ole minulle mitään takstatyötä. Mielelläni otan pienen korvauksen oman ajan menetyksestä, muttei tulisi mieleenikään pyytää 200€ :) Ja yöllähän nukutaan hyvän tähden :)

Ap

Vierailija
28/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin, jos olet ystävä ja haluat auttaa ja siksi tehdä halvemmalla.

Mutta me maksetaan ulkopuolisille lastenhoitajille yhden kiltin 4-vuotiaan hoitamisesta 10 e/tunti ja jos on yötä niin kyllä joku yötaksa (esim. 2e/tunti), koska onhan hän sidottu ja vastuussa lapsista yölläkin, vaikka nukkuisikin.

Jos meillä olisi 5 lasta niin korottaisin reippaasti myös tuota tuntitaksaa. Eli itse maksaisin tuollaisesta ehkä tunneilta, jolloin joku lapsista/kaikki lapset ovat hereillä esim. 14e/tunti ja yötunneista 2-4e/tunti.

Vierailija
29/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin, jos olet ystävä ja haluat auttaa ja siksi tehdä halvemmalla.

Mutta me maksetaan ulkopuolisille lastenhoitajille yhden kiltin 4-vuotiaan hoitamisesta 10 e/tunti ja jos on yötä niin kyllä joku yötaksa (esim. 2e/tunti), koska onhan hän sidottu ja vastuussa lapsista yölläkin, vaikka nukkuisikin.

Jos meillä olisi 5 lasta niin korottaisin reippaasti myös tuota tuntitaksaa. Eli itse maksaisin tuollaisesta ehkä tunneilta, jolloin joku lapsista/kaikki lapset ovat hereillä esim. 14e/tunti ja yötunneista 2-4e/tunti.

menisi hoitamaan vähän vieraampienkin lapsia.

Ap

Vierailija
30/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletin 12-vuotiaan pikkusiskosi tulevan katsomaan vähän 10-vuotiaasi perään... luulisi, että tuollaista katrasta hoitava saisi vähän enemmän arvostusta. vai ovatko kaikki toimistoissa työskentelevät naisetkin sinusta jotain aputyttöjä?

mä maksaisin mll:n suosituksen mukaan 8,2e tuntipalkan. työtä se on yötyökin, vauvan ja pikkulasten kanssa varsinkin. eli tuosta tulisi noin 160e, kunnon työstä kunnon palkka, itse ainakin arvostan niitä, jotka lapsiani hoitavt, eikä mulla edes ole tuollaista laumaa.

Vierailija
31/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen ja lapsille tuttu. olisit heti kertonut, jos hän on ystäväsi. en minäkään ystävieni lasten tai kummilasten hoitamisesta palkkaa ota, mutta tuttujen kyllä. miksi kukaan palkkaisi lastenhoitajaa, jos kenen vain tutun voisi olettaa hoitavan omia pikku pupuleita ihan ilmaiseksi. työtä se on niille tutuillekin:) eri asia tosiaan tosi tosi satunnainen / vastavuoroinen ystävien lasten hoito tai esim. juurikin omien kummilasten hoito. tietenkään en maksaisi parhaalle ystäbälleni, kun hän hoitaisi lapsiani, jos olisin menossa seuraavalla viikolla hoitamaan hänen lapsiaan, mutta kyllä maksaisin jos hän olisi lapseton ja hoitaisi muksujani usein. tai en ehkä maksaisi rahana, mutta veisin leffaan+syömään, antaisin mieluisan lahjakortin tms.

Vierailija
32/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletin 12-vuotiaan pikkusiskosi tulevan katsomaan vähän 10-vuotiaasi perään... luulisi, että tuollaista katrasta hoitava saisi vähän enemmän arvostusta. vai ovatko kaikki toimistoissa työskentelevät naisetkin sinusta jotain aputyttöjä?

mä maksaisin mll:n suosituksen mukaan 8,2e tuntipalkan. työtä se on yötyökin, vauvan ja pikkulasten kanssa varsinkin. eli tuosta tulisi noin 160e, kunnon työstä kunnon palkka, itse ainakin arvostan niitä, jotka lapsiani hoitavt, eikä mulla edes ole tuollaista laumaa.

en muiden tyttöydestä sitten tiedä sen kummemmin. Meilläpäin nyt vaan sanotaan lastenhoitajaa usein tuolla nimityksellä.

Koen saavani arvostusta ja minusta on ihan kiva hoitaa lapsia ja mukavaa kun siitä saa jotain taskunpohjallekkin.

Kyllä minäkin maksaisin koulutetulle lastenhoitajalle lista taksaa, jos tarve olisi sellaiselle, mutta onneksi minulla on myös ihania ystäviä ja sukulaisia, jotka voivat pientä korvausta vastaan tarvittaessa hoitaa myös minun lastani.

Maksatteko myös mummille, kummille ym. 8€/h jos viettävät aikaa hoitaen lastanne, että pääsette omille asioillenne?

Ap

Vierailija
33/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti yön tunneista lapsenhoitajalle voi pientä korvausta maksaa, mutta suurimman työnhän hoitaja tekee päivällä eikä yöllä! Itse sain muistaakseni muutama vuosi sitten 75e kun hoidin viikonlopun 2v poikaa. Samoin maksoimme siskolleni 3 lapsen hoidosta (2 pitkähköä päivää, mutta ei öitä - ts nukkui meillä mutta ei ollut hoitovastuuta öisin kun olimme itsekin kotona) 120e. Mennyt jotenkin naurettavaksi tuo lastenhoitotyön hinnoittelu. On tietysti ymmärrettävää, että kun palkataan vieras hoitaja lapsille niin esim. MLL:n korvaus on asiallinen (n.8e/h) mutta missä olikaan se vastavuoroinen halu auttaa ystäviä / sukulaisia tarpeen tullen?

Todellakin haluan auttaa rakasta ystävääni ja hänen rakkaiden lastensa hoitaminen ei ole minulle mitään takstatyötä. Mielelläni otan pienen korvauksen oman ajan menetyksestä, muttei tulisi mieleenikään pyytää 200€ :) Ja yöllähän nukutaan hyvän tähden :) Ap

Lapseni ovat sen arvoisia, että haluan heille hyvän ja luotettavan hoitajan paikalle etenkin silloin, jos olen yön poissa ja jos minulla on 4 alle kouluikäistä. Vastuu on ihan yhtä iso päivällä ja yöllä, ja oletusarvoisesti lapset eivät kuitenkaan koko yötä nuku, joten hoitajan yöuni voi jäädä aika lyhyeksikin etenkin jos 4v illalla tajuaa, että isä ja äiti ovat oikeasti poissa kotoa.

En ymmärrä, miksi hyvästä lastenhoidosta ei saisi maksaa. Maksetaanhan taksikuskillekin yötyöstä, vaikka sen ei tarvitse kuin vähän rattia käännellä.

se 200 e maksava

Vierailija
34/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20e on ihan kohtuullinen korvaus!

yö tunneista, kun nukutaan (jos hoitajakin nukkuu)

ei tarvitse maksaa mitään, koska mitä hoitaja muka tekee sillon muuta kuin nukkuu?

ei ole kohtuullista maksaa mitään nukkumislisää!!!!

eikä masta nukkumisesta kuulu muutenkaan saada korvausta!!!

jos hoitaja saa ottaa kaapista itselleenkin ruokaa, niin sekin j on palkka!!!

20e on riittävä summa, korkeintaan 30e voisin maksaa

Vierailija
35/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallisesta päivähoidostakaan ei makseta, kuin vähän yli 200e/kk tunteja tuohon summaan sisältyy tasan enemmän, kuin yksi päivä!!!!

perhepäivähoitajankaan palkka ei mikään kummoinen ole vaikka tekee raskasta ja tärkeää työtä joka päivä ja vieläpä pitkiä päiviä,

miksi satunnaisen hoitajan pitäisi saada yhdestä päivästä n. puolenkuun palkka

Vierailija
36/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kyseessä olisi rakas ystävä, jonka lapsia hoitaisin, niin en ottaisi palkkaa.

Vierailija
37/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat sen arvoisia, että haluan heille hyvän ja luotettavan hoitajan paikalle etenkin silloin, jos olen yön poissa ja jos minulla on 4 alle kouluikäistä. Vastuu on ihan yhtä iso päivällä ja yöllä, ja oletusarvoisesti lapset eivät kuitenkaan koko yötä nuku, joten hoitajan yöuni voi jäädä aika lyhyeksikin etenkin jos 4v illalla tajuaa, että isä ja äiti ovat oikeasti poissa kotoa.

En ymmärrä, miksi hyvästä lastenhoidosta ei saisi maksaa. Maksetaanhan taksikuskillekin yötyöstä, vaikka sen ei tarvitse kuin vähän rattia käännellä.

se 200 e maksava

Minä olenkin hyvä ja luotettava hoitaja ilman että sinun tarvisi maksaa minulle 200€ :) Taksikuskiin vertaaminen on aika ontuvaa. Siinä työntekijä ei missään vaiheessa saa nukahtaa, toisin kuin lastenhoitaja.

Koen palkaksi myös senkin, että minut haetaan ja viedään, itselläni 100km matkaan menisi huomattavasti kuluja, kun en omista autoa. Kaapissa on ainekset ruoan valmistukseen ja saan syödä niin paljon kuin napa kiiltää. Tuollekkin on pakosta laskettava jokin hinta. :)

Ap

Vierailija
38/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kyseessä olisi rakas ystävä, jonka lapsia hoitaisin, niin en ottaisi palkkaa.

mutta ystäväni vaatii minua ottamaan vähintään 50€, muuten ei suostu ottamaan minua lapsia yön yli hoitamaan :D

Ap

Vierailija
39/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallisesta päivähoidostakaan ei makseta, kuin vähän yli 200e/kk tunteja tuohon summaan sisältyy tasan enemmän, kuin yksi päivä!!!!

perhepäivähoitajankaan palkka ei mikään kummoinen ole vaikka tekee raskasta ja tärkeää työtä joka päivä ja vieläpä pitkiä päiviä,

miksi satunnaisen hoitajan pitäisi saada yhdestä päivästä n. puolenkuun palkka

Älä vertaa kunnallista päivähoitoa tähän. Sitä kompensoidaan verotuksella ja vanhemmat maksavat kuluista vain pienen osan. Oikeastiko joku ei tätä tiedä?

Vierailija
40/40 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 tuntia putkeen viiden lapsen hoitamista. Ja yökin vielä. 250 euroa on mun mielestä kohtuullinen korvaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi