Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lahjaksi kiinalaiselle miehelle?

Vierailija
03.10.2011 |

Työkaveri Kiinasta toi minulle monta purkkia erittäin ihanaa vihreää teetä. Tee on parasta mitä olen koskaan maistanut, harrastaja kun olen niin osaan verrata. Mutta mitä pientä voisin miehelle antaa vastalahjaksi? Hän ehti jo lähteä kotimaahan, mutta voisin laittaa vaikka jonkun toisen mukana kun menee siellä käymään.

Kiinalaiset on kovia ostamaan pieniä lahjoja. Joskus on tosin vaikeaa, kun ei tiedä mitä heille ostaisi. Onko kenelläkään kokemusta kiinalaisista tavoista? Minulla on jopa yksi hyvä kiinalainen ystäväkin, mutta hän on nainen ja niin suomalaistunut, että ei oikein osannut sanoa mitään:-)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin selvää kun työkaveri kans toi lahjoja ja sain kiinalaisilta työkavereilta vinkkiä, että

Punainen ja kulta ovat arvostetuimmat värit,

samoin lasi (muttei kirkas) ja design.

Itse ostin kerran iittalan punaisia kivi-tuikkukippoja ja kerran vastalahjaksi punaisen sen miniaaltovaasilasivadin (halk 10cm tms) ja saimme kehuja moneen kertaan jälkeenpäin.

Vierailija
2/6 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, että täältä saan varmasti vastauksen:-) Minäpä ostan jotain lasia! Ja nuo tuikkulasit ovat aika hyviä kun eivät mene niin helposti rikkikään. Hän on aiemminkin ostanut minulle esimerkiksi pienen teekannun, joten lasi vastalahjana on kiva!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukkoa ja kelloa ei saa koskaan antaa lahjaksi, niillä toivot kuolemaa sajaalle ja muistelen, että kirkas ja valkoinen ei toivottuja värejä.

t. vastaaja

Vierailija
4/6 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista kuulemma pitää mies jota vaimo on pettänyt

Vierailija
5/6 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taideteollisuustuotteiden lisäksi on hyvä muistaa teollisen muotoilun käyttöesineet sopivina lahjoina. Yhteisölle annetun lahjan on hyvä olla sellainen, että sen voi panna esille ja siitä käy ilmi, mistä maasta ja keneltä se on. Värillinen lasi on pidettyä. Liian pelkistetty muotoilu ei viehätä perinteistä kiinalaista.

Koruista solmioneula miehelle ja rintakoru naiselle ovat onnistuneita valintoja. Kalvosinnappeja ei juuri näe käytössä. Musiikkilahjat tulee antaa CD-levyinä. Maisemakuvakirjat, postimerkkilajitelmat ja suomalaiset kolikot pahvikansiossa ovat myös onnistuneita lahjoja. Suomalainen suklaa ja alkoholijuomat sopivat mös lahjoiksi. Toisin kuin eräissä muissa Aasian maissa puukko on arvostettu suomalainen taidonnäyte ja täysin sopiva lahja Kiinassa. Sen sijaan kynttilöiden käyttö ei ole yleistä, joten kynttilänjalkoja lahjoina tulee välttää tuikkuja lukuunottamatta.

Vierailija
6/6 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä annan aina ungle beans riisiä ja syömäpuikot prismasta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän