Löysin maasta lompakon, jossa oli 10kpl 500 euroan seteliä.
Katsoin ensin, että olivat jonkun muun maan valuuttaa. En luonnollisestikaan ole koskaan nähnyt 500 euron seteliä. Kotiin tullessa piti ihan tarkistaa netistä, että sellaisia on ihan oikeasti olemassa.
Muhun kuitenkin iski ahneus. Haluaisin pitää rahat itselläni. Kukaan ei saisi tietää. Voisin palauttaa tyhjän lompakon johonkin löytytavaratoimistoon..
Kommentit (59)
Mulla oli kerran niitä 25 kpl taskussa ja menin ruokakauppaan ja ihmettelin kun kassa katsoi pitkään seteliä, siis kaivoin sen koko violetin pinkan rypistyneenä farkuntaskusta (en omistanut vielä silloin lompakkoa) ostokset maksoivat 16 euroa.
myös siinä uskossa että joku kuvittelee sinun luulevan tällaisen olevan tavallista?
mitäs jos tällaisessa tilanteessa veisi rahat löytötavaratoimistoon ja niitä ei olisi ilmoitettukaan kadonneeksi, eikä kukaan hakisi niitä sieltä määräajan kuluessa. Olisivat vaikka jonkun mafioson tai huumediilerin, joka ei uskaltaisi mennä lähellekään pollariasemaa.
Niin, saisiko löytäjä ne rahat sitten loppujen lopuksi itselleen? Vai pitäisikö valtio ne?
Enkä edes tuntis huonoa omaatuntoa. JOs lompakossa
kortteja ne palauttaisin kukkaron kanssa löytötavaratoimistoon.
Olet kassalla maksamassa ja kassa toteaa et ei onnistu, väärää rahaa. Sit ne soittaa poliisit ja löytävät sulta niitä vielä tukun lisää...
Sit sua syytetään rahan väärentämisestä. siinä onkin sitte kiva selitellä et eiku mä löysin ja päätin sit pitää itelläni.
on valtava summa rahaa. Viethän lompakon rahoineen poliisilaitokselle. Voi olla että ovat jonkun rikollisen tai voi olla että ovat jonkun eläkeläisen monen kuukauden rahat. Sitä et voi tietää, mutta sinun ne eivät kuitenkaan ole. Mistä tietää, hyvällä tuurilla saatat saada löytöpalkkion.
no nyt on myöhästä pitää. Asianomainen jo etsii rahojaan, viestisi voidaan jäljittää.
mitäs jos tällaisessa tilanteessa veisi rahat löytötavaratoimistoon ja niitä ei olisi ilmoitettukaan kadonneeksi, eikä kukaan hakisi niitä sieltä määräajan kuluessa. Olisivat vaikka jonkun mafioson tai huumediilerin, joka ei uskaltaisi mennä lähellekään pollariasemaa.
Niin, saisiko löytäjä ne rahat sitten loppujen lopuksi itselleen? Vai pitäisikö valtio ne?
valtiohan ne sit varmaan veis ja laittas sulle niistä kummiskin verolapun maksettavaksi.
Niin, saisiko löytäjä ne rahat sitten loppujen lopuksi itselleen? Vai pitäisikö valtio ne?valtiohan ne sit varmaan veis ja laittas sulle niistä kummiskin verolapun maksettavaksi.
Toivon, että te epärehelliset paskat kadotatte joskus vähintään saman verran rahaa tai muuta arvokasta - ettekä saa sitä koskaan takaisin.
Minä olen markka-aikana löytänyt lompakon, jossa oli useampi tuhat markkaa sisällä. En hetkeäkään miettinyt, mitä sen kanssa pitäisi tehdä. Lompakko palautui kiitolliselle omistajalle.
Ollaan nyt saatu hakkeroitua ip-osoitteesi ja pojat on tulossa kohtapuoliin sinne! Diavolo miten epärehellistä porukkaa :((
T. Vito Corleone ja kaverit
tuota summaa itsellä jos löytää, se ei ole rikos pitää rahat itsellä ja kukaan ei siitä tiedä jos ei siitä huutele.
tuota summaa itsellä jos löytää, se ei ole rikos pitää rahat itsellä ja kukaan ei siitä tiedä jos ei siitä huutele.
Uskomatonta av-palstalogiikkaa taas. Ei ole sinuakaan liialla älykkyysosamäärällä siunattu.
Olet kassalla maksamassa ja kassa toteaa et ei onnistu, väärää rahaa. Sit ne soittaa poliisit ja löytävät sulta niitä vielä tukun lisää...
Sit sua syytetään rahan väärentämisestä. siinä onkin sitte kiva selitellä et eiku mä löysin ja päätin sit pitää itelläni.
Uskomatonta av-palstalogiikkaa taas. Ei ole sinuakaan liialla älykkyysosamäärällä siunattu.
Minä en olekaan silmät huurussa juoksemassa kaikenlaisiin hupatuksiin ja hyväksymässä pakkomaksut, kansankiristämisen hintojenkorotuksilla sinulle se käy kun joku kapitalisti niin sanoo, sietäisit saada kunnon opetuksen että tajuaisit kuinka paljon valtio kusettaa ja vetää sinunkin tuloista itselleen turhuuksiin rahaa, siksi ei ole yhtään järkevää olla rehellinen ja kunniallinen enää ikinä tässä maassa kun sillä ei tule toimeen, pidä vaan ne rahat ja nauti, sulla kävi onnenpotku kun sait jostain ylimääräistä rahaa.
Minä en olekaan silmät huurussa juoksemassa kaikenlaisiin hupatuksiin ja hyväksymässä pakkomaksut, kansankiristämisen hintojenkorotuksilla sinulle se käy kun joku kapitalisti niin sanoo, sietäisit saada kunnon opetuksen että tajuaisit kuinka paljon valtio kusettaa ja vetää sinunkin tuloista itselleen turhuuksiin rahaa, siksi ei ole yhtään järkevää olla rehellinen ja kunniallinen enää ikinä tässä maassa kun sillä ei tule toimeen, pidä vaan ne rahat ja nauti, sulla kävi onnenpotku kun sait jostain ylimääräistä rahaa.
Sinusta siis on oikein, että jos joku myy vaikka autonsa käteismaksua vastaan, niin näiden kadotettujen rahojen löytäjällä on oikeus ne pitää, kun valtio kusettaa persaukista av-mammaa?
huhhu. ei tulis mieleenkään pitää tuollaista summaa rahaa itselläni. joku poloinen on ne hukannut ja varmaan rypee murheessa tälläkin hetkellä. ehdottomasti poliisille. ne eivät ole sinun.
aika harvalla on kiinteä eli muuttumaton ip, niistä joutuu yleensä maksamaan erikseen. Eli ip vaihtuu joka kerta, kun avaat nettiyhteyden. Senkus nautit rahoista. Jos jollakulla on noin paljon rahaa lompakossa, niin on sillä myös varaa menettää ne.
Löysin itse markka-aikana 2000markkaa lompakossa ja kysyin poliisilta onko kukaan kysellyt niiden perään, muistaakseni pitivät 3Kk siellä ja hain sitten itselleni ne rahat.