Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mitä jogurttia lapsesi syö?

Vierailija
04.10.2011 |

Meillä syötiin ennen "halpis" merkkien yksittäin pakattuja purkkeja. Nyt siirryin Valion litran purkkeihin, sokerilliseen marja/hedelmämakuja vaihdellen.

Parasta varmasti olisi maustamaton/turkkilainen omilla marjoilla. Vanukkaita emme suosi. Lapsi 2 vuotias.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- maustamattomat jogurtit (molempien lasten suosikkia)

- Ahon jogurtit

- Juustoportin jogurtit

Oletteko koskaan maistaneet Ahon & Juustoportin jogurtteja? Maistakaahan - paluuta Valion jogurtteihin ei ole noiden herkkujen jälkeen. Seassa on ihan oikeita marjoja - ei pelkkää marjahilloa. Eikä ole esansseja.

Vierailija
62/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eniten menee turkkilaista jugurttia sellaisenaan tai mustikoilla. EHkä keskimäärin yhden pikarin viikossa ostan jotain maustettua jugurttia tai viilistä, melkein kaikki maut ja merkit uppoaa. Vanukasta ostan kerran pari kuussa. Lapsi 7v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- maustamattomat jogurtit (molempien lasten suosikkia)

- Ahon jogurtit

- Juustoportin jogurtit

Oletteko koskaan maistaneet Ahon & Juustoportin jogurtteja? Maistakaahan - paluuta Valion jogurtteihin ei ole noiden herkkujen jälkeen. Seassa on ihan oikeita marjoja - ei pelkkää marjahilloa. Eikä ole esansseja.

Vierailija
64/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkästään näitä "maustamatonta luonnonjogurttia marjoilla ja hunajalla" -äitejä? :D Ehkä heitä, jotka nappaavat milloin mitäkin tavallista sokerijogurttia kaupan hyllystä, ei jaksa kiinnostaa tälläinen ketju...?

Mutta faktahan on se, että enemmän lapsiperheissä syödään valion maustettuja jogurtteja kuin mustamatonta omin kätösin kerättyjen vaapukoiden ja luomuhunajan kanssa :)

Vierailija
65/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä noita Valion keinotekoisilla aromeilla maustettuja litkutteja" Niissä marjaa on vain sen verran, että saadaan kuva purkin kylkeen.

PS. Jollekin joka kyseli, niin Ahon jogurtteja saa ainakin Pirkanmaalla.

Vierailija
66/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut lapsille kaikenlaisia jogurtteja, kunhan niissä ei ole säilöntäaineita. Niitä löytyy litran purkeissa sekä yksittäispakkauksissa. Mutta viime aikoina olen tuntenut olevani tiukkis, kun tuntuu, että kaikkialla muualla syödään ihan tavisjogurtteja, myös tarhassa. Olenpa miettiynyt, että mikäs järki mun niuhottaa noista, jos muualla kuitenkin saavat e-koodeja rouskuttaa vapaasti. En ole fanaattinen e-koodien karttaja, mutta koitan parhaani mukaan niitä vältellä.

Vierailija
67/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut lapsille kaikenlaisia jogurtteja, kunhan niissä ei ole säilöntäaineita. Niitä löytyy litran purkeissa sekä yksittäispakkauksissa. Mutta viime aikoina olen tuntenut olevani tiukkis, kun tuntuu, että kaikkialla muualla syödään ihan tavisjogurtteja, myös tarhassa. Olenpa miettiynyt, että mikäs järki mun niuhottaa noista, jos muualla kuitenkin saavat e-koodeja rouskuttaa vapaasti. En ole fanaattinen e-koodien karttaja, mutta koitan parhaani mukaan niitä vältellä.

Meillä ainakin lapset syövät suurimman osan aterioistaan kotona, joten on se kaikkein ratkaisevinta mitä kotona tarjotaan. Hyvin harva on absoluuttisen fanaattinen siinä, että ei ikinä eikä missään olosuhteissa saisi olla E-aineita.

E-aineissa ongelma ei aina ole aina se E-aine sinänsä, vaan se, mitä jää puuttumaan kun on pitkä lista E-aineita - vitamiineja, hiven- ja kivennäisaineita, hyviä rasvoja jne. Jogurttien kohdalla esim aromeilla korvataan marjat, jolloin jää marjojen hyödylliset ainesosat saamatta. Ja jos sama linja jatkuu kaikessa ruuassa ettei piittaa, vaikka E-aineita olisi, päätyy syömään hyvin ravinneköyhää ruokaa. Ja kun ne vitamiinit olisi aina parempi saada aidosta lähteestä kuin purkista.

Vierailija
68/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahon = Virroilla sijaitseva pieni yritys, joka on erikoistunut näihin luomujogurtteihin.

Uskoisin että markkinat tulevat lähivuosina/lähivuotena kasvamaan, sillä Pirkanmaalla ko. jogurtit ovat ihan ansiosta saaneet suuren suosion.

Maksaahan ne hitusen enemmän, mutta kun kerran maistaa, niin ei enää tee muita mieli. Päätettiin että ostamme mieluummin pikkusen harvemmin (kerran viikossa) kuin tavisjogurtteja.

Juustoportin jugurtteja olen syönyt, mutta mistä noita Ahon jugurtteja saa?

Vierailija
69/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alpro-soijajugurttia ja joskus keiju-soijajugurttia. Mauista kelpaa kaikki.

Vierailija
70/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomajogurttia.

Vierailija
71/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahon = Virroilla sijaitseva pieni yritys, joka on erikoistunut näihin luomujogurtteihin.

Uskoisin että markkinat tulevat lähivuosina/lähivuotena kasvamaan, sillä Pirkanmaalla ko. jogurtit ovat ihan ansiosta saaneet suuren suosion.

Maksaahan ne hitusen enemmän, mutta kun kerran maistaa, niin ei enää tee muita mieli. Päätettiin että ostamme mieluummin pikkusen harvemmin (kerran viikossa) kuin tavisjogurtteja.

Juustoportin jugurtteja olen syönyt, mutta mistä noita Ahon jugurtteja saa?

Ei noi luomua ole, vaan tavallista jogurttia ilman lisäaineita. Perinteistä jogurttia, sokeria ja runsaasti marjoja (esim 9% verrattuna muiden valmistajien 3%). Ihan parhaita maustetuista jogurteista :)

Vierailija
72/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki

Juustoliike Lentävä Lehmä, Hakaniemen halli

Hämeenkyrö

S-Market Hämeenkyrö

Ikaalinen

S-Market Ikaalinen

Kangasala

K-Supermarket Kesäpäivä

Prisma, Kangasala

Lempäälä

K-Supermarket Kuljunkartano

Nokia

K-Supermarket Löytis

K-Supermarket Nuijamies

S-Market

Parkano

S-Market Satapirkka

Pirkkala

Citymarket Pirkkala

S-Market Pirkkala

Tampere

City Sokos

Citymarket Lielahti

Etujätti Linnainmaa

Juustosoppi, Kauppahalli

K-Supermarket Kuninkaankulma

K-Supermarket Länsitori

K-Supermarket Suurjako

Ollilan tilayhtymä

Prisma, Sammokatu

Pyynikintorin Liha

S-Market Lielahti

S-Market Tullintori

Stockmann

Toijala

K-Supermarket Toijala

Virrat

Kaupat:

K-Market

S-Market Pippuri

SuperSpar

Muut:

Rantatien koulu

Mikontalon ravintola

Ylöjärvi

K-Supermarket Linkki

Ähtäri

K-Supermarket Mainio

Vierailija
73/76 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä 3 eri makua

Vierailija
74/76 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö lapsesi hunajalusikkaa laittaessaan hunajaa jugurttiin?

Vierailija
75/76 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus banaania litran purkista.

sillijugurttiva .

Vierailija
76/76 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valiolla on hyvä kuningatarsosekeitto,ei lisättyä sokeria,hyvää just maustamattoman jugurtin kanssa