G: Mitä jogurttia lapsesi syö?
Meillä syötiin ennen "halpis" merkkien yksittäin pakattuja purkkeja. Nyt siirryin Valion litran purkkeihin, sokerilliseen marja/hedelmämakuja vaihdellen.
Parasta varmasti olisi maustamaton/turkkilainen omilla marjoilla. Vanukkaita emme suosi. Lapsi 2 vuotias.
Kommentit (76)
yleensä Valion mansikkajugurttia litran tötsästä.
Valion aspartaami -kuraa. Meillä ei juurikaan jugurteista lapsi perusta, mutta sen verran katson, että aspartaamia ei saa olla.
Mehukeitotkin on tästä syystä vain Marlin Tarhurin keittoja.
normaalirasvaista luonnonjugurttia. Ripottelen siihen vähän mysliä päälle.
Joskus syödään maustettuja jugurtteja vaihtelun vuoksi.
maistuvat tällä hetkellä parhaiten. Lapset 4 ja 1 ja molemmat ovat hillon/marjasoseiden ystäviä.
syövät Gefilus Kidiuksia ja Danoneja. Niin ja Viilistä. Melko sokerisia, ainakin Viilis.
Se turkkilainen ei mikään paras vaihtoehto ole. Hirveä kolesterolipommi.
edelleen piltti ym. hedelmäsoseista ja saattavat syödä niitä aamu-tai välipalalla leivän kera.
siis mauastamatonta. Maustetaan itse hunajalla, pähkinöillä, kanelilla, inkiväärillä, marjoilla, hedelmillä, (anopin tekemillä) hilloilla, tehdään smootheja. Milloin mitenkin. Koko perhe syö mielihalulla, lapset 7-12-vuotiaita.
Silloinkin, kun lapset olivat pieniä, suosittiin maustamattomia.
2-v. Syö yleensä samaa kuin me aikuisetkin. Valion maustettuja tai maustamatonta a-jogurttia marjojen kera. Joskus laitan sekaan raejuustoa, kauraleseitä tai Rölli-muroja...
asioista vaikka ihan oikeasti selvää ensin, ennen kuin alat julistamaan mitään kolesteloripommeista.
etpä taida sinäkään mikään ravitsemustieteilijä olla. Ei ne jugurtit mitään myrkkyjä ole, ei ainakaan normaalin kohtuuden rajoissa. Ei tehdä tästä mitään lisäainehysteerikkojen ja karppausprofeettojen sapelinkalisteluketjua.
Siihen lisätään vähän esim. marjoja ja intiaanisokeria.
Ostan tosin välillä ihan tavallista maustettuakin jugurttia, niistäkin tykkäävät. Paljon sokerin takia en usein halua niitä kuitenkaan antaa.
on sopivan kokoisia kun ei toi poika paljoa kerralla syö ja ne litran pönikät tai pienemmätkin ehtii aina mennä pahaksi. sekaan mango-tai mustikkapilttiä taikka banaania :)
olisi hyvä vaihtoehto. Mä en kannata mitään jogurtteja, mutta lapset saa syödä mistä tykkää, koska syövät niitä sen verran harvoin.
Saavat myös sitä kolesterolipommia halutessaan.
Ja kyllä, olen todellinen ravintotietäjä. :D Tiedän tasan sen verran mitä "vältä näitä" kolesterolilappusessa lukee eli tietämys on todella suurta. :D
9
Joskus nuorempi laittaa omaansa hilloa tai hunajaa.
4v ei suostu syömään muuta jugurttia kuin luonnonjugurttia jossa mustikkamehua. Itse mustikoita ei saa olla missään nimessä, vaan niistä valutettua mehua sotkettuna jugurttiin, niin että tulee pinkkiä :)
olen siis sinua edeltävä.
Mutta häntä on totutettu hapanmaitotuotteisiin pienestä pitäen niin, että juomanakin on ollut pikemminkin piimä kuin maito.
Itselleni ei ole koskaan tullut mieleen sokeroida hänen jogurttiaan. Joskus juhlatilanteessa on voinut esim kakun kanssa saada sokeroitua maustamatonta jogurttia mutta normaalisti ei.
En tiedä onko maustamattomaan jogurttiin vaikea totuttaa jos ei ole sitä pienestä pitäen syönyt vaatii ehkä ainakin lempihedelmän tms. kaverikseen.
mutta olipa hyötyä tästäkin ketjusta, kun lupaan taas terästäytyä ja tehdä itse vähän enemmän välipaloja, kun tosiaan niissä on hirveä määrä sokeria (ja hirveän helppo pistää jogurtti lapsen eteen suoraan jääkaapista).
maustamatonta (vaikka yksittäispakatut, sokeroidut kiehtovatkin) se, kun laittaa teelusikallisen hilloa sekaan ja tekee sekoittamalla "raitajogurttia".
Hätkähdyttävän moni on sanonut tarjoavansa maustamatonta jogurttia / luonnonjogurttia. Kaupan hyllyt puhuvat vallan muuta!
koska ne saa kotiin ehjinä ja silloin jogurttia ei tule syötyä liikaa, litran tölkistä lörähtää helposti iso määrä kulhoon.