Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko televisio välttämätön perusmeno?

Vierailija
06.10.2011 |

Sosiaalitoimen mielestä ei ole.

En saa sos.toimesta lanttiakaan uuden tv:n hankintaan. Entinen yli 10 vanha putkitv kärysi, ja anoin edes osaa uuden hinnasta. Olisin itse voinut säästää vaikka puolet.

Hakemukseni on hylätty, koska tv ei kuulu toimeentulotuessa huomioitaviin välttämättömiin perusmenoihin. Kyllä kaikki maahanmuuttajat vaan saavat huonekalut, vaatteet, telkan ja jonkun perustoimeentulorahankin. Minä anoin telkkaan sataa euroa!! Loput olisin voinut säästää vaikka 50 €/kk.

Olen etä-äiti, lapseni ovat luonani vähintään joka toinen viikonloppu, monesti useamminkin ja pitkillä lomilla. Poika 15 v ja tyttö 12 v. Ei kai kukaan kuvittele, että tuonikäisten kanssa tehtäisiin illalla puhdetöitä, kun ei ole telkkaa?

Olen palkkatuetussa työssä, käteen siitä jää minulle 900 €/kk. Vuokraa siitä maksan 430 €, työmatkoihin on pakko ostaa lippu 80 €/kk, netti (joka on lapsille tosi tärkeä) ja känny, niihin menee yht. 40 € kk.

Eli jos mä ostan nyt uuden tv:n (min hinnat n. 300 €), mulle ja lapsille jää elämiseen rahaa kuukaudeksi 250 €.

Lisäksi joutuisin syövän jatkohoitojen, mielenterveysongelmieni ja verenpaineeni vuoksi ostamaan aika lailla erilaisia lääkkeitä. En ole ostanut aikohin mitään, kun ei ole rahaa. Joskus jotain ihan pakollista.

Tuo tienaamani 900 €/kk kuulemma riittää yksinasuvan aikuisen menoihin.

Syöpähoitojen takia hampaatkin hajoaa suuhun, selkä on paskana, mutta ei mulla ole varaa lääkäriin. En saa tukea, koska en kuulu perustoimeentulotuen piiriin.

Mitä oikein teen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää ilmankin.

Ja sinullakin näkyy netti toimivan, joten mitä jos katselisit telkkua netistä? Ei maksa mitään.

Vierailija
2/14 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon sinulle terveyttä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa putkitelkkareita sai ilmaiseksi. Oletko katsonut Huutiksen ja vastaavat? Saathan asumistukea kuitenkin? Toimeentulotukea voisit saada terveysmenoihin.

Vierailija
4/14 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskuksiinkaan ei enää edes huolita isompia kuvaputkitelevisioita koska ne eivät kelpaa enää kenellekään. Käskivät roskikseen laittaa kun sinne olin viemässä 28-tuumaista televisiota.

Täältä löytyy ilmaisia televisioita:

http://www.kaupunkikirppari.net/lahjoitetaan.php

ja netissä on vaikka mitä muita palstoja, joihin kannattaa myös laittaa oma ilmoitus

Vierailija
5/14 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää ilmankin.

Ja sinullakin näkyy netti toimivan, joten mitä jos katselisit telkkua netistä? Ei maksa mitään.

Vierailija
6/14 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan meistä ei selviä ilman töllöä

Vierailija
7/14 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmallakin jossain varmasti on. Oletko miettinyt osamaksua? Kuukausierät alkaen 30 €.

Eli jos mä ostan nyt uuden tv:n (min hinnat n. 300 €), mulle ja lapsille jää elämiseen rahaa kuukaudeksi 250 €.

Vierailija
8/14 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa tosiaan saada halvalla tai ilmaiseksikin. Olisiko vaikka jollain tuttavapiirissä?

Meilläkin jäi juuri tarpeettomaksi vanha tv (ihan toimiva) ja saisit sen vaikka ilmaiseksi, mutta ei valitettavasti asuta Suomessa.

Vierailija
9/14 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tulemme toimeen ilman. Lapsuudenkodissanikaan ei ollut teeveetä, ja nyt perheellistyneenä ihmettelen missä välissä ehtisin sitä edes katsomaan!

Onhan niille puhdetöille vaihtoehtojakin; lapset muistavat varmasti paremmin retket joihinkin mielenkiintoisiin paikkoihin, kirjastoreissut, kalassakäynnit ym. kuin telkkarista tulleet ohjelmat.

Vierailija
10/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on 12v ja 15v ja 15v totesi että tv on ihan turha. meillä ei siis ole telkkaa ollut vuosikausiin. sen vähän ajan sitten pistäisit telkan katseluun kun lapset ovat sun luona?? kyllä meillä aika kuluu vaikka rupatellen ja höpötellen, ei siihen mitään viihdettä tarvita. ja juu, tv ei tosiaankaan ole mikään välttämätön perusmeno. ilmeisesti sulla kuitenkin on tietokone, katsokaa sitten joku leffa. yhdessä voi myös vaikka laittaa ruokaa ym ja varmaan nuorilla on kännykät ym jos haluavat pelailla.

Vierailija
11/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole telkkaa eikä olla kaivattukaan. Areenasta näkee jotain ja se riittää, samoin dvd:itä voi katsoa tietokoneella.

Vierailija
12/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja netitse näkee yllättävän paljon ohjelmia, kaikki uutiset esim. Sanoit, että voisit säästää 50€ kuussa. Jos vaihtaisit nettiliittymän ja kännyliittymän halvempiin, voisit säästää niistä 20€ lisää. Neljässä kuukaudessa olisit säästänyt upouuden telkun hinnan ihan itse.

Vierailija
13/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanha, mutta täysin toimiva 26 tuuman kuvaputkitelkka tarjolla. Jos vain hakee, saa ilmaiseksi. vantaa.

Vierailija
14/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta ainakin tv-lupamaksuihin saa sossutukea, koska katsotaan, että ylen tehtävä on kansan sivistäminen tasa-arvoisesti ja tähän sivistykseen pitäisi kaikilla olla oikeus. Esim. katsoa uutiset jne..

Tosin itse tv-laitteita saa tosi halvalla, että luulisi sinun saavan hankittua jostain. Itse heitin just vanhan kierrikseen ilmaiseksi. Pistä kaupan ilmotaululle, et ostat vastaan vanhan tv:n ilmaiseksi. Itse olisin antanut omani ilomielin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan