Pysyykö maidon tuotanto hyvänä, jos ei yöllä (väh.6h) imetä?
Vauva reilut 2kk ja nukkuu öisin väh.6h, yleensä nykyisin n.8h.
Mietin vaan että pysyykö tuo maidontuotanto riittävänä, jos imetyksessä nuin pitkä tauko? Tissit ovat ainakin ihan täynnä aamulla ja vielä en ole huomannut ettei maito riittäisi, mutta jos se rupeaa pikkuhiljaa ehtymään?
Kommentit (8)
liittyy prolaktiiniin ja sen erityssykleihin, mutta taas toisaalta aina vakuutetaan sitä että vauva kyllä itse pitää huolta että maitoa riittää...
Ei se yön tauon takia mihinkään lopu. Ihanaa, kun vauvasi nukkuu noin hyvin! Saat levättyä!
Pitää seurailla tuota tarkemmin, jos rupeaa näyttään siltä että vähenis, niin pitää yrittää jaksaa yöllä pumpata maitoa kerran :)
-ap
vauva pystyy säätelemään maidon tuotantoa itsekin, imee lisää kun tarvitsee lisää.
liittyy prolaktiiniin ja sen erityssykleihin, mutta taas toisaalta aina vakuutetaan sitä että vauva kyllä itse pitää huolta että maitoa riittää...
Eikö se prolaktiini vaikuta lähinnäkin silloin alussa ja siihen, että määrä lisääntyy. Itse imetän aamuisin ja iltaisin ja monta kuukautta jo jatkanut näin :)
lapset ovat nukkuneet täysiä öitä (7-9h) 1-2 kk alkaen. Voikohan tuo olla syynä siihen, että maitoa tuli niukanlaisesti.. Kolmatta odotan ja kovasti yritän miettiä mikä meni kahden edellisen kohdalla vikaan imetyksessä. Jos nyt onnistuisi paremmin..
Meillä nukuttiin välillä pidempiäkin unia, ja ihan ok tuotanto. Kolmen kuukauden paikkeilla tuli sellane vähentymisvaihe, mut imettää vaa raippaasti edelleen, ni paranee taas. Kun ite muistaa syödä ja juoda tarpeeksi, niin ei yöllä ole väliä.
-10,kk ja imetän edelleen 4 kertaa ruokailujen jälkeen