Oltiin rakenneultrassa, mies häipyi samantien kun päästiin tutkimushuoneesta.
Oli elämänsä ensimmäisessä ultrassa ja raskaus on muutenkin ollut vaikea käsiteltävä hänelle (olen kirjoittanut täällä aiemminkin asiasta!!!) mutta ajattelin että ultran jälkeen hän käsittäisi todella että hänestä on tulossa isä.
Tais todellakin käsittää, vaikutti lähes vihaiselta (??) ja kiirehti töihin ennenkuin kerkesin edes tiskille pyytämään uutta aikaa. Ei kuulema kerennyt odottamaan että käyn labrassa jossa olis menny se 3 min. Kysyin kyllä että onko kaikki ok, ootko vihainen, mutta sanoi vain ei. Kävelin sitten yksin kotiin kyyneleet poskilla. Päivä jota olin odottanut kuin kuuta nousevaa päättyikin näin :(
Onneksi vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin! Se on tärkeintä!
Kommentit (40)
Satun vain olemaan nainen.
Tulin raskaaksi ilman suunnitteluja, ja ekasta ultrasta poistuessa oli kyllä bussinallehyppäämisfiilis. Oli kyllä jo päätetty, että lapsi pidetään, keskusteltu kyllin asiasta ja olin innoissani.
Silti se shokeerasi jotenkin, olen lapsi- mutten vauvarakas, enkä suunnitellut koskaan olevani raskaana.
Nyt seitsemän kuukautta myöhemmin odotan innolla synnytystä (en päästäkseni lapsesta eroon;), ja joka kerta ultra on ollut helpompi.
Anna aikaa. On ikävää, jos miehestä ei ole hommaan, mutta ei se välttämättä ensireaktiosta ole pääteltävissä.
(miehen ollut vaikea hyväksyä lasta koska sai alkunsa avioliiton ulkopuolella, MUTTA siitä sen enempää) Tässä monta viikkoa jo meni tosi hyvin, puhuttiin hankinnoista, tulevaisuudesta, kaikesta, mutta kai se iski tosi kovaa nähdä vauva siinä kuvaruudulla. Annan aikaa enkä painosta, katsotaan miten käy. Kiitos vastauksista! :) ap
Siis mitä tarkoitat tuolla että sai alkunsa avioliiton ulkopuolella? Että miehesi ei ole lapsen biologinen isä? Vai että elätte avoliitossa?
että sais varmuuden että olet oikeasti paksuna
Toisaalta aika epäreilua kiukutella sinulle, koska yhtälailla raskaus on yllätys myös sinulle.
Mutta jotenkin ymmärrän kyllä miestäkin. Meillä oli myös yllätysraskaus, alkuun hyvin ei-toivottu, ja se otti minulla erityisen koville. Mies sopeutui nopeasti ja oli iloinen, mutta itselläni kesti aika pitkään, että vi**tus laantui. Miehelläsi voi olla kyse samasta ilmiöstä.
Jos nussii, onko se jollekkin yllätys mitä siitä voi seurata??
mun mies halusi lapsia ja oli ihan tohkeena joka ultrasta ja neuvolasta, mutta kun lapsi syntyi ei sitä ois voinu vähempää kiinnostaa.
Kaks sen kanssa tein ja kun rupes vielä kolmattakin haluumaan, annoin sille kenkää.
Nyt lapset on jo isoja, eikä sillä ihmisellä ole mitään tunnesiteitä omiin lapsiinsa joita on jo kolme ja lisää taas suunnitteilla uusimman tyttiksen kanssa :D
Eli ei voi tietää miten teidän käy, sen näkee sitten.. mutta sen tiedän, että sulla ja lapsella tulee kaikki olemaan just niin kuin pitääkin, miehen kanssa tai ilman :)
raskaus todettiin rv12, ehditte monta viikkoa puhua vauvasta plussa-testin jälkeen ja vasta nyt eka ultra? Ainakin päättelin että eka ultra koska kerroit menneesi varaamaan toista ultraa.
Mä kyllä nyt epäilen provoksi koska jos raskaus todettu rv12 niin sulla on kyllä ollut helvetin moinen kiire niskapoimu-ultraan. Et ole mitenkään ehtinyt viikkoja pohtia miehen kanssa tätä vauva-asiaa.
sille et se on PASKA!
Äläkä anna sen pilata sun onneas! Vauva tärkein.
puheeni, jos nyt ymmärsin oikein. Sinä petit miestäsi ja tulit raskaaksi??! Hmm..vaatii varmasti PALJON mieheltäsi että sua kattelee.
raskaus todettiin rv12, ehditte monta viikkoa puhua vauvasta plussa-testin jälkeen ja vasta nyt eka ultra? Ainakin päättelin että eka ultra koska kerroit menneesi varaamaan toista ultraa.
Mä kyllä nyt epäilen provoksi koska jos raskaus todettu rv12 niin sulla on kyllä ollut helvetin moinen kiire niskapoimu-ultraan. Et ole mitenkään ehtinyt viikkoja pohtia miehen kanssa tätä vauva-asiaa.
Voi Herra mun jee kun kaikkea täällä epäillään provoksi. :D Tein siis raskaustestin rv 11 ja ei ollut mitään tietoa raskauden kestosta. Pääsin suht nopeasti omalle gynelle (joka totesi aiemmin mm. pco:ni), joka ultras ja totes et ollaan jo näin pitkälle ja suoritti samalla niskaturvotuksen mittauksen + kävin labrassa samalla reissulla.
Nyt olen rv 20, eli rakenneultrassa käytiin, eli tää oli kunnalliselta puolelta ensimmäinen ultra, ja jonne mieskin tuli mukaan kun kysyin haluaisiko hän.
Ja mies tuli tuossa kotiin, juteltiin ja hän oli aivan normaali, luulen että sai mietiskeltyä töissä asioita :) Mutta en edelleenkään oleta tai ajattele että tää asia on loppuun käsitelty, varmasti tämä asia nousee ajoittain, ainakin mulle, mieleen ja mietiskelen sitten että missä mennään. Kiitos vielä kaikille vastanneille :)
ja mies joka oli mukana ultrassa on lapsen biologinen isä. :D Tää oli kyl viimeinen kerta ku tänne kirjottelen tämmösestä asiasta kun näköjään kaikki yksityiskohdat pitäis erikseen kertoa ja selittää ettei kukaan vaan vahingossa vääntämälläkään ala keksiä muita juonenkäänteitä :D
ap
mikä on seuraava ultra mihin mennään rv ultran jälkeen? Eikö niitä ole 2 ultraa, niskapoimu joskus rv 11-13 ja tää toinen ultra rv 20 tienoilla? Vai onko niitä nykyään joku kolmaskin myöhemmässä vaiheessa raskautta?
:D Voit miettiä siellä ihan ittekses :D
ap
Jossa isä oli kotoisin ulkomailta ja perhe ei hyväksynyt muuta kuin avioliiton? Nainen kävi jossain välissä harhailemassa rannalla ja sai monta viestiä, jossa ohjeistettiin jättämään se mies.
Jossa isä oli kotoisin ulkomailta ja perhe ei hyväksynyt muuta kuin avioliiton? Nainen kävi jossain välissä harhailemassa rannalla ja sai monta viestiä, jossa ohjeistettiin jättämään se mies.
Minun mies on ihan supisuomalainen :)
ap
yhdessä päätettiin yrittää jälkikasvua. Siitä huolimatta miestä ei tuntunut oikein raskausajat kiinnostaa, toki jelppi, kun itsellä oli välillä hankalaa. Ihan kelpo isä miehestä kuitenkin tuli.
miehesi ulkomaalaistaustainen? Tuli vaan mieleen kun kirjoitit että avioliiton ulkopuolinen lapsi tulossa. Miten hän nyt muuten on sulatellut asiaa, esim kertonut vanhemmilleen, kun eikös sekin ollut hänelle vaikeaa. Jos alusta asti suhtautunut nihkeästi niin tuskin siitä reaktio muuttuu, toivon kuitenkin että sitten kun saa lapsen syliinsä, hänen asennoitumisensa muuttuu.