Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pelastan joulun?

Vierailija
03.10.2011 |

Viime joulu meni ihan harakoille kun mulla on töissä ihan järjetön hoppu aina ennen joulua. En ihmeempiä laita, valmiit laatikot sun muut että ei sellasta tarvi, mutta piparitalo jäi kasaamatta ja sellaista pientä jäi tekemättä sen verran että harmitti.

Miten voisi aloittaa nyt jo joulun valmistelun..?

Lahjoja ei arvaa ruveta hankkimaan kun en tiedä tarkoista toiveista vielä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko aikuisille lahjoja? Tarviiko aikuisilta kysyä toiveita? Anna aikuisille lahjakortit tai palvelut.

Ota iso papru ja kyhää siihen lista, mitä pitää tehdä jouluksi. Karsi turhat pois - sellaiset, mistä ette itse välitä. Päivitä listaa, merkkaa, että minä päivänä mikäkin on hoiduttava.

Joulukorttien kirjoittaminen on ihan peestä. Älä kirjoita kortteja. Jos on pakko, tee se marraskuussa.

Älä kutsu jouluksi vieraita.

Vierailija
2/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ajoissa, vaikka marraskuun puolella. Rakentelee pikkuhiljaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko aikuisille lahjoja? Tarviiko aikuisilta kysyä toiveita? Anna aikuisille lahjakortit tai palvelut.

Ota iso papru ja kyhää siihen lista, mitä pitää tehdä jouluksi. Karsi turhat pois - sellaiset, mistä ette itse välitä. Päivitä listaa, merkkaa, että minä päivänä mikäkin on hoiduttava.

Joulukorttien kirjoittaminen on ihan peestä. Älä kirjoita kortteja. Jos on pakko, tee se marraskuussa.

Älä kutsu jouluksi vieraita.

Aikuisille olen tavannut tehdä jotain itse, sitä voisin alkaa jo suunnittelemaan. Ja vieraita en ole koskaan kutsunutkaan.

Vierailija
4/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä nyt jo.

Vierailija
5/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla oli lapsuuden kodissa "täydellinen"joulu. Äidillä aikaa tehdä kaikkea kivaa niin säilytä se ihanana muistona, mutta ei sen tarvi olla samalaista nyt.

Unohda piparkakkutalo. Unohda ne käsintehdyt joululahjat (paitsi, jos teet ne kesällä). Tee joulusta yksinkertainen ja rauhallinen juhla.

Vierailija
6/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä nyt jo.

Mitenköhän säilyy jos nyt jo paistan, koristelen tässä loka-marraskuun aikana ja se olisi tarkoitus syödäkin sitten joulun jälkeen.

Vierailija
7/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä nyt jo.

Mitenköhän säilyy jos nyt jo paistan, koristelen tässä loka-marraskuun aikana ja se olisi tarkoitus syödäkin sitten joulun jälkeen.

voi piparkakkutalo lyhisstyä :(

Siitä oli jokunen vuosi sitten paljon porua ruotsissa.

Vierailija
8/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tehdä nyt jo.

mutta meillä on ollut hyvä joulu vaikka ei ole piparkakkutaloa ollutkaan ;)

Vierailija
9/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sitä mitä lie ruotsalaista pakettia, missä on pipperikakun osat paistettuna valmiina! Se tuo mukavasti joulun tunnelmaa, kun lasten kanssa sen kasaa. Reippaasti karkkeja! Tee pari viikkoa ennen joulua, ettei pölyynny.

Vierailija
10/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy naapuria tekemään? Tai osta se valmis laatikkotalo jo nyt kaappiin. Eikä se joulu piparkakkutaloon kaadu, tehkää sen sijaan jotain muuta kivaa, jos käy vaikeaksi. Koristeluja ja muuta joulun tunnelmaa voi ihan helposti tuoda jo marraskuun puolella kotiin. Lahjoja voi tilata illalla netistä.

Vierailija
11/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sitä mitä lie ruotsalaista pakettia, missä on pipperikakun osat paistettuna valmiina! Se tuo mukavasti joulun tunnelmaa, kun lasten kanssa sen kasaa. Reippaasti karkkeja! Tee pari viikkoa ennen joulua, ettei pölyynny.

Siis mä olen niin rättipoikki töiden jälkeen ettei onnistu mitenkään.

Vierailija
12/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jouluna joka päivä töissä klo 7-16 ja lapselle pitäisi tehdä kiva joulu. Olen yh ja sukulaiset ja se toinen vanhempi kaukana.

Vierailija
13/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhden piparkakkutalon kasaamaan pystyy. Mit teet illat? Makaat sohvalla ja lapset hoitaa itsensä?

Vierailija
14/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yhden piparkakkutalon kasaamaan pystyy. Mit teet illat? Makaat sohvalla ja lapset hoitaa itsensä?

kun joudun olemaan jouluruuhkassa itse töissä. Tiedätte aivan varmasti kuinka kiukkuisia ihmiset ovat, pitkät jonot, kaikki vaativat ekstrapalvelua jne. Kymmenen tuntia sitä päivässä tiskin toisella puolella - kuka tahansa olisi väsynyt.

Vierailija
15/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat "saikkua"!

Vierailija
16/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä joka oot töissä, niin ovatko lapset päiväkodissa tuon ajan?

Teette illasta oikein kivan ja mukavan. Edellisenä iltana valmistelette että aattona on kaikki valmiina, ei tarvi ko lämmittää laatikot ja pukki tuleekin jo ennen ruokaa jne. Tunnelma on tärkein, ei se että ehditkö tehdä kaiken mitä "perinteisesti" pitäs tehdä

Vierailija
17/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat "saikkua"!

mutta mihinkään ylimääräiseen en yksinkertaisesti pysty repeämään juuri joulun alla.

Vierailija
18/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jouluna töissä olevan lapsi, kouluikäinen

Vierailija
19/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä tehdä jo nyt sen piparitalon, mutta laitat sen sellofaaniin ja hyllylle koristeeksi. Ei pölyynny. Jouluna otat sellofaanin pois ja syöt.

Vierailija
20/25 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sinä joka oot töissä, niin ovatko lapset päiväkodissa tuon ajan?

Teette illasta oikein kivan ja mukavan. Edellisenä iltana valmistelette että aattona on kaikki valmiina, ei tarvi ko lämmittää laatikot ja pukki tuleekin jo ennen ruokaa jne. Tunnelma on tärkein, ei se että ehditkö tehdä kaiken mitä "perinteisesti" pitäs tehdä

Toisaalta mulla olisi nyt aikaa ja energiaa tehdä noita joulujuttuja joten sitä tässä mietin mitä voisi näin paljon etukäteen jo tehdä. En tiedä mahdanko mitään koristeita tms tehdä lainkaan lisää. Mutta se piparkakkutalo olisi mulle tosi tärkeä. Voisi kai sen nyt jo paistaa ja säilyttää jossain "piparipurkissa" siis kasaamatta ja koristelematta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi