Karppausta takana 2 viikkoa ja painoa lähtenyt VAIN 3,2kg!?
Miksi kaikilla muilla lähtee ensimmäisinä viikkoina ihan hillittömiä määriä ja mulla ei :( BMI on 38,2 eli JOO, ois kyllä mistä lähteä.
Olen syönyt 4x päivässä; aamulla 2 hapankorppua juustolla ja metukalla, 12 aikoihin ruokaisan salaatin (esim. grillattua kanaa, salaattia, kaalta, tomaattia, kurkkua, vähän currymajoneesia tai tonnikalaa, kananmunaa, salaattia, kurkkua, paprikaa)
Klo 17 aikoihin ruoka, ts. kalaa / lihaa ja kasviksia.
Iltapalaksi 21 aikoihin joko pari kourallista suolapähkinöitä tai n. 2-3dl rahkaa, jossa on partaäijää, maitorahkaa, kermaa, vadelmia (ja/tai mustikoita) ja ihan pikkuisen makeutusjauhetta.
Olen siis syönyt noin tasan 2 vkoa, mihinkään muuhun en ole lipsunut. Juonut päivässä 1,5-2l vettä ja liikkunut paljon enemmän kuin aiemmin.
MIKÄ MÄTTÄÄ??
Olen joskus monta vuotta sitten karpannut 3kk ja silloin ekan 3 vkon aikana lähti 8 kg!
Kommentit (58)
Nekin lasketaan ateriaksi. Eli aterioiden välillä ei mitään vettä/vissyä väkevämpää. Ei edes purkkaa tai pastillia.
Miten tee voi olla pahempaa kuin vissy? Ei siinä ole mitään ravintoarvoja, ainoastaan vihreä tee saattaa poistaa nesteitä, joka on vaan hyvä asia.
kahvin ymmärrän, koska se vaikuttaa insuliinintuotantoon ja koska monet tunkee kahviinsa sokeria tai maitoa.
Kiinnostaa ihan faktuaalisesti miksei teetä saisi juoda.
mutta mielummin tarkista jostain muualta ko täältä :)
joilla on synnynnäinen herkkyys reagoida negatiivisesti liikaan hiiilihydraattiin eli arvion mukaan noin joka neljäs.Muilla oikeinkin tehty karppaus on yhtä tyhjän kanssa ja voi jopa nostaa painoa kaikenlaisten sivuoireiden lisäksi.
Toinen syy on alkupaino.Tietenkin 150 kiloiselta lähtee alussa enemmän kuin 60 kiloisella oli metodi mikä hyvänsä.
Ehkäpä sinä et ole saanut kilojasi hiilihydraatteja mussuttamalla vaan liian rasvaisella ruoalla ja liian suurilla annoksilla ja jos yrität laihtua lisäämällä rasvaa niin tietenkän et laihdu.
HUOM:Tämä ei ole kritiikkia karppaajia kohtaan vaan fakta,kaikille ei karppaaminen ole hyväksi.
Eihän sitä laihdu, jos syö edelleen ihan helvetisti. Itsellä tuo rasvapitoinen ruoka tekee sen, ettei tarvitse syödä usein, eikä paljon kerralla. Maha tulee täyteen äkkiä. Paljon vihreitä kasviksia ja vaikkapa reilussa voissa paistettu pihvi. Sitten jotain kreikkalaista jugurttia iltapalaksi.
Hyvä kirja karppauksesta/vhh-ruokavaliosta on Tri Annika Dahlqvistin ja Maria Höglundin "Karppaus - Opas & keittokirja". Pitkät pätkät infoa ja perusteluita. Lisäksi vielä muutama maistuva resepti, niin pääsee alkuun ja näkee vähän muutenkin vinkkiä, mitä siinä ateriassa pitäisi olla.
Syötkö itse joka aterialla saman verran? Syötkö aamupallla sen kuin lounaalla? Minä en.
Olen lukenut atkinsin ja Antti Heikkilän kirjat ja lisäksi kirjan kookosöljydietistä. Ei ole aikaa lukea enempää. Pikaohjeita, toimivia, kaipaan!
Saa kyeseenlaistaa ja ihmetellä, en suutu. Minulle niistä on vain hyötyä! Söin tuosta lounaasta nyt sitten vain puolet, mutta nälkä alkaa olla pian. Olin ajatellut, että olisin pärjännyt tukevalla lounaalla iltaan asti, tuonne klo 19 jolloin olisin voinut syödä jo iltapalan, mutta käytännössä tämä ei nyt toiminut, koska menin (urpo-minä) sitten pienentämääön lounastani=(
aika pian tuli nälkä, jos nyt jo on
Katsopas paljonko esim.leipäjuustossa on kaloreita.Ihan järkky määrä.
Mun mielestä sä syöt ihan liikaa laihduttavaksi naiseksi.Eri asia jos olisit miespuolinen fitness ammattilainen.
Parissa kourallisessa voi olla jopa 2000 kaloria eli yli keskiverto naisen koko päivän tarve.
Sä et voi olla tosissas,ethän?? =D
Katsopas paljonko esim.leipäjuustossa on kaloreita.Ihan järkky määrä.
Mun mielestä sä syöt ihan liikaa laihduttavaksi naiseksi.Eri asia jos olisit miespuolinen fitness ammattilainen.
Ei muuten ole, jos syö 60g leipäjuustoa. Enemmän om nonessa muussa!
ja aina nääalorinlaskijat muuten hyökkää, vaikka karppauksessa ei tartte laskea kaloreita.
Kalorit osaa unissanikin melkein kaiksiat ruuista ja kyllä mä niitä jonkin verran seuraan vaikkei tarttis.
Oliko sulla jotain sanottavaa siihen paljonko karppaja saa syödä protskua/kg/vrk?
aika pian tuli nälkä, jos nyt jo on
Juon evttä todella paljon päiväss, tähänkin menness mennyt lähes litra.
Nälkä tulee kun tulee, se on fysiologista. Siksi olisi kannattanut syödä koko annos ja pärjät iltaan asti. Nyt joutuu nälissään kärvistelemään.
ko en sitä itse muista juoda :D
Saatatko sinä laittaa sitä kookosrasvaa kahviin / teehen? sen pitäs olla tosi hyvä ko pitää nälän kuulema vielä pidempään. Eli tuossa tilanteessa voisit juoda mukillisen teetä johon sekoitat lusikallisen kookosrasvaa.
Minua nimittäin öklöttää se litku sitte niin paljon että en vaan voi!
Mä vedän proteiinia vähintään 127,5 vuorokaudessa ja suurin osa on saatu juustoista ja kalasta kun en syö punaista lihaa enkä lintua.Niinä päivinä kun tiedän et hiilit jää toi alhaiseksi saatan ennen nukkumaan menoa syödä ihan jääkaapin ovella seisten palan juustoa lisää.Mä en lisää rasvan määrää "keinotekoisesti" eli syön sen rasvan mitä ruoassa on.
Katsopas paljonko esim.leipäjuustossa on kaloreita.Ihan järkky määrä. Mun mielestä sä syöt ihan liikaa laihduttavaksi naiseksi.Eri asia jos olisit miespuolinen fitness ammattilainen.
Ei muuten ole, jos syö 60g leipäjuustoa. Enemmän om nonessa muussa! ja aina nääalorinlaskijat muuten hyökkää, vaikka karppauksessa ei tartte laskea kaloreita. Kalorit osaa unissanikin melkein kaiksiat ruuista ja kyllä mä niitä jonkin verran seuraan vaikkei tarttis. Oliko sulla jotain sanottavaa siihen paljonko karppaja saa syödä protskua/kg/vrk?
proteiinia 1g-1,5g/tavoitepainokg/vrk
mielummin ehkä 1,5g x tavoitepainokg tai 1g x nykyinen paino
Saahan sitä 70-kiloinen ihminen aika hemmetisti proteiinia syödä, jotta tuo 70-95g tulee täyteet puhdasta proteiinia. Turhaa nillitystä täällä ollu. Suurin osa tähän ketjuun ängenneistä ei selvästikään tiedä mitä karppaus on tai mihin se teho perustuu. Tärkeää on oppia noista kalorilaskuista ihan pois, se on sontaa karppauksessa! Karpatessa ei ole sitä sääntöä, että kalorit ratkaisee. Jos jokainen karppaja laskis kalorinsa, niin pyörtyis. iillä kaloreilla ei voisi laihtua, mutta laihtuu vaan. Kyse on mistä se kalori tulee!
vaan hyväkarppaat joka on parempi vaihtoehto, mutta paino putoaa hitaammin
Jos ketoosiin haluat ja laihtua nopeasti, jätä hapankorput pois! Samoin noi salaatit pitäisi alussa korvata esim. parsakaalilla, kaalilla ym. Olisko rasvaa myös sit liian vähän? Ja sit valitettavasti olen huomannut, että eka karppauskerta on tehokkain...
Mun silmään tuossa on liian vähän rasvaa, liikaa hiilareita ja proteiinitkin vaikuttais menevän yli. Ja mitä hapankorppuja, jätä nyt ne ainakin pois. Sulla tosiaan nuo hiilarit paukkuu ilman niitäkin. Ja illalla hiilarit ihan minimiin ja paljon rasvaa tilalle. Ei elimistö pysty polttamaan rasvaa ilman sitä. Yksinkertaisesti, et saa noilla eväillä käännettyä elimistöä rasvapolttoiseksi. Jos paino tippuu, on kyse silloin kalorivajeesta tai nesteiden poistumisesta, ei juurikaan karppauksesta.
Mutta hyvällä mallilla kuitenkin olet, pikkuisen vaan hienosäätöä makroihin, niin kyllä se siitä.
Joten voita psykologinen puolesi ja jatka samaan tyyliin, niin hyvä siitä tulee!
Mulla tuli kaksi asiaa mieleen. Sulla on aika pitkä syömätön väli lounaan ja päivällisen välillä. Voisit kokeilla siihen jotain pientä purtavaa välipalaksi, niin sun kropan ei tarvi epäillä, että saako se ravintoa tasaiseen tahtiin.
Ja toinen on nuo suolapähkinät, joita en pidä mitenkään huonona syötävänä, mutta totuus kuitenkin on, että suola kerää nestettä. Jos sä vedät niitä säännöllisesti, niin kyllä ne suhun jonkinlaisen nestevaraston imee. Jos haluat kuitenkin syödä niitä suolapähkinöitä, niin sitten olet vain välittämättä siitä, ettei tässä alussa tulee mitään mielttömän hurjaa painoromahdusta. Eikä se mun mielestä ole mikään katastrofi, sillä kuten jo sanoin, niin tuo yli kolme kiloa on mun mielestä tosi hyvin.
pähkinät, hapankorput pois. Salaatti tarkkailuun, esim. tomaatissa on hiilareita, samoin kastikkeissa. Myöskin partaäijässä on hiilareita. Ja se 20 g on tosi vähän jos siihen on tarkoitus pyrkiä.
Mutta muutenhan 3,2 kg parissa viikossa on hienosti! ;)
se olis neljässä viikossa melkein 7 kg ja parissa kolmessa kuukaudessa 15 kg. Eli en oikeastaan keksi mikä on ongelma.
Syön yleensä lisäksi aamupalalla viilin eli n. 80kcal, päivällisen eli vaikkapa palan kalaa tai purkin tonnikalaa n. 200kcal ja iltapalaksi esim. viilin tai palan leipäjuustoa eli n. 80-150 kcal. Tosin kun näitä määriä esittelee karppausinfon sivuilla, saa kuulla että pitää syödä enemmän, koska ellei syö tarpeeksi, ei laihdu!
Sitä paitsi kaprappaukseen ei kuulu kalorien laskeminen, vaan ravinnon määrän arvioiminen ja pidemmät ruokailuvälit. Olin kiinnostunut paljonko on proteiininmäärä per painokilo karpartessa.