Onko joku, jlle ei karppaaminen sopinut?
Kun kaikki vaan toitottaa, että on niin hyvä olo, paino putosi ja voi hyvin.. Itse en siihen oikein usko, joten kysnkin nyt niiltä, jotka ovat kokeilleet, mutta todenneet, ettei sopinutkaan.. Miksi?
Kommentit (9)
joskus käytännössä hankala totetuttaa kun joka paikalla tarjolla vain niitä hiilaripommeja, esim kokouksissa jne sämpylää ja pullaa.
Monille karppaaminen kaatuu siihen, että liha on kallista.
se kyllä sopi, mutta rahat eivät riittäneet kun olisin halunnut tehdä sen sitten kunnolla tuoreita kasviksia ja hyvää lihaa jne. Ja kun on lapsiakin, niin oli se työlästä ajatella ruoat myös lapsille sopiviksi.
Mutta eihän karppaamisen pitäinyt lihan kulutusta lisätä vaan kasvisten!
Lisäksi karpatessa mua ärsytti haiseva hengitys.
Ihan sekaruokavalio sopii mun keholla parhaiten, silloin voin hyvin ja näytän hyvältä ja haisen hyvältä.
tuli kuulemma niin huono olo, että piti heti lopettaa.
Mutta eihän karppaamisen pitäinyt lihan kulutusta lisätä vaan kasvisten!
Karppejahan on monia erilaisia. En ole varma suomalaisten karppaajien ruokavaliosta, mutta ainakin täällä asuinmaassani karpataan pääsääntöisesti aika lihapainotteisesti, Atkins-tyyliin.
Oon karppaillut pari kertaa ja painoa se pudotti tehokkaasti, tosin mulla aina tavoitteena ollutkin vain parin kilon pudotus (162 cm ja painoa ollut enimmillään koskaan 64 kg). Ongelmaksi muotoutui ns. pidemmällä tähtäimellä se, että mun ruokavaliosta tuli liian yksipuolinen. En koskaan syö lihaa pelkästään, vaan aina pitää olla jotain lisuketta. Pidemmän päälle en jaksanut niitä valmistaa kasviksista, joten lopulta ruokavaliona toistui aika usein juustoa eri muodoissaan, tyyliin feta- tai halloumisalaattia päivästä toiseen. Haluan myös aina jotain makeaa ruuan päälle, tyyliin hedelmän tai vähän jugurttia. Marjat on tähän tosi kalliita, joten pidemmän päälle ei mulle ainakaan tosi vähillä hiilareilla karppaaminen onnistu. Mutta pääsyynä lopettamiseen on siis ollut liiallinen ruokavalion yksitoikkoisuus.
..mutta mulla särki koko karppaamisen ajan pää eli n. 6 viikkoa putkeen. Sitten kyllästyin ja oli yhdet juhlat ja ns. sorruin ja sen jälkeen huomasin että päänsärkykin loppu.
joille karppaaminen oli se pelastus, kaikki aivat parani ja laihtui ja voi hyvin.. :) Siksi kysyn. Haluan ihan oikeesti tietää. TULKAA ESIIN!