Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi nostaa mahdollisuuksia päästä alatiesynnytykseen?

Vierailija
03.10.2011 |

Onko mitään mikä edes vähän nostaisi todennäköisyyttä että pääsen alatiesynnytykseen, enkä sektioon?

Pelkään sitä kipua ihan saatanasti! :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ennemminkin niin päin että mitkö asiat altistavat riskiraskauksiin jotka päätyvät avoleikkaukseen?

Eli mitä tulee välttää?

Vierailija
2/7 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 3 alatiesynnytystä ja 2 sektiota kokeneena voin sanoa, että pelkään sektioita todella. Mulle on luvattukin, että jos vielä vauvoja saan, voin yrittää alatiesynnytystä, edellyttäen että arpi näyttää hyvältä ultrassa synnytyksen käynnistyessä. Mutta siis kerro vähän, mikä sun tausta on, miksi pelkäät joutuvasi sektioon, kun lähtökohtaisesti kai yleensä pyritään aina alatiesynnytykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 3 alatiesynnytystä ja 2 sektiota kokeneena voin sanoa, että pelkään sektioita todella. Mulle on luvattukin, että jos vielä vauvoja saan, voin yrittää alatiesynnytystä, edellyttäen että arpi näyttää hyvältä ultrassa synnytyksen käynnistyessä. Mutta siis kerro vähän, mikä sun tausta on, miksi pelkäät joutuvasi sektioon, kun lähtökohtaisesti kai yleensä pyritään aina alatiesynnytykseen?

Vauvalla todettiin eräs vika joka sitten sektion jälkeen peruttiinkin virhearvioinniksi, eli tämän puolesta ei pitäisi olla riskiä joutua uuteen sektioon, mutta pelkään sitä kivun takia kuollakseni ja pelkään joutuvani uudestaan siihen, syystä tai toisesta.

Vierailija
4/7 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kannattaa pysytellä terveellisissä elämäntavoissa, lepoa ja liikuntaa sopivassa suhteessa, välttää stressiä ja pitää itsensä kunnossa. Mikäänhän ei silti takaa, etteikö jossain vaiheessa voisi iskeä raskausmyrkytys tai hepatoosi tai vaikka sikiön sydänäänten heikentyminen synnytyksen kuluessa tai muu tila, joka hätäsektiota vaatisi.

Vierailija
5/7 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta SINÄ et voi tehdä yhtään mitään. Tietysti hyvän peruskunnon ylläpitäminen auttaa suoriutumaan paremmin alatiesynnytyksestä, ja se että rauhoittuu ennen synnytystä, pyrkii lepäämään jne, jolloin omat voimavarat on paremmat ja synnytys sujuu paremmin.

Sektioon voidaan joutua esim. vauvan väärän tarjonnan takia. Usein ensisynnyttäjille (sinuthan laskettaisiin sellaiseksi, koska alatiesynnytyksiä ei ole takana) tarjotaan sektiota herkästi perätilan takia, mutta siihen ei tarvitse suostua jollei ole todella painavia lääketieteellisiä perusteita. Sen sijaan esim. avo- tai jalkatarjonta tai vauvan poikkitila on syynä sektioon. Näille et kuitenkaan tosiaan voi itse mitään.

Sinuna pyytäisin päästä pelkopolille keskustelemaan ed. synnytyksen aiheuttamasta traumasta, jos sen vuoksi et uskalla uudestaan raskautua. Raskausaikana voit painottaa toivovasi alatiesynnytystä. Ainakin TYKS:ssä minun toiveeni otettiin vakavasti ja lääkäri piti tavallaan henkilökohtaisena epäonnistumisena sitä, että jouduttiin hätäsektioon (kätilön virheen ja koneen antaman virheellisen tiedon vuoksi). Hän oli todella pahoillaan asiasta. Myös doulan pyytäminen tueksi voi auttaa asiaa, hän pitää sinun puoliasi jos itse olet "liian kiltti" tai synnytyksessä et jaksa ja kykene tuomaan omaa kantaasi esille.

Vierailija
6/7 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan kannattaa pysytellä terveellisissä elämäntavoissa, lepoa ja liikuntaa sopivassa suhteessa, välttää stressiä ja pitää itsensä kunnossa. Mikäänhän ei silti takaa, etteikö jossain vaiheessa voisi iskeä raskausmyrkytys tai hepatoosi tai vaikka sikiön sydänäänten heikentyminen synnytyksen kuluessa tai muu tila, joka hätäsektiota vaatisi.

en huomannut, että sulla siis onkin sektioita jo yksi takana?

Vierailija
7/7 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en huomannut, että sulla siis onkin sektioita jo yksi takana?

Mulla on yksi alatiesynnytys ja yksi sektio siis, viimeksi siis sektio joka jätti syvät jäljet. :(

Niin fyysisesti kuin henkisesti (hehheh) :D Huumoria näinkin ikävästä kokemuskesta..

Harkitsen kyllä tuota pelkopolia jos saisin rauhan...