Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva kahlitsee meidät kotiin.

Vierailija
03.10.2011 |

Alan olemaan oikeasti aika rikki jo. 6kk vauva ei nykyään suostu turvakaukaloon vaan huutaa ja vänkää itseään niin, etten saa edes vöitä kiinni. Rattaissa huuto alkaa samantien myös. Kaupassa käyntikin on ihan hirveää kun pakko pitää vauvaa rattaissa, että saa ostokset tehtyä.

Minulla on noin 5v vanha, kaverilta saatu baby björn. Olen sillä nyt pari kertaa käynyt kaupassa, mutta käy aika nopeasti omaan selkään tuo 9kg kantaminen. Ja eikö se ollut vauvallekkin huono vaihtoehto. Tällä hetkellä (ennen veronpalautuksia) ei ole varaa ostaa parempaa.

Olen jo oikeasti niin hermoheikko ja yksinäinen tästä hommasta kun ei voi lähteä mihinkään kylään tai kaupungille kun yksi vaan rääkyy.

Isä on tällä hetkellä arkiviikot työmatkalla. Joo sis viikonloppuisin voin kaäydä kaupassa ilman vauvaa, mutta pää alkaa jo hajota tänne sisälle!!

Onko jollakin ollut samaa? Onko vaihe mennyt ohi? Kuinka nopeasti.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sylissä. Kävi vaan kyljellään. Sen takia otimme pullon käyttöön kun en voinut esim autossa tai ulkona kyljelleen rueta. Sitten ei enää päivisin suostunut edes kyljelleen kun oli pulloon tottunut ja lopulta ei ollenkaan. Tähän koko rumbaan meni pari viikkoa.

On ensimmäinen lapsi.

Ihan normiduunariperhe ollaan. Nyt tietysti omat tulot ei järin suuret kun olen vanhempainvapaalla.

Rempattiin juuri hetki sitten 600e autoa ja siksi nyt rahat tiukilla. Lisäksi ostin juuri tuon hyppykeinun ja syöttötuolin.

Vauva on sellainen kuin kuvailen.

Juu tottakai lopulta saimme vauvan istuimeen vartin kiljunnan jälkeen. seuraavan asiakkaan aika myöhästyi tämän operaation takia.

ap

Vierailija
82/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantoliina. Varmasti mukavampi kuin Baby Björn kantoreppu jossa lapsi muistaakseni roikkuu vieläpä epäergonomisesti. Jos et löydä lahjoitetaan-jutuista tai halvalla niin käy kangaskaupassa. Jos sinulla ei ole ompelukonetta niin pyydä heiltä pmpelupalvelua. Ei voi maksaa niin paljoa, itse tein 2 kantoliinaa 20€:lla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit kantorepuista. Itse suosittelisin Manducaa. Se on ollut meillä käytössä ja vauva rauhoittuu siihen lähes aina. (kerran ei rauhoittunut, kun oli juuri saanut rokotukset ja itki sitä kipua)

Tuo reppu on kyllä todella kallis. Jotain 100 euroa voi maksaa. Käytettynä voi saada "vain" 80 eurolla. Ei ehkä siis tällä hetkellä sovi teidän budjettiinne, josta mainitsit.

Suosittelisin vuokraamaan kantorepun tai -liinan. Esim. Tampereella voi Napapiiriltä vuokrata. En tiedä missä päin asutte, mutta toivottavasti teidänkin lähellä olisi joku liinavuokraamo. Sitten voi vaikka kokeilla erilaisia ja vasta käyttökokemuksen perusteella ostaa ihan omaksi repun tai liinan.

Vierailija
84/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinua vaivaa? Täällä anonyymi äiti-ihminen pyytää apua ja sinä katsot tehtäväkseksi tulla ilkeilemään?

Minun, helpon vauvan äidin on myös vaikea uskoa ettei vauvaa ole saatu turvakaukaloon. Minun vauvani myös puolvuotiaana veti parit rintaraivarit mutta sinnikkäällä yrittämisellä sain imetystä jatkettua. Ymmärrän silti että jonkun toisen vauvan kanssa sama ei onnistu! Enkä todellakaan luule että vauvan helppous on vain ja ainoastaan minun onnistuneen vanhemmuuteni tulosta. Onko oma vauvasi huutanut joskus 7h putkeen tai rimpuillut kunnolla turvakaukaloon laitettaessa? Jos olisi, ymmärtäisit varmaan ap:n ja miehensä hädän ja sen, ettei vauva ole mikään ihan perus pallero vaan todella erityisen voimakastahtoinen, temperamentiltaan haastava ja jäntevä.

Tosi noloa sinulta epäillä ap:n kertomuksen todenmukaisuutta. Kuka hitto tänne kirjottelisi tämän tyylistä asiaa ihan huvikseen, jos asia ei olisi oikea?

Jos sinulla ei ole neuvoja antaa niin painu muualle tästä keskustelusta. Ap:lla on varmaaan muutenkin rankkaa ilman sinun ilkeilyäsi. En hetkeäkään epäile ettetkö kasvattaisi lapsistasi koulukiusaajia. Mätä ihminen.

T. ei ap

Vierailija
85/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi muutakuin toivottaa tsemppiä ap:n tilanteeseen.

Ja tuolle jollekkin epäilijälle, ole hyvä ja mene koittaa laittamaan se tikkujäykkä punaisena huutava lapsi yksin kaukaloon, voi loppua itselläsikin keinot hyvin nopeasti!

Meillä oli vastaavanlainen ongelma myös puolenvuoden iässä, ei läheskään yhtä suuressa mittakaavassa, mutta kuitenkin ja kyllä siinä oli välillä kahdenkin ihmisen käsille tekemistä.

Vierailija
86/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, jotka voitte ymmärtää minua, vaikkei välttämättä omaa kokemusta olekkaan. Vähän nyt auttoi tähän ahdistukseen, että sain tänne purkaa itseäni.

Seuraava ponnistus meillä onkin unien jälkeen kauppaan meno. Sataa vettä vissiinj koko päivän ja lasta ei viitsisi hirveästi ottaa syliin kastumaan. Tai kai se on helpompaa lähteä repulla ja yrittää pysyä kuivana.

Olen tuosta Manducasta kuullut hyvää muiltakin. Voisin varmaan saada kokeiluun sellaista joltakin.

ap

Vierailija
87/87 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuosta Manducasta kuullut hyvää muiltakin. Voisin varmaan saada kokeiluun sellaista joltakin.

ap

Jeps, sehän olisi hienoa. Meillä toimii Manducassa rauhoittelu siten, että vauva reppuun ja tutti suuhun. Joskus pitää vielä heijata ylös alas pikku kyykkyjä tehden ja mennä hetkeksi hämärään huoneeseen. Siihen vauva yleensä nukahtaa tosi nopeasti.

Tietty nämä ohjeet ei välttämättä teidän vauvalla toimi, mutta tällainen niksi meiltä. :)

Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän