G: Kamalinta mitä olet pudottanut keittiön lattialle re: sotku
Minulla oli tänään varsinainen kömpelyyspäivä, ensin hajosi täysi käytetty kahvisuodatinpussi ja levisi pitkin poikin, ja hetki sitten päsäytin sulaneen pakastemustikkatupperwarelaatikon lattialle... voi ärh mikä siivoaminen!
Kommentit (124)
uunin pohjalle ja juusto sinne suli tiukasti kiinni... Oli kiva syödä pelkkää pohjaa ja seuraavana päivänä jynssätä uusin...
tosin 20 v. sitten, kinkkurasva. Koiralle tuli joulu saman tien :)
kamalin siivo ja ärsytys tuli, kun tiskailin joskus 11 maissa illalla ja ajattelin, että vihdoin pääsen nukkumaan. Tiskikaapista tippui lattialle paistinpannun lasinen kansi. Se meni aivan tuusaksi. Keskellä yötä piti ottaa imuri esiin ja imuroida, vaikka lapsi nukkui alkovissa. Niitä sirpaleita ja sellaista pientä lasihitua oli koko mun yksiö täynnä. Ja muovimattoon tuli kolo.
mutta avasin 1,5 litran CocaCola pullon, joka oli keikkunut koko päivän lastenvaunujen alakorissa. Voitte uskoa, että pullon sisältö lensi kaaressa ympäri keittiötä.
Kokista oli katossa ja seinillä. Keittiössä oli valkoiset tapetit.
Kerran romahti kuivauskaapin alahylly, jossa oli kaikki silloiset paremmat astiat yhtä aikaa. Suurin osa särkyi.
tosiaan on etua jos on koira huushollissa. Muistan kun kuopus opetteli itse syömään, koira istui vesi kielellä pöydän alla ja kas, siinä missä olis pitänyt kaiken järjen mukaan olla sekalainen valikoima kaikkea mitä lautaselta sitten sattui löytymäänkin, oli kiiltävän puhdas lattia. (No joo, pyyhinhän mä sen tietenkin, mutta ei mitään kökköjä tarvinnut alkaa haalimaan kasaan.)
Ihan hirveä siivo tuli. Yritin pitää lasta ja koiria pois keittiöstä, mutta se oli hankalaa sillä keittiö on avointa tilaa lähes jokasuunnalle. Koirat nuoli lattiaa ja tietäähän sen, miten sitten kävi....koirilla alkoi tunti siitä hirveä paskantaminen=/ Siivottiin sitten paskaa, kun ei aina ulos keritty.
Meneekö myös tämä aiheen piikkiin??? Meillä on koirat yksin olessaan ravistellut ison jauhopussin olohuoneeseen. Siivottiin sitten sitä jauhopölyä kuukausikaualla, sitä löytyi aina vain lisää ja lisää.
Kerran koira on myös heitellyt puolukkapuurokattilaa yksin olessaan. Puolukkapuuroa löytyi katosta lattiaan ihan joka paikasta!!!!
Pullollinen verta. Olin aikeissa tehdä verilettuja, mutta se kirottu veripullo lipsahti märästä kädestä ja ruiskautti sisältönsä ympäri keittiötä.
Tosta ternimaidosta tuli mieleen, että mulla kaatui kerran ämpärillinen terniä auton etupenkille. Ämpärissä oli kansi, mutta se oli yhdestä kohtaa huonosti kiinni ja kaarteessa koko ämpäri kaatui ja sisältä valui penkille. Oli pakko vaihtaa koko penkki. Kallista ternimaitoa siis.
nää on hyviä.
yksi kamalimmista sotkuista meillä oli se, kun koira kävi tuolla lietekaivossa/kuopassa uimassa. en kattonu yhtään kun tuli sisälle, lietevana vaan tuli herran perässä. siinä sitten ensin pesin koiraa, sitten uutta mattoa ja joka puolelle roiskunutta kusipaskaseosta.
ja tää on vähän nolo, mut anonyyminä voin kertoa. olen raskaana ja sitten oli aivan kauhee yrjöpäivä kerran. olin käyny suihkussa, enkä jaksanu pukea päälle. olin myös käynyt pissalla, enkä muistanu/jaksanu vetää pönttöä kun hyppäsin siellä vartin välein pissalla. no sitten piti lähtee yrjölle ja oksensin niin että ne kusiveet tuli naamalle ja samalla kurat lensi peffasta pitkin vessaa. mulla olikin siis oksennus/kuratauti, mutta en vain heti erottanu sitä normaalista raskausyrjöstä...siinä sitten siivota ja yrjötä...
riisipaketin sisältö kaatui myös lattialle (niitä riisin jyviä oli vielä 2 kuukautta jäålkeenpäinki jossain) ja kerran olen en kaatanut vaan ravistanut ketsuppipullo niin että korkki aukesi ja ketsupit suoraan valkoisella tapetilla ja ympäri huonekaluja
[quote author="Vierailija" time="05.10.2011 klo 22:15"]
Tiputin ison (550g) kanelipurkin keittiön lattialle, korkki lähti kokonaan irti ja PUFFF levisi sienipilvenä kaikkialle. Sitten kun imuroin (fiksusta päivää) ne, niin tottakai kanelin tuoksu jäi imuriin. Vielä puoli vuotta myöhemminkin tuli jouluiset tunnelmat aina imuroidessa...
Aika kiva tuoksu tuli siitäkin ;)
Meidän äiti laittoi aina tarkoituksella vaniljasokeria vähän imuripussiin :)
Kyllähän parin litran säilykepunajuuripurkkikin saa aikaan melko sotkun. Ja väri on pysyvää.
täysi pullollinen mustaherukkamehua. Oli jokapaikassa.
Mulla joskus räjähti juomalasi, kun vispasin siinä haarukalla kananmunia. Sitä limaista lasi-munasotkua oli kiva aamulla seitsemältä silmät ristissä siivota.
Minä(kin) lipsautin ison kattilallisen mustikkakeittoa keittiön lattialle. Luoja kuinka se voikin roiskua niin moneen paikkaan, ja luoja kuinka vaikeaa sitä onkaan hinkata vaaleasta lattialaminaatista, tapeteista, kaapinovista, lattialistoista, patterista, jääkaappipakastimen ovesta, omista housuista jne... Puhumattakaan siitä että meni hyvä soppa hukkaan :P
Mansikkahilloa purkillinen, niin että koko purkki tippui lattialle ja hilloa roiskui kattoon asti.
Tomaattikeitot tehosekoittimesta pitkin seiniä.
Täysi paketti van houtenin kaakaojauhetta
tipahti itsekseen. Eli keittiönkaappi. Olimme juuri ostaneet uudet, mutta kiinnikkeet olivat väärät eivätkä ne kestäneet painoa. Sanomattakin lienee selvää, että kaikki kaapissa olleet astiat olivat palasina lattialla ja muovimatossa hitonmoisia jälkiä. Oli tosi kiva siivota...
Mutta mitäs minä itse olen tiputtanut. Hmmm....kaksi pulloa punaherukkamehua, hajuvesipullon (olin keittiössä sen kanssa)ja voisulaa.