paljonko palkkasi on? VALEHTELEMATTA.
Kommentit (822)
tosin saan tällä hetkellä 80 % kun olen osittaisella hoitovapaalla
N. 4000 e/kk lehtori, amk
Aika hyvin, täällä lehtori, amk 3300 e. Tosin ikälisäjanan alkupäässä vasta.
noin 450 /kk, nettona noin 350 /kk. kotiäiti.
korkeakoulukoulutus.
ravitsemusterapeutti, sairaalassa
"Päiväkodinjohtaja ryhmävastuulla,
kaksi korkeakoulututkintoa alalta, 15 vuotta työkokemusta eli täydet kokemuslisät, 2500 €/kk brutto."En osannu lainata...mutta toi palkka on järkyn huono, tolla koulutuksella, työkokemuksella ja VASTUULLA!
erityisluokanopettaja pätevänä 2600 josta tassuun kaksi tuhatta, niin, päteviä ei löydy tekemään yhä kovenevampaa työtä, epäpätevät (uskonnonopettajaa ja muuta mullistajaa) nappasevat kk-palkkana 2043 (mikäli muistin eurot nollan jälkeen oikein) - niin, tuntejahan ei ole kuin rapiat parikymmentä per viikko, siis "opetusta" eli räätälöit joka ikisen aineen jokaiselle oppilaalle erikseen, joita on hyvässä, siis hyvässä lykyssä kymmenen kappaletta, huonommasta ei puhuta. Päälle pakolliset palaverit vanhempien kanssa, suunnittelut sun muut.
Ei, palkallinen kesäloma ei kata työn vastuuta ja kotona tehtyjä tunteja suunnittelussa.
Ei, en ole kateellinen lastentarhanrehtorille, vaan vihdoin viimein joku voisi akavassa (mitä hittoa ne lentoemot siellä tekee, anteeksi vaan) alkaa tehdä asialle jotain. Kohta on nimittäin kouluja, joissa ei todellakaan riitä päteviä (kun ei ole nytkään ja ongelmat kasvaa), se kun ei korjaannu sillä että lisätään koulutuspaikkoja=kun valmistuu ei työtä tee kuin hullu joka haluaa polttaa itsensä loppuun (mutta silloinhan saa ikälisiä!), jolle duuni on "kutsumusammatti" (kuka nyt maksaisi raskaan työn lisää oppilasaineksen perusteella koska eihän kouluissa ole eroja), näin kauniistihan kutsumme naisvaltaisia aloja, joilla ei vastuusta tarvitse maksaa palkkaa. Virnuillen luen "vastuullisia tehtäviä omaavien" palkoista, joissa palikoiden pyörittelystä saa monta tonnia (joista onneksi verottaja vie osansa jota sitten jaetaan erkkaopelle armolahjana), sillä onhan duplon rakentaminen tärkeämpää kuin lasten kanssa tehty työ. Ei sitä tarvitse arvostaa. Ei lastenhoitajille tarvitse maksaa.
Lapset voikin jättää taakseen kun töistä lähtee.
Mutta tämähän on jonkun muun ongelma! Ei kuulu minulle, ei kuulu poliittisiin päätöksiin!
Kaksi tonnia (ja sekin kiskottuna minun veromarkoistani on paljon) ja kipeät hartiat (nythän sulla on rahaa mennä fysioterapeutille).
Aivan, sillä vastuumäärällä ei kannata (mutta saamme toki toteutettua fantasiamme paremminvointivaltiosta).
Työkokemusta yli 10 v. Kaksi erikoislääkäritutkintoa. Brutto melko tarkkaan 5000 julkisessa terveydenhuollossa toisen erikoisalani tehtävissä, toisesta erikoislääkäritutkinnosta ei makseta lisäpalkkaa. Hyvin vähän päivystysansioita.
Radiologian erikoislääkäri. Päivystän aika paljon ja teen myös lisätöitä yksityisellä.
Radiologian erikoislääkäri. Päivystän aika paljon ja teen myös lisätöitä yksityisellä.
Tuo on kyllä hyvä palkka, teetkin kovasti töitä. Haluaisin tietää kuinka paljon joudut maksamaan veroa?
brutto 2412,91 €/kk
netto 1534,61 €/kk
- kahdeksan tunnin päivällä
Nyt elokuun alusta teen kuuden tunnin päivää - saas nähdä mitä nyt jää käteen...
4250€/kk.
Historian ja yhteiskuntaopin opettaja yläkoulussa/lukiossa.
3000-3200, toimittaja. Vakipaikka + freejuttuja vähän siihen päälle.
yksityisellä, palkka 2120 € /kk + lounarit 5,40 € /kpl + liikuntasetelit 2€/kpl. Kokemusta 6 v, korkeakoulututkinto.
3500 brutto, veroa 28% ja ulosotto = 1600 e käteen.
Työkokemusta useita vuosia.
Palkka 7400€ plus autoetu 1050€ ja käteen jää 4650€....eli maksan reilusti yli 40% veroja. Olen markkinointijohtaja kansainvälisen yrityksen Suomen toimistossa.
Yrittäjä, KTM, tulot 4000-5500/kk
30 000 - 48 000 vuodessa, opettaja olen.
freelancer, työt pääasiassa yliopistossa.