Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppausta takana 2 viikkoa ja painoa lähtenyt VAIN 3,2kg!?

Vierailija
03.10.2011 |

Miksi kaikilla muilla lähtee ensimmäisinä viikkoina ihan hillittömiä määriä ja mulla ei :( BMI on 38,2 eli JOO, ois kyllä mistä lähteä.

Olen syönyt 4x päivässä; aamulla 2 hapankorppua juustolla ja metukalla, 12 aikoihin ruokaisan salaatin (esim. grillattua kanaa, salaattia, kaalta, tomaattia, kurkkua, vähän currymajoneesia tai tonnikalaa, kananmunaa, salaattia, kurkkua, paprikaa)

Klo 17 aikoihin ruoka, ts. kalaa / lihaa ja kasviksia.

Iltapalaksi 21 aikoihin joko pari kourallista suolapähkinöitä tai n. 2-3dl rahkaa, jossa on partaäijää, maitorahkaa, kermaa, vadelmia (ja/tai mustikoita) ja ihan pikkuisen makeutusjauhetta.

Olen siis syönyt noin tasan 2 vkoa, mihinkään muuhun en ole lipsunut. Juonut päivässä 1,5-2l vettä ja liikkunut paljon enemmän kuin aiemmin.

MIKÄ MÄTTÄÄ??

Olen joskus monta vuotta sitten karpannut 3kk ja silloin ekan 3 vkon aikana lähti 8 kg!

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska käytän kuitenkin hiilareita 50-80g päivässä. Ne tulevat tomaatista, sienistä, sipulista, pähkinöistä, Creme Bonjourista jne. Syön myös annoksen marjoja tai yhden nektariinin päivässä. Lisäksi en ole välttänyt alkoholia kokonaan.

Olo on silti ollut parempi ilman nopeita sokerinnousuja ja vatsan turvotukset vähentyneet. Olen ollut nyt 3 viikkoa ilman pastaa, riisiä, leipää, karkkia, pullaa enkä edes kaipaa niitä. Minä leivillä ja nuudeleilla eläjä.

Syön kananmunia, kalaa ja oikeastaan liiankin paljon juustoa. Siitä pitää päästä. ohis

Vierailija
22/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten voita psykologinen puolesi ja jatka samaan tyyliin, niin hyvä siitä tulee! Mulla tuli kaksi asiaa mieleen. Sulla on aika pitkä syömätön väli lounaan ja päivällisen välillä. Voisit kokeilla siihen jotain pientä purtavaa välipalaksi, niin sun kropan ei tarvi epäillä, että saako se ravintoa tasaiseen tahtiin. Ja toinen on nuo suolapähkinät, joita en pidä mitenkään huonona syötävänä, mutta totuus kuitenkin on, että suola kerää nestettä. Jos sä vedät niitä säännöllisesti, niin kyllä ne suhun jonkinlaisen nestevaraston imee. Jos haluat kuitenkin syödä niitä suolapähkinöitä, niin sitten olet vain välittämättä siitä, ettei tässä alussa tulee mitään mielttömän hurjaa painoromahdusta. Eikä se mun mielestä ole mikään katastrofi, sillä kuten jo sanoin, niin tuo yli kolme kiloa on mun mielestä tosi hyvin.

Aterioita tulis olla tasan 3, ei enempää eikä vähempää, optimaalisen tuloksen saamiseksi. Ei se elimistö ehdi polttamaan mitään, jos on tankkaus vaiheessa kokoajan. Uskomatonta, että tämmöisiä neuvoja tullaan antamaan karppaajalle, ihan kuin ei olisi asiasta mitään käritystä. Aterioiden väli tulee olla yli 5h, ei missään tapauksessa alle. Ja kahvikin lasketaan ateriaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalontoveri, olen ollut vhh-dietillä nyt jo toista kuukauttaa eikä alun kolmen kilon jälkeen ole oikein paino enää laskenut.

Korjasin kurssiä n. vko sitten ja nyt on puolisen kiloa mennyt alaspäin. Silloin jätin jokapäiväiset pähkinät pois.

En syö mitään perunaa, riisiä enkä pastaa, en myöskään karkkia, mutta marjoja saatan aamulla syödä ja hedelmiä jopa 2-4 kpl päivässä. Esim eilen illalla söin 2 omenaa, leipäjuutsoa 100g ja kaksi keitettyä munaa.

En todellakaan halua atkinsille eli pudottaa hiilareita alle 20g/pv, tuntuu pahalle ajatukselle. Itsellä on lääkityksiä, joiden imeytyminen saattais vaarantua enkä myöskään jaksais luultavasti treenaa ollenkaan atkinsilla.

Mut pitäis saada viel 5kg nopeesti pois eli kuukaudessa. Olen pulassa ja SAA AUTTAA!

T: Unelma

Vierailija
24/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaks omppua kerralla on paljon.

Vierailija
25/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalontoveri, olen ollut vhh-dietillä nyt jo toista kuukauttaa eikä alun kolmen kilon jälkeen ole oikein paino enää laskenut. Korjasin kurssiä n. vko sitten ja nyt on puolisen kiloa mennyt alaspäin. Silloin jätin jokapäiväiset pähkinät pois. En syö mitään perunaa, riisiä enkä pastaa, en myöskään karkkia, mutta marjoja saatan aamulla syödä ja hedelmiä jopa 2-4 kpl päivässä. Esim eilen illalla söin 2 omenaa, leipäjuutsoa 100g ja kaksi keitettyä munaa. En todellakaan halua atkinsille eli pudottaa hiilareita alle 20g/pv, tuntuu pahalle ajatukselle. Itsellä on lääkityksiä, joiden imeytyminen saattais vaarantua enkä myöskään jaksais luultavasti treenaa ollenkaan atkinsilla. Mut pitäis saada viel 5kg nopeesti pois eli kuukaudessa. Olen pulassa ja SAA AUTTAA! T: Unelma

Ei hiilareita tarvikaan laskea ihan alas, aloitusvaiheessa se vaan auttaa elimistöä sopeutumaan. Sopiva hh taso on 50g-72g/vrk.

Mutta vaikka ne hiilarit olisikin korkeammalla, niin älä ota niitä hedelmistä. Omena päivässä on ihan maksimi, 2-4 on aivan liikaa. Mielummin sitten vaikka niitä marjoja enemmän. Hedelmät sekoittaa mm. insuliinin tuotantoa ja monien muiden hormoonien tuotantoa, jotka estää laihtumista. Ja marjoista saa sentään jotain vitamiinejakin.

Vierailija
26/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtalontoveri, olen ollut vhh-dietillä nyt jo toista kuukauttaa eikä alun kolmen kilon jälkeen ole oikein paino enää laskenut. Korjasin kurssiä n. vko sitten ja nyt on puolisen kiloa mennyt alaspäin. Silloin jätin jokapäiväiset pähkinät pois. En syö mitään perunaa, riisiä enkä pastaa, en myöskään karkkia, mutta marjoja saatan aamulla syödä ja hedelmiä jopa 2-4 kpl päivässä. Esim eilen illalla söin 2 omenaa, leipäjuutsoa 100g ja kaksi keitettyä munaa. En todellakaan halua atkinsille eli pudottaa hiilareita alle 20g/pv, tuntuu pahalle ajatukselle. Itsellä on lääkityksiä, joiden imeytyminen saattais vaarantua enkä myöskään jaksais luultavasti treenaa ollenkaan atkinsilla. Mut pitäis saada viel 5kg nopeesti pois eli kuukaudessa. Olen pulassa ja SAA AUTTAA! T: Unelma

Ei hiilareita tarvikaan laskea ihan alas, aloitusvaiheessa se vaan auttaa elimistöä sopeutumaan. Sopiva hh taso on 50g-72g/vrk.

Mutta vaikka ne hiilarit olisikin korkeammalla, niin älä ota niitä hedelmistä. Omena päivässä on ihan maksimi, 2-4 on aivan liikaa. Mielummin sitten vaikka niitä marjoja enemmän. Hedelmät sekoittaa mm. insuliinin tuotantoa ja monien muiden hormoonien tuotantoa, jotka estää laihtumista. Ja marjoista saa sentään jotain vitamiinejakin.

Tuntuu rasittavalta alkaa laskea jotein makroja. En halua syömisistäni rakettitiedettä enkä kovin vaikeaa.

hedelmät voin pudottaa yhteen, mutta mikä on sopiva ateriarytmi ym?

Ateriani ovat yleensä

aamulla viili tai maustamaton jugurrtti ja marjoja n. 1dl

lounaalla salaatti tai lohipala/kanaa, tyypillisesti kuitenkin salaatti, jossa kaikenlaista esim. tomaattipala, kurkkua, jääsalaattia, muutamat siemenet ja pähkinät, porkkanaa raasetttuna, kaalia ja vaikka fetaa tai kanaa

päivällinen prk tonnikalaa tai pala lohta tai kanaa pariloituna tai helloumia tai salaatti tai leipäjuustoa/pari munaa tms.

Iltapalalla viili tai pari munaa keitettynä tai leipäjuustopala tms.

Vierailija
27/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hiilareita tarvikaan laskea ihan alas, aloitusvaiheessa se vaan auttaa elimistöä sopeutumaan. Sopiva hh taso on 50g-72g/vrk. Mutta vaikka ne hiilarit olisikin korkeammalla, niin älä ota niitä hedelmistä. Omena päivässä on ihan maksimi, 2-4 on aivan liikaa. Mielummin sitten vaikka niitä marjoja enemmän. Hedelmät sekoittaa mm. insuliinin tuotantoa ja monien muiden hormoonien tuotantoa, jotka estää laihtumista. Ja marjoista saa sentään jotain vitamiinejakin.

Tuntuu rasittavalta alkaa laskea jotein makroja. En halua syömisistäni rakettitiedettä enkä kovin vaikeaa. hedelmät voin pudottaa yhteen, mutta mikä on sopiva ateriarytmi ym? Ateriani ovat yleensä aamulla viili tai maustamaton jugurrtti ja marjoja n. 1dl lounaalla salaatti tai lohipala/kanaa, tyypillisesti kuitenkin salaatti, jossa kaikenlaista esim. tomaattipala, kurkkua, jääsalaattia, muutamat siemenet ja pähkinät, porkkanaa raasetttuna, kaalia ja vaikka fetaa tai kanaa päivällinen prk tonnikalaa tai pala lohta tai kanaa pariloituna tai helloumia tai salaatti tai leipäjuustoa/pari munaa tms. Iltapalalla viili tai pari munaa keitettynä tai leipäjuustopala tms.

Ja ei se kovin vaikeaa ole laskea muutamana päivänä makroja, että oppii syömään oikein. Nää on niin vähärasvaisia nää teidän päivät, että vika varmaan on siinä. Ei rasvaa juuri missään. Jos elimistön haluaa rasvapolttoiseksi, sitä rasvaa on syötävä ja hiilareita vähennettävä. Porkkanakaan ei ole mikään paras mahdollinen kasvis. Miksi viiliä ja jugurttia? Proteiinit ja hiilarit paukkuu, rasvaa taas ihan liian vähän.

Vierailija
28/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu rasittavalta alkaa laskea jotein makroja. En halua syömisistäni rakettitiedettä enkä kovin vaikeaa.

Syömiset 3 kertaa/vrk, eli tuon iltapalan voisit jättää pois. Salaattiin vaikkapa oliiviöljyä ja pari ruokalusikallista kylmäpuristettua kookosöljyä joko paljaaltaan tai teen/kahvin sekaan.

Vierailija
29/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hiilareita tarvikaan laskea ihan alas, aloitusvaiheessa se vaan auttaa elimistöä sopeutumaan. Sopiva hh taso on 50g-72g/vrk. Mutta vaikka ne hiilarit olisikin korkeammalla, niin älä ota niitä hedelmistä. Omena päivässä on ihan maksimi, 2-4 on aivan liikaa. Mielummin sitten vaikka niitä marjoja enemmän. Hedelmät sekoittaa mm. insuliinin tuotantoa ja monien muiden hormoonien tuotantoa, jotka estää laihtumista. Ja marjoista saa sentään jotain vitamiinejakin.

Tuntuu rasittavalta alkaa laskea jotein makroja. En halua syömisistäni rakettitiedettä enkä kovin vaikeaa. hedelmät voin pudottaa yhteen, mutta mikä on sopiva ateriarytmi ym? Ateriani ovat yleensä aamulla viili tai maustamaton jugurrtti ja marjoja n. 1dl lounaalla salaatti tai lohipala/kanaa, tyypillisesti kuitenkin salaatti, jossa kaikenlaista esim. tomaattipala, kurkkua, jääsalaattia, muutamat siemenet ja pähkinät, porkkanaa raasetttuna, kaalia ja vaikka fetaa tai kanaa päivällinen prk tonnikalaa tai pala lohta tai kanaa pariloituna tai helloumia tai salaatti tai leipäjuustoa/pari munaa tms. Iltapalalla viili tai pari munaa keitettynä tai leipäjuustopala tms.

Ja ei se kovin vaikeaa ole laskea muutamana päivänä makroja, että oppii syömään oikein. Nää on niin vähärasvaisia nää teidän päivät, että vika varmaan on siinä. Ei rasvaa juuri missään. Jos elimistön haluaa rasvapolttoiseksi, sitä rasvaa on syötävä ja hiilareita vähennettävä. Porkkanakaan ei ole mikään paras mahdollinen kasvis. Miksi viiliä ja jugurttia? Proteiinit ja hiilarit paukkuu, rasvaa taas ihan liian vähän.

Syön viiliä koska aamulla en ehdi paistaa munia enkä myöskään syö ollenkaan puanista lihaa, jotta voisin vedellä jonkun silavanpalan aamulla. Mitä aamupalaa ehdotat?

Rasvaa...? Kun söin pähkinöitä, tuntui että rasvaa tuli mutta paino lopetti putoomasta. Salaatinkastkkeessaon rasvaa, sitä laitan reilusti. Porkkanaa raasteena on muuteb aika vähän yhdessä salaattiannoksessa, voihan sen tietty jättää poiskin,mutta en usko että se siitä kiinni on. Munissa on rasvaa ihan sopivasti.

Miten sitä rasvaa pitäis syödä?

Suoraan öljypullosta vai?

Vierailija
30/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo minun ruokavalio ok, jos lisään rasvaa (esim. erittäin rasvaista majoneesia päivällisellä reippaasti?)

Ja sitten, kumpi on pahempi, nuo 2 hapankorppua aamulla vai tuo rahka illalla? Jommasta kummasta voin luopua (ja millä korvaan sen??), mutta toisen kyllä haluan pitää, en halua käyttää aikaa ruuan valmistukseen monen monta kertaa päivässä.

Kananmunaa en pysty syömään kuin hyvin pieniä määriä, 1 / pvä on maksimi.

Ja tokihan se on aina pitkässä juoksussa kai parempi, jos paino tippuu hitaammin, mutta toisaalta motivaatio pysyis paremmin, kun paino edes alussa "humpsahtais" alaspäin

Vierailija
31/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Macadamia pähkinät on lähes ainoita, jotka sopii syötäväksi, mutta ei kourakaupalla niitäkään. Vaihda viilit vaikka turkkilaiseen juguun, tee viljattomia leipiä, joihin saa tarpeeksi voita, leikkeleitä, vaikka munan ja kasviksia päälle. Kermaa kahviin. Tai kookosöljyä. Salaattiin öljyä, ei mitään valmista kastiketta. Paistamiseen voita. Smetanaa ruoanlaittoon tai salaattiin. Mutta jos näitä ei osaa silmämääräisesti arvioida ja laskea, niin silloin ne on laskettava ja punnittava vaa'an kans. Ei sitä oikein ole oikotietä onneen, jos toivottua tulosta ei laskematta tule ja hiilareistakaan ole valmis luopumaan.

Vierailija
32/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo minun ruokavalio ok, jos lisään rasvaa (esim. erittäin rasvaista majoneesia päivällisellä reippaasti?)

Ja sitten, kumpi on pahempi, nuo 2 hapankorppua aamulla vai tuo rahka illalla? Jommasta kummasta voin luopua (ja millä korvaan sen??), mutta toisen kyllä haluan pitää, en halua käyttää aikaa ruuan valmistukseen monen monta kertaa päivässä.

Kananmunaa en pysty syömään kuin hyvin pieniä määriä, 1 / pvä on maksimi.

Ja tokihan se on aina pitkässä juoksussa kai parempi, jos paino tippuu hitaammin, mutta toisaalta motivaatio pysyis paremmin, kun paino edes alussa "humpsahtais" alaspäin

Mitä arvon guru ehdottaa aamu-ja iltapalaksi? Ei saisi olla sitä punaista lihaa sitten mulle.

Vierailija
33/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai osta karppileipää, jos haluat leipää syödä. Sillä korvaa aamupalan hapankorput.

Ja tosiaan yritä päästä 3 aterian rytmiin.

SE onnistuu kun siirrät päivällisen myöhemmäksi ja teet siitä tosi runsaan. Aamupalan saat sitte noilla parilla karppileivällä, kinkulla ja juustolla ja kookosrasvakahvilla kuitattua.

Lounas voi olla tosiaan salaatti pohjainen, mutta minun vatsa ei tykkää paljosta raa'asta, joten kypsennettyjä kasviksia syön sillonkin. Pitävät minusta nälänkin paremmin (ja niihin saa sitä rasvaa uppoaan paremmin). Sillä kyllä pärjää päivälliseen. Mutta ei tosiaan sitä lounasta sitte klo 10 vaan vaikka klo 13.

Ja näin ei tarvinnu sitä iltapalaa syödä ollenkaan kun ei ole nälkä :)

Vierailija
34/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai osta karppileipää, jos haluat leipää syödä. Sillä korvaa aamupalan hapankorput.

Ja tosiaan yritä päästä 3 aterian rytmiin.

SE onnistuu kun siirrät päivällisen myöhemmäksi ja teet siitä tosi runsaan. Aamupalan saat sitte noilla parilla karppileivällä, kinkulla ja juustolla ja kookosrasvakahvilla kuitattua.

Lounas voi olla tosiaan salaatti pohjainen, mutta minun vatsa ei tykkää paljosta raa'asta, joten kypsennettyjä kasviksia syön sillonkin. Pitävät minusta nälänkin paremmin (ja niihin saa sitä rasvaa uppoaan paremmin). Sillä kyllä pärjää päivälliseen. Mutta ei tosiaan sitä lounasta sitte klo 10 vaan vaikka klo 13.

Ja näin ei tarvinnu sitä iltapalaa syödä ollenkaan kun ei ole nälkä :)

Minäkin haluaisin ehdotuksen aamupalaksi! En halua ollenkaan mitään leipää/sämpylöitä enkä erityisetsi syö lihaa!

Vierailija
35/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin ehdotuksen aamupalaksi! En halua ollenkaan mitään leipää/sämpylöitä enkä erityisetsi syö lihaa!

Arvasin, että ohjeet tyrehtyy...

On niin monia "karppausasijantuntijoita", mutta opultakin tiedot ei ole kovin kummoiset. Jos ei voi mättäää lihaa kilokaupalla, ollaan pulassa.

Vierailija
36/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään rakasta lihaa. Kasviksissa on pääpaino aina ollut. Hiilarit on kyllä menny yli sen 20 mutta se on näkynyt vaan siinä pudotuksen hitautena.

Vai mitä sinä haluat syödä? mansikkajogurttia? syö vaan, jos siltä tuntuu, mutta älä sitte väitä että karppaat :)

Vierailija
37/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraatko kaloreita? Hyväkarppauksessa se on melkein pakollista etenkin naisille jotka ovat tottuneet syömään paljon. Ei sitä ihan kuinka paljoa tahansa voi syödä vaan normaaleja/pieniä annoskokoja ja välipalat pois.

Kalorit voit laskea vaikkapa täällä www.kalorilaskuri.fi ja suosittelen sinne parin testiviikon tekemistä (maksaa pari euroa kännykällä) niin näet sieltä viikon keskiarvotkin.

Vierailija
38/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään rakasta lihaa. Kasviksissa on pääpaino aina ollut. Hiilarit on kyllä menny yli sen 20 mutta se on näkynyt vaan siinä pudotuksen hitautena.

Vai mitä sinä haluat syödä? mansikkajogurttia? syö vaan, jos siltä tuntuu, mutta älä sitte väitä että karppaat :)

eikä me ollakaan mitään asiantuntijoita. Kerromme oman näkemyksen ja kokemuksen. Jos on vaikka allerginen kananmunalle niin en voi auttaa, koska en ole siihen perehtynyt. Täytyy tehdä se itse. Mennä vaikka kirjastoon ja lainata kirjoja tai etsiä tietoa netistä, jostain muualta ko keskustelupalstoilta.

Vierailija
39/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se itse pitää keksiä, mitä syö.

Jos munat ei mene, eikä esim. siemenleivät (viljattomia) niin sitten vaihtoehtoina on esim.

-partis (turkkilainen jugu) kermalla ja kookosöljyllä, sekaan marjoja

-edellisen päivällisen loppuja (lihaa, kasviksia, jne)

-Karppipizzaa (pitää hyvin nälän)

-Kermakahvi, kookosöljyä, leipäjuustoa

-leikkelelautanen jossa kohtuullisesti rasvaisia juustoja, dipattavaksi kurkkua, selleriä, lanttua, kaalta jne. mitä vain vihreää.

-paistettua halloumia, kaaliwokkia(tulee tosi nopeesti)

Varmasti karppaus.infosta saa ideoita ja reseptejä, ja apua muutenkin.

Vierailija
40/58 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko mahdollisesti nuo minun ruuat jotka syön? Siellä eiole manskikkajugurttia, inhoan esansseja. Aamupalana oli maustamaton jugurtti ja idl marjoja. Siitä joku sanoi että jugurtit pois. Ei hedelmiäkään. Mitä voi siis syödä?

En ole kertaakaan sanonut, että karppaan, vaan että olen vhh-ruokavaliolla. Olen jättänyt kaikki makeat, perunan, riisin, leivän ja pastan pois. Kyselin vinkkejä nopemapaan laihtumiseen! Porkkanaraaste on huono juttu kuulemma.

Mitä kasviksia sinä syöt ja kunka paljon? Mistä se paljon rasvaa tulee, joka tarvitaan? Mulla lohta, munia, salaatinkastiketta...Silti kuulemma liian vähän rasvaa. Mistä saa lisää? Pullostako?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi